Strona 2 z 5

: czw sty 15, 2009 09:17
autor: PoLLo
Ja jestem na etapie zakupu sportowszego kolektora wydechowego i tak się zastanawiam co jeszcze warto by zrobić niejako przy okazji.
Chodzi mi o sprawdzone rozwiązania...

: czw sty 15, 2009 12:03
autor: doli666
Jak juz mowa a sportowym kolektorze wydechowym, czyli rozumiem ze baran, czym sie rozni baran 4:2:1 od barana 4:1 ?
Chyba slyszałem kiedys ze jeden daje wiecej mocy a drugi momentu, ale nie jestem pewny.

: czw sty 15, 2009 16:15
autor: TAZ
jemiol7 pisze:
TAZ pisze:
evolution pisze:w abf seryjnie jest 55 mm wiec jest spora roznica w stosunku do nyski
A w ibizie z ABFem ????
Juz dokładnie nie pamiętam bo się z seryjnym wydechem dawno rozstałem, ale wydaje mi sie że było 55 mm.
Zaskoczę was. W 97 roku ibizy z ABFem nie miały katalizatora i miały dwa tłumiki tylko. Średnica wewnętrzna rury wydechowej to 46mm.

: czw sty 15, 2009 16:40
autor: jemiol7
Moja jest z 97 roku i był katalizator a co do średnicy to też mi się wydaje że było więcej

: czw sty 15, 2009 18:26
autor: TAZ
Zewnętrzna średnica rury to 51mm. Wydech oryginał nie nękany przez rzeźbiarzy.

: czw sty 15, 2009 18:51
autor: jemiol7
Mój na tłumikach miał nawet logo Seata i numery części. Wydech był w 100% orginalny.
Gdzieś miałem zdjęcia jak sprzedawałem, postaram się odszukać.

Znalazłem: Obrazek Obrazek

Tak to wyglądało u mnie. Niestety ktalizatora już nie ma na zdjeciach, gdyż go wcześniej sprzedałem. Pierwsze zdjęcie środkowy, drugie od kata do końca.

Pozdrawiam

: pn sty 19, 2009 01:09
autor: gadom67
Panowie to w koncu seryjnie jakiej srednicy wew wydech szedl w ABFie.Ja zakupilem toledo przeznaczone do rozbiurki a silnika do swapa w mk2 i tam byl wydech sreednicy 50mm w wewnatrz.A teraz myslalem zeby wstawic kompletny od VRa ktry ma 55mm no i oczywiscie kolektor 4-2-1

: pn sty 19, 2009 06:31
autor: Mateusz74
No i gitara.Będzie dobrze.

: pn sty 19, 2009 15:32
autor: doli666
Pytałem juz wczesniej ale nie dostałem odpowiedzi... czemu akurat zamontujesz kolektor 4-2-1 a nie 4-1? Jaka jest miedzy nimi roznica.... mowie oczywiscie o sportowym kolektorze a nie o ori.

: pn sty 19, 2009 15:45
autor: gadom67
Jesli dobrze pamietam bo gdzies o o tym czytalem do 4-2-1 masz polepszenie na srednich obrotach a 4-1 na wyzszych.Oczywiscie moge sie mylic ale tak gdzies wyczytalem.

: pn sty 19, 2009 15:56
autor: doli666
No wlasnie Ciekawi mnie to, bo jakas roznica jest na pewno... tylko jaka?

: pn sty 19, 2009 16:31
autor: LCQ
kolektory 4-1 uzywa się typowo w sporcie/rajdach, kiedy auto pracuje na najwyższych obrotach i musi wyrzucić jak najwięcej spalin w ciagu chwili i ważne żeby wykorzystać każdego konia,4-2-1 jest to najlepsza opcja na ulice, auto zbiera się dzięki temu lepiej z dołu i w średnim zakresie poprawia moc/moment, ale napewno nie przeszkadza u góry, wszystko zależy jaki też kolektor, ważne żeby był dobrze obliczony pod silnik

: pn sty 19, 2009 18:00
autor: toffic
LCQ pisze:wszystko zależy jaki też kolektor, ważne żeby był dobrze obliczony pod silnik
i jak wykonany, takei g....no jak TA-technix to szkoda zakładać

: pn sty 19, 2009 18:18
autor: doli666
Czyli jak juz ktos chce zainwestowac w kolektor wydechowy to jakie firmy polecacie? Supersprint?
Czyli np taki Ta technix http://www.allegro.pl/item522578743_spo ... v_gti.html odpada? I co to znaczy ze zalezy jak wykonany? Czy np taki do jakiego link podałem rozpadnie sie po czasie czy co moze sie stac?