Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » śr lis 19, 2008 20:26

yahoo_p pisze:Robił to ktoś w abfie??? Bo ma wkładke firmy Green do założenia i się zastanawiać czy taką dziure zrobić w puszce...
BurzaJr tak ma zrobione


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr lis 19, 2008 20:54

więc działaj śmiało poza tym GTO zna sie na rzeczy !!



Awatar użytkownika
adam1985
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 11:22
Lokalizacja: Łowicz (ELC)
Kontakt:

Post autor: adam1985 » sob lis 22, 2008 00:31

dobra wszystko ladnie pieknie, u mnie dolot powietrza z kratki zdezraka i wkladka K&N zrobily robote w calym zakresie obrotow.
Moze mi ktos powiedziec jak wypolerowac kanały dolotowe w kolektorze ssacym?
Pozdrowienia ze swiata szesnastek :bigok:


[img]http://img190.imageshack.us/img190/7876/podpisp.jpg[/img]
[b][i].:B4 Competition:.[/i][/b]

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » sob lis 22, 2008 11:38

Czy ktoś, kto wstawił stożek lub wkładkę może pokazać wykres z hamowni o ile taki zabieg podniósł moc lub moment? Mowa oczywiście o autkach z niewielkim usprawnieniem piecyka.Cały czas mam dylemat czy kupić stożek czy nie.Gość z GEKO CAR-u (fani 1/4 mili i Poznaniaki wiedzą o kogo chodzi :grin:) mówi że przy niewielkim tuningu hamownia tego nie potwierdza.Sam widziałem jak u niego civiki były hamowane z "kaenami" i wyniki były marne.



Awatar użytkownika
adam1985
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 11:22
Lokalizacja: Łowicz (ELC)
Kontakt:

Post autor: adam1985 » sob lis 22, 2008 14:24

Mateusz74, przy stozkach czy wkladkach nie tyle chodzi o moc co o podciagniecie i wygladzenie momentu obrotowego bynajmniej takie sa moje odczucia i tylko takiej zmany raczej hamownia ci nie pokaze.


[img]http://img190.imageshack.us/img190/7876/podpisp.jpg[/img]
[b][i].:B4 Competition:.[/i][/b]

Awatar użytkownika
jemiol7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr paź 01, 2008 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jemiol7 » sob lis 22, 2008 16:14

Wiadomo że sam dolot jakiś wielkich przyrostów nie da, ale zrobiony z głową coś pomoże.
Wykres z hamowni po samym dolocie, reszta seryjna (czyli optymistycznie patrząc legitymuje się 150 KM i 180 Nm) po dolocie 152,5 KM i 183,7 Nm.


Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam



Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » sob lis 22, 2008 16:23

Ta odpowiedź mnie satysfakcjonuje. Jeśli ta poprawa jest uzyskana na samym filtrze powietrza to jest sens zamontowania stożka. Mógłbyś jeszcze napisać co to za dolot?



Awatar użytkownika
jemiol7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr paź 01, 2008 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jemiol7 » sob lis 22, 2008 17:22

Wykorzystałem taki filtr:

http://www.bmcairfilters.com/VisDetail.asp?ID=658

Tak to wyglądało:
Obrazek
Obrazek

Powietrze doprowadzone jest ze zderzaka:
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob lis 22, 2008 17:34 przez jemiol7, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob lis 22, 2008 21:49

jemiol7 pisze:Wiadomo że sam dolot jakiś wielkich przyrostów nie da, ale zrobiony z głową coś pomoże.
Wykres z hamowni po samym dolocie, reszta seryjna (czyli optymistycznie patrząc legitymuje się 150 KM i 180 Nm) po dolocie 152,5 KM i 183,7 Nm.


[url=http://img78.imageshack.us/img78/1096/001crs9wc7.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://img78.imageshack.us/img78/001crs ... 1/w800.png]Obrazek[/URL]

Pozdrawiam
ok mamy wykres 152 ps na stozku i dolocie.. a masz wykres przed tymi modyfikacjami?? i czy wiesz ze wiekszosc abf nie trzyma serii pozytywnie w sensie moce 16x ps???


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
jemiol7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr paź 01, 2008 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jemiol7 » sob lis 22, 2008 23:51

Nie mam wykresu przed dolotem. Nie wydaje mi się natomiast żeby przed jego założeniem było lepiej. Szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem żeby abf miał ponad 160ps w serii (mówimy o silnikach które mają +- 250 tys. realnego przebegiu , mają po kilkanaście lat, nie przechodziły remontów=zupełne serie). Z chęcia bym taki wykres zobaczył. Kolega prosił o wykres po dolocie więc zamieściłem. Uważam jednak że montaż dolotu do serynego silnika bez planów na dalsze modyfikacje mija się z celem i jest sztuką dla sztuki.

Pozdrawiam :)


Moja Ibiza ABF TURBO 319 KM 409 NM http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232501

Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » ndz lis 23, 2008 02:08

jemiol7 pisze:Szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem żeby abf miał ponad 160ps w serii (mówimy o silnikach które mają +- 250 tys. realnego przebegiu , mają po kilkanaście lat, nie przechodziły remontów=zupełne serie).
no to jeszcze mało widziałeś... 2 sprawdzane ABF-y i moce 159 i 160,5 i z tego ten drugi 291 tyś...(przebieg przy chamowaniu) i dalej jeździ tera ma ponad 350 tyś i z ciekawości namówie właściciela na sprawdzenie go.. i zapodam wykres...


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
jemiol7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr paź 01, 2008 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jemiol7 » ndz lis 23, 2008 09:37

Skoro tak twierdzicie to nie będe się spierał. Należy się zatem cieszyć że abf jest tak udaną konstrukcją i trzyma takie parametry. Widać musiałem trafić na jakieś mocno wyeksploatowane jednostki.
Pozdrawiam



Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » ndz lis 23, 2008 19:28

Panowie,bez przesady.Nie wierzę aby w serii ABF wyciągnął 160 PS :bajer: .Rozumiem 1% lub nawet 2% rozbieżności ale nie 7%! Moje ostatnie badanie wykazało 151 ps/6111 rpm ; 181.6 Nm/4233 rpm (było to najlepsze z 3 prób).Myślę że taka rozbieżność (160 Ps) jest wynikiem złego pomiaru na hamowni.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz lis 23, 2008 19:44

Mateusz74 pisze:Panowie,bez przesady.Nie wierzę aby w serii ABF wyciągnął 160 PS :bajer: .Rozumiem 1% lub nawet 2% rozbieżności ale nie 7%! Moje ostatnie badanie wykazało 151 ps/6111 rpm ; 181.6 Nm/4233 rpm (było to najlepsze z 3 prób).Myślę że taka rozbieżność (160 Ps) jest wynikiem złego pomiaru na hamowni.
chcialbys :) vw dawal giftyduze w silnikach
w abf w wysokosci nastu ps a w tdi nawet w wysokosci 25 ps(asz 155 ps na serii)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości