Strona 12 z 42
: śr lis 19, 2008 20:26
autor: LCQ
yahoo_p pisze:Robił to ktoś w abfie??? Bo ma wkładke firmy Green do założenia i się zastanawiać czy taką dziure zrobić w puszce...
BurzaJr tak ma zrobione
: śr lis 19, 2008 20:54
autor: To_mas
więc działaj śmiało poza tym GTO zna sie na rzeczy !!
: sob lis 22, 2008 00:31
autor: adam1985
dobra wszystko ladnie pieknie, u mnie dolot powietrza z kratki zdezraka i wkladka K&N zrobily robote w calym zakresie obrotow.
Moze mi ktos powiedziec jak wypolerowac kanały dolotowe w kolektorze ssacym?
Pozdrowienia ze swiata szesnastek
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: sob lis 22, 2008 11:38
autor: Mateusz74
Czy ktoś, kto wstawił stożek lub wkładkę może pokazać wykres z hamowni o ile taki zabieg podniósł moc lub moment? Mowa oczywiście o autkach z niewielkim usprawnieniem piecyka.Cały czas mam dylemat czy kupić stożek czy nie.Gość z GEKO CAR-u (fani 1/4 mili i Poznaniaki wiedzą o kogo chodzi
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
) mówi że przy niewielkim tuningu hamownia tego nie potwierdza.Sam widziałem jak u niego civiki były hamowane z "kaenami" i wyniki były marne.
: sob lis 22, 2008 14:24
autor: adam1985
Mateusz74, przy stozkach czy wkladkach nie tyle chodzi o moc co o podciagniecie i wygladzenie momentu obrotowego bynajmniej takie sa moje odczucia i tylko takiej zmany raczej hamownia ci nie pokaze.
: sob lis 22, 2008 16:14
autor: jemiol7
Wiadomo że sam dolot jakiś wielkich przyrostów nie da, ale zrobiony z głową coś pomoże.
Wykres z hamowni po samym dolocie, reszta seryjna (czyli optymistycznie patrząc legitymuje się 150 KM i 180 Nm) po dolocie 152,5 KM i 183,7 Nm.
Pozdrawiam
: sob lis 22, 2008 16:23
autor: Mateusz74
Ta odpowiedź mnie satysfakcjonuje. Jeśli ta poprawa jest uzyskana na samym filtrze powietrza to jest sens zamontowania stożka. Mógłbyś jeszcze napisać co to za dolot?
: sob lis 22, 2008 17:22
autor: jemiol7
Wykorzystałem taki filtr:
http://www.bmcairfilters.com/VisDetail.asp?ID=658
Tak to wyglądało:
Powietrze doprowadzone jest ze zderzaka:
Pozdrawiam.
: sob lis 22, 2008 21:49
autor: evolution
ok mamy wykres 152 ps na stozku i dolocie.. a masz wykres przed tymi modyfikacjami?? i czy wiesz ze wiekszosc abf nie trzyma serii pozytywnie w sensie moce 16x ps???
: sob lis 22, 2008 23:51
autor: jemiol7
Nie mam wykresu przed dolotem. Nie wydaje mi się natomiast żeby przed jego założeniem było lepiej. Szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem żeby abf miał ponad 160ps w serii (mówimy o silnikach które mają +- 250 tys. realnego przebegiu , mają po kilkanaście lat, nie przechodziły remontów=zupełne serie). Z chęcia bym taki wykres zobaczył. Kolega prosił o wykres po dolocie więc zamieściłem. Uważam jednak że montaż dolotu do serynego silnika bez planów na dalsze modyfikacje mija się z celem i jest sztuką dla sztuki.
Pozdrawiam
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: ndz lis 23, 2008 02:08
autor: przemoGTI
jemiol7 pisze:Szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem żeby abf miał ponad 160ps w serii (mówimy o silnikach które mają +- 250 tys. realnego przebegiu , mają po kilkanaście lat, nie przechodziły remontów=zupełne serie).
no to jeszcze mało widziałeś... 2 sprawdzane ABF-y i moce 159 i 160,5 i z tego ten drugi 291 tyś...(przebieg przy chamowaniu) i dalej jeździ tera ma ponad 350 tyś i z ciekawości namówie właściciela na sprawdzenie go.. i zapodam wykres...
: ndz lis 23, 2008 09:37
autor: jemiol7
Skoro tak twierdzicie to nie będe się spierał. Należy się zatem cieszyć że abf jest tak udaną konstrukcją i trzyma takie parametry. Widać musiałem trafić na jakieś mocno wyeksploatowane jednostki.
Pozdrawiam
: ndz lis 23, 2008 19:28
autor: Mateusz74
Panowie,bez przesady.Nie wierzę aby w serii ABF wyciągnął 160 PS
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
.Rozumiem 1% lub nawet 2% rozbieżności ale nie 7%! Moje ostatnie badanie wykazało 151 ps/6111 rpm ; 181.6 Nm/4233 rpm (było to najlepsze z 3 prób).Myślę że taka rozbieżność (160 Ps) jest wynikiem złego pomiaru na hamowni.
: ndz lis 23, 2008 19:44
autor: evolution
Mateusz74 pisze:Panowie,bez przesady.Nie wierzę aby w serii ABF wyciągnął 160 PS
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
.Rozumiem 1% lub nawet 2% rozbieżności ale nie 7%! Moje ostatnie badanie wykazało 151 ps/6111 rpm ; 181.6 Nm/4233 rpm (było to najlepsze z 3 prób).Myślę że taka rozbieżność (160 Ps) jest wynikiem złego pomiaru na hamowni.
chcialbys
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
vw dawal giftyduze w silnikach
w abf w wysokosci nastu ps a w tdi nawet w wysokosci 25 ps(asz 155 ps na serii)