Skrzynia 2y pod silnik 1.8 8v PF

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz lut 07, 2010 19:59

Ciekawy temat mialem podobny objaw Buda mk2 od1.8 KR zostal tylko zmieniony silnik Silnik koles wstawil 1.8 rp podpiol go do skrzyni 2Y i tak jak kolega pisze na 4i5 biegy dziwnie to jechalo Dla mnie dziwna to sprawa bo 2y jest krotka skrzynia nie bede sie kucic z nikim bo nie ma o co ale jest to dziwne
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 20:00 przez jeryk10, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz lut 07, 2010 20:55

Co za temat i wypowiedzi ..... Chyba dział speed schodzi na psy. Ze dwa głosy rozsądku w tym temacie są całkowicie zagłuszone dziwnym bełkotem.

Do wszystkich amatorów piszących głupoty - zasada jest prosta przy wszystkich silnikach wolnossących:

1. Im krótsza skrzynia tym przyspieszenia na poszczególnych biegach lepsze
2. Im krótsza skrzynia tym Vmax niższy.

Nie ma możliwości aby krotka skrzynia powodowała utratę przyspieszeń. Przy wyścigach na 1/4 może mieć to znaczenie, bo dochodzi kolejna zmiana biegu, która powoduje jakąś utratę czasu i prawdopodobieństwo popełnienia błędu. W cywilnej jeździe po naszych polskich drogach im krócej tym lepiej (nie mówimy o spalaniu i wyscigach po autostradach tylko o przyspieszeniach)

I proszę nie pisać tutaj głupot, że skrzynia od 16v nie jedzie w 8V i na odwrót. Kluczem są przełożenia. Jeśli są podobne lub takie same, to obydwie skrzynie zachowywać się będą identycznie bez względu na to z jakim motorem są spięte.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » ndz lut 07, 2010 21:44

vr6syncro pisze:a próbowałeś załozyc kiedyś do 16v skrzynie z 8v? w porównaniu z 2y to wogole nie jedzie i tu bedzie podobnie. 8v nie rozkręci 2y tak jak 16stka

to mi sie najbardziej podoba :D
sorry ale nie mogłem sie powstrzymac

skoro 2Y 8v nie da rady rozkrecic to jak ma se poradic z seryjnym 4T, AUG?



Awatar użytkownika
emilson
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 928
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
Lokalizacja: lubliniec
Kontakt:

Post autor: emilson » wt lut 09, 2010 22:48

vr6syncro pisze:.a próbowałeś załozyc kiedyś do 16v skrzynie z 8v? w porównaniu z 2y to wogole nie jedzie i tu bedzie podobnie. 8v nie rozkręci 2y tak jak 16stka
u nas w miescie lata mk2 z abfem na skrzyni AUG i jakos zaprzecza to twemu bełkotowi :green_fuck:
proponuje troche łyknac wiedzy a dopiero sie wypowiadac to nie forum golf3.pl


never ending story

Awatar użytkownika
vr6syncro
PREZES 4x4
PREZES 4x4
Posty: 1249
Rejestracja: czw sty 01, 2009 23:30
Lokalizacja: ZachPom

Post autor: vr6syncro » śr lut 10, 2010 07:47

to niech kolega założy skrzynie od komarka to jeszcze szybciej będzie jeżdził :green_fuck:
niech założy skrzynie dedykowaną do abf to dopiero poczuje że ma 150ps. pewnie, ze jak koles miał 75 ps i założył abf to dla niego zapier..la.
a tak wogóle to z tego co piszecie to skrzynia z 8v zapier..la w 16v a skrzynia z 16v zapier..la w 8v więc chyba musicie napisac skarge do volkswagena bo się pomylili :green_fuck: zamontowali nie ta skrzynie w nie tym silniku :green_fuck:


2,9vr6syncro viewtopic.php?f=88&t=301280" onclick="window.open(this.href);return false;
Rallye viewtopic.php?f=87&t=396054" onclick="window.open(this.href);return false;
Szanuj-się.pl http://www.szanuj-sie.pl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » śr lut 10, 2010 10:46

chłopie masz zero pojęcia o skrzynia i pierd...sz jak potłuczony.

Oryginalnie w ABFie masz skrzynie CDA która ma przełożenia

CDA 02A 5-Gang 01/93 - 03/96 3,300 1,944 1,308 1,029 0,837 3,389

co daje prędkości przy 7 tys. 1-65 2-110 3-165 4-210 5-260

Oryginalnie w Kr masz skrzynie 2y

2Y
020 5-Gang 02/86 - 10/91 3,455 2,118 1,444 1,129 0,912 3,667

1-55 2-95 3-135 4-170 5-220

Oryginalnie w 1.8 8v PF wychodzia Aug

AUG
020 5-Gang 08/89 - 10/91 3,455 1,944 1,444 1,239 0,894 3,667

1-60 2-100 3-135 4-160 5-225

w 8v wychodziły też na przykład 4t,4s albo inne długie

4T
020 5-Gang 08/83 - 10/91 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,667

1-60 2-100 3-170 4-220 5-270

4S 020 5-Gang 08/83 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,941

1-55 2-95 3-150 4-200 5-250


Skrzynia CDA jest długa i jak zastosujemy 2y albo Aug to ABF będzie się jeszcze lepiej zbierał.

Skrzynia 2y jest krótka i jak wsadzimy ja w miejsce w miejsce aug to wielkiej róźnicy nie będzie, ale jak zastosujemy w miejsce 4t,4s to będzie lepsze przyspieszenie.

Dotarło do Ciebie??? Pomyśl kolego, że inżynierowie nie kierowali się tylko przyspieszeniem zakładając skrzynie. Nie masz pojęcia nic o przełożeniach w skrzynii, a piszesz... A kolega nie ma 75koni, a 1.8 8v PF 107km i zmienił tylko silnik, a skrzynie zostawił i jego ABF jest na pewno szybszy niż byłby na skrzynii CDA. Ty masz vr i myślisz, że jesteś najszybszy na świecie. Kocham takich ludzi i ich miny po tym jak staną na kresce :helm:
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 10:48 przez yahoo_p, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
vr6syncro
PREZES 4x4
PREZES 4x4
Posty: 1249
Rejestracja: czw sty 01, 2009 23:30
Lokalizacja: ZachPom

Post autor: vr6syncro » śr lut 10, 2010 11:12

mam tez 16V CHŁOPCZE i jak ją swapowałem do kabrio (jakieś 7lat temu) to ty wchodziłeś jeszcze po drabinie na dywan :green_fuck: jak mi padła 2y to niestety musiałem założyc chwilowo skrzynie z 8v i GWARANTUJE ci ze w porównaniu z 2y to jest szmelc, zresztą nie jestem sam w tym temacie z takim zdaniem nie jeden też tak miał i pisze tak bo tak miałem a nie spisuje cyferki z katalogu i próbuje na siłe wcisnąc to innym i na koniec wytłumacz wszystkim po co karzecie mu zmieniac na 2y skoro z 8v jest niby to samo co?


2,9vr6syncro viewtopic.php?f=88&t=301280" onclick="window.open(this.href);return false;
Rallye viewtopic.php?f=87&t=396054" onclick="window.open(this.href);return false;
Szanuj-się.pl http://www.szanuj-sie.pl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » śr lut 10, 2010 11:20

Przeczytaj to co napisałem to może zrozumiesz coś. W 8v jest dużo skrzyń, nie tylko jedna. Zależy jaką skrzynie z 8v wsadziłeś. Aug jest krótka, podobna do 2y, reszta długa. Co widać po powyższych wyliczeniach. Jak założyłeś długą skrzynia z 8v to 16v była zmulona. Ale 2y można do każdego 8v, 16v zakładać i będzie jeździć fajnie, tylko aug będzie do niej podobna.

A to jest nie dorzeczność jaką napisałeś:
vr6syncro pisze:raczej nie , na 4ce i 5ce bedzie mulił, 2y to skrzynia do 16v (kr,pl,9a) i tylko w nich to jedzie
Możesz jest starszy, ale niczego się nie nauczyłeś i pewnie nie rozumiesz tych cyferek co wcześniej napisałem :helm: A nikomu nic nie każe, tylko odpowiadam na twoje bzdury.
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 11:22 przez yahoo_p, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
emilson
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 928
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
Lokalizacja: lubliniec
Kontakt:

Post autor: emilson » śr lut 10, 2010 13:46

wystarczy przeczytac wielki znawcovr6syncro, chodz troszeczke ze zrozumieniem
to co jasiu wkleił a mianowice przełozenia skrzyn ,juz prosciej tego wytlumaczyc sie nie da ...


never ending story

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Post autor: Rapcio » śr lut 10, 2010 21:06

Chyba że ktoś testował skrzynie tylko w obudowie 2Y a bebechy z jakiejś długiej skrzyni ;) z tąd gadanie że 2Y jest lipna ;)



Awatar użytkownika
bzdunio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt gru 03, 2004 11:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: bzdunio » czw lut 11, 2010 00:16

goly0 pisze:
MiChAoS pisze:MiChAoS
mylisz sie, nie ma hydrauliki ani linek
Ja tam nie wiem czy 2Y podejdzie do PFa ale wiem ze jest na hydraulice i linkach, bo mam taką skrzynię



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » czw lut 11, 2010 00:38

bzdunio pisze:
goly0 pisze:
MiChAoS pisze:MiChAoS
mylisz sie, nie ma hydrauliki ani linek
Ja tam nie wiem czy 2Y podejdzie do PFa ale wiem ze jest na hydraulice i linkach, bo mam taką skrzynię
Pomyliło Ci się coś, 2y to typ skrzyni 020 i ma sprzęgło na linkę i wybierak na cięgna. Typ 02A ma hydraulikę i linki. Sprawdź dobrze oznaczenie swojej skrzyni.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pt lut 12, 2010 21:31

Ja pier....! co jeden to lepsze bzdury pisze!

vr6syncronaucz się najpierw co to sa przełozenia skrzyni i jak odczytywac owe "cyferki" a dopiero sie wypowiadaj.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pt lut 26, 2010 20:27

fajny temat widzę się zrodził.

a mnie interesuje ile km/h w 2y jest przy 3 tys/min a ile na 4S.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości