Strona 2 z 3

: śr sie 13, 2008 18:39
autor: CSR_GTI
evolution pisze:wystarczy 100 km
albo nawet i mniej jak przykatujesz go na zimnym

: śr sie 13, 2008 20:48
autor: souler
w czewie masz dobry zaklad zajmujacy sie glowicami. sprawka sie zwie. wpisz sobie w google.

: pn sie 25, 2008 20:28
autor: AD6
I znów mam problem złożyłem wszystko na starej głowicy pojeździłem trochę (ok. 1000km) wszystko było ok. aż do dzisiaj wracając z pracy zobaczyłem że temperatura wody jest 110 C powoli dojechałem do domu z postojami i co się okazało auto gotuje wodę na wystudzonym silniku po odpaleniu od razu idą bąble powietrza ze zbiornika i momentalnie woda się zaczyna gotować już nie mam koncepcji co może być głowica przed założeniem było oddana do planowania uszczelka kupiona reinz oleju nie przybyło ani nie dostał się do układu chłodzenia tylko tak jak pisałem pojawia się powietrze w zbiorniczku i momentalnie woda się gotuje może ktoś ma jakąś koncepcje ja tylko trzy albo coś znowu z uszczelką albo głowica pękła do kanału wodnego albo pęknięty blok lub tuleja cylindra czy wogóle ktoś się spotkał z pękniętym blokiem w takim silniku wzrokowo oglądałem tuleje cylindrów i były naprawdę w bardzo dobrym stanie żadnych widocznych przytarć rantu też naprawdę nie było proszę o pomoc bo już nie wiem co robić

: pn sie 25, 2008 20:31
autor: toffic
Ja sie spotkałem w 9A, zresztą mam gdzies ten blok

: pn sie 25, 2008 20:38
autor: CSR_GTI
AD6 pisze:wszystko było ok. aż do dzisiaj wracając z pracy zobaczyłem że temperatura wody jest 110 C powoli dojechałem do domu z postojami i co się okazało auto gotuje wodę na wystudzonym silniku po odpaleniu od razu idą bąble powietrza ze zbiornika i momentalnie woda się zaczyna gotować już nie mam koncepcji
Panie a układ chłodzenia masz pan sprawny?

Pierwsze co sprawdzic czy termostat sie otwiera - czy waż wody idący z chłodnicy na pompe (ten na dole) robi sie ciepły. Dwa: czy pompa wody sprawna.

: pn sie 25, 2008 20:43
autor: AD6
ok tylko czemu po odpaleniu i odkreceniu korka ze zbiorniczka widać wybijające powietrze i nie są to malutkie bąbelki tylko naprawde duże bąble powietrza czy takie coś działo by sie od termostatu czy pompy ??

: pn sie 25, 2008 20:46
autor: CSR_GTI
Jak odrazu po odpaleniu bomble to niemoze byc to co pisałem. To wygląda tak jakby ktos niedokrecił głowicy tak jak powinien - zasłąbo albo zamocno lub nie w tej kolejnosci śruby.

: pn sie 25, 2008 20:50
autor: AD6
najgorsze jest to że dokręcałem kluczem dynamometrycznym kolejność śrub i moment dokręcania wziąłem z noty serwisowej do tego silnika

1. 40Nm 2. 60Nm 3. 90stopni 4. 90 stopni

: pn sie 25, 2008 22:02
autor: przemoGTI
sprawdź ciśnienie na każdym garze... ale mi tu sie wydaje że albo uszczelka albo głowica... bo skoro jeździłeś i było oki to nie układ chłodzenia...

: wt sie 26, 2008 21:29
autor: AD6
przemoGTI pisze:sprawdź ciśnienie na każdym garze... ale mi tu sie wydaje że albo uszczelka albo głowica... bo skoro jeździłeś i było oki to nie układ chłodzenia...
to była pierwsza rzecz którą zrobiłem na każdym jest po 13 i tyle też było po złożeniu silnika tydzień temu jeszcze zanim za biorę się za górę wyciągane termostat bo też mi się coś z tym nie podoba wystudziłem silnik maksymalnie i przed chwilą go odpaliłem do 70C powietrze się praktycznie nie pojawiało w zbiorniczku a od 70c w górę temperatura wody szybko skoczył a i woda zaczeła się gotować i wylewać ze zbiorniczka a dolna rura przy chłodnicy była zimna wiec termostat się nie otworzył

wyciągnięcie termostatu niestety nie pomogło wiec zdjąłem głowice i problem już znam lecz nadal nie wiem jak go rozwiązać mianowicie w miejscu w którym przepaliła się poprzednia uszczelka kompresja zrobiła rysę na bloku widoczną na zdjęciach nie jest to głęboka rysa max 0,2mm lecz niestety jest na uszczelce widać ślad jak kompresja w tamtym miejscu uciekała z cylindra co teraz zrobić jak wyrównać blok czy w ogóle wykonuje ktoś takie usługi bez wyciągania silnika a może jest na to jeszcze jakiś inny sposób ?? czy może dać jakąś inną uszczelkla pomóżcie bo teraz to już naprawdę nie wiem co robić mimo że znam problem

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: śr sie 27, 2008 16:03
autor: bugalon
Bez wyciągania bloku nie da rady. Mialem podobny problem i planowałem blok. Jedyne pocieszenie to takie, że zwiększysz trochę kompresję :) Rysa wygląda na bardzo głęboką.

: czw sie 28, 2008 03:09
autor: AD6
mam jeszcze jedno pytanie jak by się okazało że głowica jest do wymiany to czy musi byc konkretnie z ABF-a czy może być np z 9a lub z 1,8 16V z mk2 ewentualnie czy podejdzie jeszcze z seatowskiego 1,8 16V ADL ??

: czw sie 28, 2008 10:03
autor: bugalon
Podejdą te głowice co wymieniłeś. Ale to nie jest dokładnie to samo. Będą pasować i będzie jeździć bez większych różnic.

: pt sie 29, 2008 12:09
autor: evolution
kolego ty masz pekniety blok bez tulejowania to Ty nie powojujesz :green_fuck: