9a digi 1 kłopoty
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
9a digi 1 kłopoty
evolution, o fakt pomyliły mi się zdjęcia :/ mam tylko takie ale słabej jakości raczej się nic na nim nie zobaczy.
Sputnik_PWR, znam dużo ludzi co lata na 6 barowe i nie mają problemów, ale warto by to sprawdzić
Tak sobie przypomniałem że jak kiedyś wymieniałem sondę lambdę to miałem taką
a teraz mam taką bez tej masy, oczywiście z inną kostka taką jak wyżej
może to powodować jakieś błędy? tą masę w tej 2 sobie dorobiłem pod szary przewód ale nie odciąłem go
Sputnik_PWR, znam dużo ludzi co lata na 6 barowe i nie mają problemów, ale warto by to sprawdzić
Tak sobie przypomniałem że jak kiedyś wymieniałem sondę lambdę to miałem taką
a teraz mam taką bez tej masy, oczywiście z inną kostka taką jak wyżej
może to powodować jakieś błędy? tą masę w tej 2 sobie dorobiłem pod szary przewód ale nie odciąłem go
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: pt sty 25, 2008 12:54
- Lokalizacja: Kępno
9a digi 1 kłopoty
Wczoraj walczyłem właśnie u siebie w corasie z lambdą bo miałem urwane dwa kable w drugiej części tej wtyczki. Szukałem właśnie gdzie powinny iść i znalazłem na necie jakiś schemat tego motronica. Tak więc ten brązowy co jest przykręcony do masy to jest ekran i z drugiej strony nigdzie nie jest podłączony, czarny przy sondzie to sygnał a białe to grzałka. Co ciekawe w drugiej części wtyczki są również kable czarny i brązowy i jakieś dwa od grzałki. Podłączone miałem czarny do czarnego w sondzie, a brązowy do brązowego i auto nigdy na benzynie zbyt żwawo nie chodziło. Wczoraj właśnie zauważyłem że są przerwane oba (ktoś już je wcześniej lutował) przy samej wtyczce no to chciałem je podpiąć tak jak były, ale pomyślałem sobie że może gdzieś dalej być urwany i sprawdziłem miernikiem we wtyczce od kompa czy jest przejście. Okazało si że od strony kompa to brązowy idzie do 7 pinu a ten czarny to jest ekran. Po polutowaniu fura zaczęła o wiele równiej pracować. Czyli u mnie czarny od sondy jest wpięty w brązowy, brązowy od sondy (ten przykręcony do masy) do czarnego a białe do jakiegoś czerwonego z białym paskiem i jakiegoś innego. A co do tego szarego kabla u ciebie to prawdopodobnie o ile mnie pamięć nie myli to jest połączony z obudową sondy czyli też masą. Według mnie tak może być.
Sorry za tyle tekstu
Sorry za tyle tekstu
9a digi 1 kłopoty
Zauważ że w tej drugiej masa jest z sondy to nie musi znaczyć że tożsama z masą silnika. To jest sonda z własna masą. Ten szary przewód trzeba zmasować, ja podłączyłem pod mase sterowania grzałki w sondzie. Masa z wiązki samochodu to chyba tak naprawdę ekran przewodu sygnałowego sondy (czarnego)
Sprawdź jakie masz napięcie na sondzie na czarnym przewodzie wzgędem masy silnika i czy jest takie same jak względem szarego przewodu
Sprawdź jakie masz napięcie na sondzie na czarnym przewodzie wzgędem masy silnika i czy jest takie same jak względem szarego przewodu
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: pt sty 25, 2008 12:54
- Lokalizacja: Kępno
9a digi 1 kłopoty
Marszall, masz rację, ale zauważ że w oryginalnej wiązce od 9a masa sondy i tak "leci" po wydechu, więc jeśli szary kabel jest połączony z ekranem to i przez wydech jest do masy. Wiem że na łączeniach kolektor - silnik, miękkie zawieszenie wydechu mogą być spadki napięcia, ale widocznie tak to zaprojektowali. Chyba, że jestem w błędzie i masa grzałki jest fabrycznie połączona z obudową sondy. Ale w przypadku sondy z szarym kablem tak nie jest, tzn obudowa jest podłączona z szarym kablem. Bukszpan napisał że tak szary kabel podłączył do masy i nie przecinał go, więc moim zdaniem nie tu tkwi problem.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
9a digi 1 kłopoty
Sputnik_PWR, twoje myslenie pali na panewce 4 przewodowa sonda nie ma szarego przewodu (masa sygnalowa) utozsamionego z masa sondy. ecu wymaga do poprawnej pracy podania tam masy silnika co nastepuje samoistnie w poprawnej wiazce sondy 3 przewodowej gdzie masa sygnalowa sondy to wydech a masa ecu to lapa silnika
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
9a digi 1 kłopoty
tak jak mówiłem masa silnika to nie masa sondy
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: pt sty 25, 2008 12:54
- Lokalizacja: Kępno
9a digi 1 kłopoty
Widocznie jestem w błędzie. Wymieniałem kiedyś w jakimś samochodzie sondę 4 przewodową i sprawdzałem ją miernikiem i wydawało mi się że szary jest zwarty z obudową sondy, była to jakaś sonda magneti marelli czy jakoś. Ale to było dawno i nieprawda . Sprawdzałem prawie na necie i rzeczywiście jest tak jak piszecie. Bukszpan napisał że zawarł szary do masy więc jest ok.
Sorry za zamieszanie.
Sorry za zamieszanie.
9a digi 1 kłopoty
Zimny silnik = większa dawka na rozruch, ciepły silnik ta sama dawka powoduje zalewanie. Sprawdź czy regulator faktycznie trzyma 3 barybukszpan pisze:Dodam tylko jeszcze że gdy autko jest zimne po nocy to pali od strzała po lekkim rozgrzaniu już trzeba trochę dłużej kręcić
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
9a digi 1 kłopoty
czyli co przeciąć ten szary przewód czy zostawić ?
Na dniach zrobię pewien manewr i napisze czy pomogło.
Na dniach zrobię pewien manewr i napisze czy pomogło.
9a digi 1 kłopoty
ja go zmasowałem od strony sondy, jak w miejsce 3 przewodowej wstawiłem czteroprzewodowa własnie taka to szary połaczyłem z białym kablem któy daje masę na grzałkę.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
9a digi 1 kłopoty
powrót do punktu wyjścia pytanie czy ta sonda pracuję prawidłowo
http://www.youtube.com/watch?v=ptSDvPBAEMs
http://www.youtube.com/watch?v=ptSDvPBAEMs
9a digi 1 kłopoty
zdjecie tej sondy bez tej masy przy wtyczce to moim zdaniem sonda od ABF-a bo sam mam w abfie taka a mam ori sande.. natomiast taka jak wyzej mialem w PL-ce tylko ze masa byla podlaczana do osobnego przewodu ktory lecial do gdzies do jakies wiazki.. ale mozliwe ze wtyka byla troche inna. w kazdym bac razie ta droga to moim zdaniem 100% ABF
9a digi 1 kłopoty
ty ale na odpiętym czujniku tepm, lambda nie reguluje i podpinając sie pod nią powinieneś zobaczyć co Ci sie dzieje z dawka na wolnych obrotach. Ja miałem identycznie jak Ty czyli (gasł po dodaniu i puszczeniu gazu) bo dawka na wolnych była za mała, miałem zamienione przewody na copocie i podawał cały czas 1,7 koma czyli miał mocno za ubogo.
odepnij czujnik i sprawdź co pokaże lambda
odepnij czujnik i sprawdź co pokaże lambda
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości