Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Ja też nie wieże w aż taki duży gift w ABF-ie w TDI ok. to jest silnik doładowany wystarczy że turbina dmucha np. 0,1 bara więcej niż powinna i dawka paliwa jest minimalnie większa i już mamy kilka koni więcej ale w wolno ssaku hmm widziałem już kilka wykresów seryjnych ABF-ów i najmocniejszy miał ok. 152KM
No chyba że mówimy o pierwszych ABF-ah bo jak głosi legenda pierwsze miały właśnie coś koło 160-165 KM choć to do końca też nie jest potwierdzone
to akurat niedługo sam osobiście zweryfikuje na hamowni mój ABF ma nr 1180 i date produkcji sierpień 92 wiec jeden z pierwszych
No chyba że mówimy o pierwszych ABF-ah bo jak głosi legenda pierwsze miały właśnie coś koło 160-165 KM choć to do końca też nie jest potwierdzone
to akurat niedługo sam osobiście zweryfikuje na hamowni mój ABF ma nr 1180 i date produkcji sierpień 92 wiec jeden z pierwszych
Ostatnio zmieniony ndz lis 23, 2008 20:14 przez AD6, łącznie zmieniany 4 razy.
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
Nie chcę podważać Twojego autorytetu EVO w dziedzinie vw ale siedziałem troszkę w motocyklach a te wiadomo,wolnossaki.Widziałem wiele wykresów i tam wahania od normy były rzędu góra +/- 2km.Ponadto znając niemiecką solidność techniczną nie sądzę aby zaprojektowali piec z takimi wahnięciami mocy.Oczywiście cały czas mowa o wolnossakach.
[ Dodano: 23 Lis 2008 22:05 ]
Ja nie mówię o szrotach.Ponadto jak ktoś hamuje sprzęt to nie leje "gnojówy" do baku.To chyba normalka. .A czy Ty CSR widziałeś urwane korby,pęknięte wały albo bloki z "wytkniętą girą" od przekręconych piecyków motocykli? 220 km z litra to żadne cudo.750 na serii ma ok 150 km więc to co napisałeś mnie nie szokuje Nie myśl sobie że ja nie szanuje Evolutiona i Ciebie CSR-rze.Czytałem wasze posty i wiem że macie naprawdę kumate głowy w te klocki.Bicie piany nie jest zbyt konstruktywne na forum.Nie piszę postów by podnosić komuś cisnienie.Szczerze pozdrawiam.
[ Dodano: 23 Lis 2008 22:05 ]
Ja nie mówię o szrotach.Ponadto jak ktoś hamuje sprzęt to nie leje "gnojówy" do baku.To chyba normalka. .A czy Ty CSR widziałeś urwane korby,pęknięte wały albo bloki z "wytkniętą girą" od przekręconych piecyków motocykli? 220 km z litra to żadne cudo.750 na serii ma ok 150 km więc to co napisałeś mnie nie szokuje Nie myśl sobie że ja nie szanuje Evolutiona i Ciebie CSR-rze.Czytałem wasze posty i wiem że macie naprawdę kumate głowy w te klocki.Bicie piany nie jest zbyt konstruktywne na forum.Nie piszę postów by podnosić komuś cisnienie.Szczerze pozdrawiam.
seria
http://img136.imageshack.us/my.php?imag ... 241lt7.jpg
ukl zaplonowy do wymiany i sonda do wymiany
pozdro
http://img136.imageshack.us/my.php?imag ... 241lt7.jpg
ukl zaplonowy do wymiany i sonda do wymiany
pozdro
____________
www.RacingTires.pl
www.RacingTires.pl
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
wykres mi jest znany, nie patrzyc na date bo w jetronik'u komp zastrajkowal i date zmienilo
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Mam pytanie do ludzi którzy mają zamontowane 262 stopniowe wałki "Świątka".Czy to normalne aby przy tych wałkach silnik na wolnych lekko przebierał? Nie jest to uciążliwe,silnik nie gaśnie,na obrotach bryka ładnie pracuje, jednak jeżeli można takie przebieranie zlikwidować to dlaczego tego nie zrobić
przy ostrzejszych wałkach całą charakterystykę silnika przesuwasz w wyższy zakres obrotów i niestety czasami powstaje problem z biegiem jałowym (obroty lekko falują) najprostrze rozwiązanie zrobić remap kompa i podnieść lekko wolne obroty
a teraz ja mam pytanie jak ci sięsprawują wałki świątka w ABF-ie ile na nich zrobiłęś jak jest z jadzdą na niższych obrotach zmieniałęś jeszcze coś czy tylko wałki ?
a teraz ja mam pytanie jak ci sięsprawują wałki świątka w ABF-ie ile na nich zrobiłęś jak jest z jadzdą na niższych obrotach zmieniałęś jeszcze coś czy tylko wałki ?
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
Ja z wałkami od Światka nie mam za dobrych doświadczeń. Wraz z przebiegiem mi się mocno wycierał a do tego koło rozrządu miało bicie. Gdzieś kiedyś słyszałem że czasem mu wyjdą dobre, ale ja nie mogę tego potwierdzić.
Pozdrawiam.
Dodam tylko że nie stosowałem Świątka w ABF-ie tylko w 1.4 8v AKK.
Pozdrawiam.
Dodam tylko że nie stosowałem Świątka w ABF-ie tylko w 1.4 8v AKK.
Ostatnio zmieniony sob gru 06, 2008 20:08 przez jemiol7, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak wyglądały krzywki mojego wałka Świątka 262 w 8v
byłem bardzo zadowolony z niego, i nie wiem skąd opinia że sie wycierają, ja codziennie na pełnym gazie jeździłem, mój kumpel miał od świątka wyczynowy wałek, i również był zadowolony......
........może ludzie stosują kijowe oleje......
byłem bardzo zadowolony z niego, i nie wiem skąd opinia że sie wycierają, ja codziennie na pełnym gazie jeździłem, mój kumpel miał od świątka wyczynowy wałek, i również był zadowolony......
........może ludzie stosują kijowe oleje......
Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)
Moje pytanie zadałem dlatego że zostałem zapewniony przez ludzi zajmujących się tuningiem (m in. firma "Świątek",Arek Nowicki,firma GEKOCARS") że przy 262 wałkach modyfikacja ECU nie wchodzi w rachubę.Faktem jest że silnik przebiera choć zaznaczam że absolutnie nie jest to uciążliwe.Gdybym zastosował "ostrzejsze wałki" nie zadawałbym tego pytania.Sprawa byłaby oczywista.
jak ci sięsprawują wałki świątka w ABF-ie ile na nich zrobiłęś jak jest z jadzdą na niższych obrotach zmieniałęś jeszcze coś czy tylko wałki ?
Wałki mam zamontowane od niedawna ale mogę powiedzieć że nie żałuję tej modyfikacji.Nie zauważyłem "doła" na niższych obrotach, bryka fajnie wkręca się na obroty, jedyny mankament to przebieranie na wolnych.Na razie oprócz wałków wstawiłem kolektor rurowy 4-2-1 bez katalizatora i rozfrezowałem przepustnicę tak aby miała 64 mm średnicę.Po świętach zainstaluję jeszcze puszkę rozprężną zamiast tłumika środkowego oraz tłumik końcowy przelotowy.Po tych modyfikacjach jadę na hamownię i na pewno zamieszczę wykres na forum.Mój cel to 170 KM i moment ok 200 niutków .
jak ci sięsprawują wałki świątka w ABF-ie ile na nich zrobiłęś jak jest z jadzdą na niższych obrotach zmieniałęś jeszcze coś czy tylko wałki ?
Wałki mam zamontowane od niedawna ale mogę powiedzieć że nie żałuję tej modyfikacji.Nie zauważyłem "doła" na niższych obrotach, bryka fajnie wkręca się na obroty, jedyny mankament to przebieranie na wolnych.Na razie oprócz wałków wstawiłem kolektor rurowy 4-2-1 bez katalizatora i rozfrezowałem przepustnicę tak aby miała 64 mm średnicę.Po świętach zainstaluję jeszcze puszkę rozprężną zamiast tłumika środkowego oraz tłumik końcowy przelotowy.Po tych modyfikacjach jadę na hamownię i na pewno zamieszczę wykres na forum.Mój cel to 170 KM i moment ok 200 niutków .
jaką aktualnie masz moc jakiś wykres jest ???Ryba266 pisze:Ja mam wlasnie te walki i obroty troche skacza szczegolnie jak jest zimno
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości