Strona 2 z 3

silnik abf + skrzynia acd

: pt paź 10, 2014 13:46
autor: puczit
od 1.8 RP sie nada ? jesli tak to juz problem z głowy , Dzięki za odpowiedz

silnik abf + skrzynia acd

: pt paź 10, 2014 18:34
autor: Misza1122
Każde odwrotne sprzegło z mk II jak i z mk III. u mnie przez chwile było 190mm ale szybko wyszło :D aby było sr 210mm i 24z
z golf II z silnikiem
1.8 rp RH
1.8 i CAT gx rp
1.8 Syncro gx gu
1.8 i Syncro CAT rp
1.8 Syncro 1p
1.8 GTI ht rv
1.8 GTI rf
1.8 GTI CAT pf
1.8 GTI DX, EV, PB, GZ
1.8 GTI 16V KR
1.8 GTI 16V PL
1.6 D JP, ME
1.6 TD 1V
1.6 TD RA, SB
I mk III
1.8 AAM ABS, ACC, ADZ
1.9 TD,GTD AAZ


Itp. W seatach też masz te sprzegła.

silnik abf + skrzynia acd

: pt paź 10, 2014 18:38
autor: puczit
Dziekuje bardzo za odpowiedz :)

silnik abf + skrzynia acd

: sob paź 11, 2014 14:35
autor: RasPL
nada sie od RP, jest 210.

silnik abf + skrzynia acd

: sob cze 27, 2015 12:41
autor: bomb3r
Odkopie temat, bo nie widziałem póki co podobnego.. A nie chce zakładać swojego nowego póki co :bigok:

U mnie sprawa stoi tak, mam 2.0 16V ABF'a, kończyło mi się już sprzęgło w aucie, a chciałem i tak włożyć jakąś krótką skrzynie przyszłościowo i kolega podsunął mi pomysł włożenia skrzyni z 1.6... Ok, znalazłem skrzynię 4S i wtedy akurat musiałem się źle posłuchać drugiego znajomego, że jest to skrzynia krótka. Z tego co wyczytałem na forum i wgle pytałem innych znajomych to jest to wersja skrzyni "ekonomiczna" i raczej za tym za bardzo upalać się nie da :? Zostało ze skrzynią założone koło zamachowe, tarcza docisk itd z 1.6 :smirk:

Przypuszczałem, że skrzynia może sie posypać (wbrew pozorom mam zdrowego ABF'a shamowanego na 163km - bez kata, itd) i co sie okazuje, że jeździ już u mnie 3 miesiące, ale czuć, że sprzęgło z 1.6 nie ogarnia serii ABF'a.. Docisk, koło zamachowe i tarcza są z 1.6. Wyczytałem również na forum i pisząc do ludzi co sprzedają sprzęgła i tarcze, że sprawą nie jest tylko sama tarcza, a ważniejszy jest docisk... że przydałby się jakiś wzmocniony itd... poduswali mi już pomysły typu "założyć koło zamachowe z KRy/ABF'a + docisk z KRy/ABF'a ale to wtedy tarcza nie bedzie docisnięta na całej powierzchni... :?

Miałem już propozycję przerzucania okładzin na jakieś mocniejsze w tarczy, ale tak jak pisze, najwidoczniej jest tu ważniejszy docisk, a gdy już by ten był "wzmocniony" to tarcza po prostu szybciej sie zużyje... ale to się bierze pod uwage oczywiście.
Skrzynie zmienie na AEN, 9A, AGB, ACD albo 2Y bo to praktycznie wszystko to samo - najkrótsze skrzynie, rózniące się minimalnie 5 biegiem.. :pub: ale w tym momencie jest już 110% gwarancji, że sprzęgło bedzie sie ślizgać na dowaleniu ABF'owi na 1 i 2 biegu.... :los2:

Bardzo bym prosił o jakąś podpowiedź z czego dopasować mocniejszy docisk sprzęgła... czy jednak okładziny tarczy też robią robote? :bajer: :mk3:

silnik abf + skrzynia acd

: sob cze 27, 2015 13:21
autor: RasPL
koło zamachowe seryjnie przy KR i ABF to zupełnie inne koła, tak samo docisk i tarcza. Nie da się ani docisku z abf przykrecic do koła z abf ani na odwrót ani tarcze nie są takie same. Zupełnie inne konstrukcje. Napisz co to za sprzegło z 1.6 190mm ? jak tak to masz do wymiany całą tarcze docisk i koło zamachowe na coś z 1.6td byle by grubość wałka skrzyni i ilość zebów pasowała.

silnik abf + skrzynia acd

: ndz cze 28, 2015 10:44
autor: bomb3r
Mam skrzynie z 1.6 dokładnie model 4S. Tarcza, docisk i ZAMACH itd jest z 1.6 też mam zdobyte... tarcza jest to 200mm, zęby pasują pod skrzynie i wgle.. wsadzone wszystko do ABF'a i jeździ w takim setupie, ale problem jak pisałem jest, że sprzęgło ślizga.. szczególnie po rozwierceniu przepustnicy ostatnio itd po podciągnięciu ciut mocowo silnika jest nieogar z mocą.. strzelając ze sprzęgła z 2 biegu ori sprzęgło ABF'a lajtowo ogarniało a to umiera.. nie przenosi napędu od razu tylko ma muuuuła i po czasie upalania sprzęgła coś łapie :grrr: przeczuwam, że długo to sprzęgło nie pożyje bo jest jednak za małe.. co było brane pod uwage, ale szukam właśnie złotego środka np.. tarcza z 1.8 GT'ka? 210mm nie wiem czy to udźwignie.. ori ABF'a to 230mm, ale nie ma takiej tarczy pod MAŁY walek na skrzynie, a teraz ze skrzynia 4S juz musze szukac pod takowy... mimo że ta skrzynia to ekonomia to i tak zbiera sie lepiej niz seria ABF skrzynia, ale bedzie wymieniana później na cos pokroju przełożeń 2Y bo jest ich pare :bajer: tak więc tarcza z 1.8 to jakies rozwiązanie? ale czy udźwignie np 200 koni+ ? bo bedzie ładowany za niedługo EATON m62 do komory co dmuchnie z 0,5bara :otepienie:

silnik abf + skrzynia acd

: ndz cze 28, 2015 10:49
autor: tom cio
Moim zdaniem sprzęgło z 1.6 czy nawet 210mm jest na styk do serii abf i jak sam widzisz szybko się kończy a jak ma być mocniej to wg mnie albo podwójna sprężyna w docisku + kevlar albo powrót do zamachu abf, sprzęgło g60 i skrzynia typu 02A.

Re: silnik abf + skrzynia acd

: ndz cze 28, 2015 11:08
autor: bomb3r
Co rozumiesz poprzez :
tom cio pisze: podwójna sprężyna w docisku + kevlar
Ten kevlar mnie ciekawi :bajer:

Zostało to zmontowane na skrzyni z 1.6 ze względu na cene samej skrzyni, a 2Y znajomy miał pare i przy upalaniu i tak szybko potrafiły zdechnąć... :satan:
A taka typu 4S czy AEN czyli odpowiedni 2Y jest duuużo tańszy, łatwiej znaleźć i sprzęgło o niebo tańsze... fakt faktem szybciej sie zużywa sama tarcza no, ale i tak cenowo przemawia to za takim zestawem... tylko jakos to sklepać by trzymalo sie przy 200hp ciut + :-) :-)

silnik abf + skrzynia acd

: ndz cze 28, 2015 11:58
autor: RasPL
no jak lubisz zdejmować skrzynię co miesiąc to załóż nawet z 1,3 sprzegło. Tarcza i docisk minimum 1.8 lub 2.0 8V 2E ze skrzyni na wodziki i sprzęgło na linkę nie hydrauliczne. Nie trzeba zadnych docisków i innych rzeczy robić i b ędzie służyć długo. te 162hp i 190Nm to żadne wartości dla seryjnych 210mm. Nie wiem jaki tam jest wałek w tej 4S więc trzeba tarcze która na niego będzie pasować.

silnik abf + skrzynia acd

: ndz cze 28, 2015 20:33
autor: bomb3r
Rozumiem, że tarcza 210mm spokojnie ogarnie seryjną moc ABF'a... a jak poradzi sobie z dmuchnięciem w to 0,5 bara?

Bo za niedługo wpadnie tam EATON i coś więcej to wypluje... założmy szacowane 240 koni... to mnie zastanawia teraz :-) :-) czy w tym wypadku już raczej zostaje tylko skrzynia 2Y czy tam pochodne do niej... i reszta ori gratów z ABF''a, w sensie sprzęgło itp... :otepienie: :P ? (nie przewiduje do 2 lat większych modów niż 250koni) i czy to zniesie właśnie osprzęt z 1.8...? co ciekawe, mam zamach z 1.6 i z 1.8... wyglądają inaczej, a koło z 1.6 jest ciut nawet cięższe i nie bardzo jest z czego stoczyć je... a z 1.8 widze potencjał do krojenia a i waga początkowa lepsza :D także tarcza, docisk i zamach z 1.8 wpadnie raczej :-) :wink: :wgore:

silnik abf + skrzynia acd

: ndz cze 28, 2015 21:13
autor: RasPL
skrzynia 4S 320Nm nie uciągnie więcej niż przez 1 dzień, 2Y też nie pożyje długo chyba że po kapie, te skrzynie są zajeźdzone bo do tego służą by katować. 210mm nie uciągnie 0.5bar a raczej szybko bedzie sie kończyć, ja mam sachs z VR6 i 0,85bar i jeszcze się trzyma a nie osczędzam gazu. Skrzynia 02A CGY mocniejszy dyfer od 020.

silnik abf + skrzynia acd

: ndz cze 28, 2015 21:48
autor: Misza1122
Jeżeli chcesz się bawić w modzenie silnika to tylko skrzynie 02A Do nich masz już sprzegło 228. Masz już w tedy od razu sprzegło z łożyskiem oporowym na nim a nie w skrzyni jak to jest w 020. Tylko ze jeżeli masz w aucie teraz 020 to troche modzenie Cię czeka. Jeżeli chcesz pchać kompresor to zacznij od napędu.
Sprzegło fabryczne od Vr, ABF 1z. Zamach do odchudzenia, tarcze w kewlar. I Jeżeli nie trafisz na uj skrzynie to tą część napędu bedziesz miał na długo z glowy

silnik abf + skrzynia acd

: śr lip 08, 2015 10:28
autor: toudi
Skrzynia acd robi robotę ale sprzęgło sie slizga przy ostrym pałowaniu.RasPL, masz jakis zestaw do załozenia kompresora w abfie??