Strona 2 z 4

: wt kwie 20, 2010 23:03
autor: TAZ
Można też dać uszczelkę miski z TDi, tylko deko podciąć ogranicznik fali trzeba. :grin: Ja jeżdżę co prawda bez ogranicznika, ale odmę mam wypiętą z układu, a koło chłodnicy mam butelkę, w którą wchodzi wąż od odmy. Po dwóch miesiącach mam 0,5 litra płynu, z czego może jest tam łyżka stołowa oleju.

: wt kwie 20, 2010 23:08
autor: robciovw
czarek1982,Jedynym sposobem na określenie stanu silnika bez rozbierania będzie pomiar sprężania i ewentualnie próba olejowa koszt ok 30 zł w każdym warsztacie.Nie napisałeś również czy silnik zużywa nadmiernie olej bo to też ważne.Sama wymiana oleju na mineralny nie przyniesie wielkiego efektu.

: śr kwie 21, 2010 00:31
autor: czarek1982
no właśnie mam wrażenie że przez ostatnie 2000km trochę podciągnął oleju (3-5mm na miarce), ale znów nie jakoś nadmiernie....

na dniach zabiorę się za kompresje.... się okaże :)

dzięki chłopaki :)
jak macie jeszcze pomysły to chętnie poczytam... :)


ps. ciężko jest dostać ten ogranicznik fali? - na bank takiego nie mam

: śr kwie 21, 2010 08:54
autor: AD6
czarek1982 pisze:ps. ciężko jest dostać ten ogranicznik fali? - na bank takiego nie mam

tylko aso bez problemu ci sprowadzą w intercarsie sie pytałem to powiedzieli że towar już u nich jest niedostępny

: śr kwie 21, 2010 12:40
autor: jawor87
panowie,a może macie na sprzedanie przewód odmowy,chodzi mi o ten który jest przykręcany do bloku silnika w abf-ie,bo mój jest uszkodzony i trochę zachlapuje silnik?jak co,to pw:)
pozdro

: śr kwie 21, 2010 22:23
autor: Marszall
a ja mam 13,5 bara na tłokach po remoncie i ani kszty z odmy nie pierdnie a olej lubi pobierać:/

czyba coś źle poszło z uszczelniaczami zaworowymi i tędy musi pobierać.

: pt kwie 23, 2010 13:15
autor: vik316
dymi olejem przy rozgrzanym silniku? Przy uszk. uszczelniaczach rozgrzany olej spływać będzie po trzonkach zaworów do komory spalania i tam się spalać

: pt kwie 23, 2010 20:14
autor: Marszall
mocno napewno nie bo bym widział a lekko to nie wiem bo nigdy nie jechałem za moim samochodem

: pt kwie 23, 2010 20:20
autor: RasPL
przy uszkodzonych uszczelniaczach nie widać dymu bo nie bierze dużo oleju no chyba że prowadnice i zawory zajechane to może zadymi

: pt kwie 23, 2010 23:00
autor: vik316
RasPL pisze:nie widać dymu
widać ;)

kompresja wypycha olej odmą w 9a

: pt kwie 01, 2011 07:42
autor: Lucki
Odkopie troszkę temat; Remontowałem 9A, wymieniłem pierścienie, panewki, zrobiłem głowe ale nie robiłem szlifu cylindrów anie wału. Kompresja po 15bar na rozgrzanym motorze. Oleju bierze ok 1L / 1000km. Przed odmę zapiernicza olej. Nie jest go bardzo dużo ale jednak tyle że na palcu widać. Ogranicznik przy pompie mam.

Macie jakies pomysły ?

kompresja wypycha olej odmą w 9a

: pn gru 12, 2011 21:32
autor: yogi_zg
Witam, odkopie troszkę temat: jakieś rok temu robiłem remont silnika (panewki pierścienie uszczelki głowica). Wszystko ładnie pięknie. Kompresja ok 15 na cylindrze. Problemem jest wydobywający się "majonez" z odpowietrzenia skrzyni korbowej. Autko pali na dotyk, śmiga jak trzeba ale pluje olejem ( nie jest to czysty olej tylko mieszanka oleju z woda - majonez). Oczywiście wody w zbiorniczku nie ubywa. Jak sobie z tym poradzić ? Może uszczelka od TD i wywalenie ogranicznika fali ?

kompresja wypycha olej odmą w 9a

: pn gru 12, 2011 22:23
autor: toffic
Sposób na to jest dość prosty i skuteczny ale wymaga wyciągania silnika z auta (a przynajmniej ruszenia z poduszek)

kompresja wypycha olej odmą w 9a

: wt gru 13, 2011 01:17
autor: yogi_zg
Sposób na to jest dość prosty i skuteczny ale wymaga wyciągania silnika z auta (a przynajmniej ruszenia z poduszek
tzn ? :crazy: