Odkopie temat, bo nie widziałem póki co podobnego.. A nie chce zakładać swojego nowego póki co
U mnie sprawa stoi tak, mam 2.0 16V ABF'a, kończyło mi się już sprzęgło w aucie, a chciałem i tak włożyć jakąś krótką skrzynie przyszłościowo i kolega podsunął mi pomysł włożenia skrzyni z 1.6... Ok, znalazłem skrzynię 4S i wtedy akurat musiałem się źle posłuchać drugiego znajomego, że jest to skrzynia krótka. Z tego co wyczytałem na forum i wgle pytałem innych znajomych to jest to wersja skrzyni "ekonomiczna" i raczej za tym za bardzo upalać się nie da
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Zostało ze skrzynią założone koło zamachowe, tarcza docisk itd z 1.6
Przypuszczałem, że skrzynia może sie posypać (wbrew pozorom mam zdrowego ABF'a shamowanego na 163km - bez kata, itd) i co sie okazuje, że jeździ już u mnie 3 miesiące, ale czuć, że sprzęgło z 1.6 nie ogarnia serii ABF'a.. Docisk, koło zamachowe i tarcza są z 1.6. Wyczytałem również na forum i pisząc do ludzi co sprzedają sprzęgła i tarcze, że sprawą nie jest tylko sama tarcza, a ważniejszy jest docisk... że przydałby się jakiś wzmocniony itd... poduswali mi już pomysły typu "założyć koło zamachowe z KRy/ABF'a + docisk z KRy/ABF'a ale to wtedy tarcza nie bedzie docisnięta na całej powierzchni...
Miałem już propozycję przerzucania okładzin na jakieś mocniejsze w tarczy, ale tak jak pisze, najwidoczniej jest tu ważniejszy docisk, a gdy już by ten był "wzmocniony" to tarcza po prostu szybciej sie zużyje... ale to się bierze pod uwage oczywiście.
Skrzynie zmienie na AEN, 9A, AGB, ACD albo 2Y bo to praktycznie wszystko to samo - najkrótsze skrzynie, rózniące się minimalnie 5 biegiem..
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
ale w tym momencie jest już 110% gwarancji, że sprzęgło bedzie sie ślizgać na dowaleniu ABF'owi na 1 i 2 biegu....
Bardzo bym prosił o jakąś podpowiedź z czego dopasować mocniejszy docisk sprzęgła... czy jednak okładziny tarczy też robią robote?
![:mk3:](./images/smilies/mk3blue.gif)