Strona 2 z 4

: pt cze 13, 2008 16:58
autor: CSR_GTI
Te dwa... czerwony i taki szaro zielony jakby.

Obrazek

[ Dodano: Pią 13 Cze, 2008 ]
Do zcego dokładnie służą te dwa czujniki poniżej króćca wodnego?

: wt cze 17, 2008 12:35
autor: skwaros
z rysunku co dał Balast wychodzi że czujnik temp. to tez z prawej strony, kolor kabelka to żółty z czerwonym paskiem, tak jak kolega skorpion79-s pisał.

u mnie on wyglada tak

Obrazek

a z lewej strony mam dwa czujniki, przy jedym chyba ktos cudował i przylutował kabelek:


Obrazek

z prawej pod tym zółtym mam jeszcze jeden, ale to juz taki większy czunik na dwa kabelki, a z tyłu zapomniałem sprawdzic.


Panowie, jak komus chodzi dobrze w zegarach strzałka od temp. wody, to niech zagrzeje auto do tych 90 stopni i na zgaszonym silniku (zapłon) niech odłaczy kabelek od czujnika i zobaczy czy wskazówka opadnie i tak ze wszystkimi czujnikami. Bo bardzo nam to pomoże.

Ja wczoraj odebrałem czujnik, zagotowałem wodę w czajniku i wziąłem ją se sobą w butelce, odłączałem kbeki z 3 czujników co są z boku i podłaczałem czujnik i wsadzałem do wody i za każdym razem pupa :crazy: . Potem zobaczyłem ze ten czujnik ma oprawke koloru brązowego, a miała być czarna, dzisiaj ide wymienić na dobrą.

: wt cze 17, 2008 12:48
autor: nezzo
skwaros pisze:Ja wczoraj odebrałem czujnik, zagotowałem wodę w czajniku i wziąłem ją se sobą w butelce, odłączałem kbeki z 3 czujników co są z boku i podłaczałem czujnik i wsadzałem do wody i za każdym razem pupa :crazy: . Potem zobaczyłem ze ten czujnik ma oprawke koloru brązowego, a miała być czarna, dzisiaj ide wymienić na dobrą.
dlatego pupa bo czujnik potrzebuje mase z bloku, kabelek sluzy do pomiaru oporu wzgledem masy, mase jak wiadomo mozna skadkolwiek, mozesz sprobowac jeszcze raz, ale podlacz czajnik do masy (o ile jest metalowy) albo po prostu wode nalej do metalowego naczynia i postaw na bloku/kolektorze.

co do sprawdzania linii to ja preferuje inny sposob. bierzesz sadzasz pomocnika do auta, kazesz mu obserwowac dany wskaznik, a ty kazdy kabelek od czujnika do masy jeden po drugim.

: wt cze 17, 2008 13:30
autor: skwaros
nezzo pisze:co do sprawdzania linii to ja preferuje inny sposob. bierzesz sadzasz pomocnika do auta, kazesz mu obserwowac dany wskaznik, a ty kazdy kabelek od czujnika do masy jeden po drugim.
czyli proponujesz żeby odłączyć kabelki z czujników i połączyć z kabelkiem który bedzie masą np. - z aku czy tam blok silnika ?

nic się nie stanie? a jeżeli trafi się kabelek od temp. to jaka bedzie reakcja wskazówki ?

: wt cze 17, 2008 18:05
autor: CSR_GTI
skwaros pisze:nic się nie stanie? a jeżeli trafi się kabelek od temp. to jaka bedzie reakcja wskazówki ?
to wskazówka powoli zacznie sie wychylać... i zacznie mrugać czerwona lmpa od wody - tam miałem jak mi spadł kabelek i sie sam zmasował.

: wt cze 17, 2008 19:37
autor: skwaros
CSR_GTI, a z którego czujnika spadł? Jak Ci spadł to już chyba wiesz który to lub jak możesz to sprawdź odłaczając kabelki który to ?

btw, mi lampka ta czerwona od wody co jest nad wskazówką działa, przy uruchamaniu silnika chwilke pomryga i gaśnie.

pozdro

: wt cze 17, 2008 19:39
autor: CSR_GTI
skwaros pisze:btw, mi lampka ta czerwona od wody co jest nad wskazówką działa, przy uruchamaniu silnika chwilke pomryga i gaśnie.
to chyba norma... bo mi tez tak samo.

A kabelek spadł mi z tego małego czujnika nad krócćem wody - co jest na jeden kabelek - ten żółto-czrwony

: czw cze 19, 2008 15:35
autor: skwaros
nezzo pisze:co do sprawdzania linii to ja preferuje inny sposob. bierzesz sadzasz pomocnika do auta, kazesz mu obserwowac dany wskaznik, a ty kazdy kabelek od czujnika do masy jeden po drugim.
wszystkie czujniki posprawdzałem i pupa ](*,) , na żadnym zero reakcji. Juz daje sobie spokój z ta popierniczoną strzałką, bedę działał na temp. oleju :grrr:

: czw cze 19, 2008 16:07
autor: CSR_GTI
skwaros pisze:wszystkie czujniki posprawdzałem i pupa , na żadnym zero reakcji. Juz daje sobie spokój z ta popierniczoną strzałką, bedę działał na temp. oleju
możesz je miernikiem posprawdzać... od wskaźnika napewno jest któryś z tych dwóch na jeden kabelek... jak niedziałą a czujniki dobre to moze poprostu wskaźnik niedziała

: czw cze 26, 2008 23:13
autor: Ostry!
Panowie a który czujnik jest od ssania?
A odnośnie temp. na desce to odpowiedzialny jest czujnik nr5 ze zdjęcia poniżej.
Obrazek

: pt cze 27, 2008 04:55
autor: szymek
MARECKI 85 pisze:Obrazek

może ten ?!
ten jest od ssania ( zaznaczony strzałką ), poniżej jego jest od wskaźnika temp. wody , a ta biała wtyczka jest od czujnika który określa jak długo ma chodzić dodatkowy wtryskiwacz w kolektorze.

: ndz lis 01, 2009 21:38
autor: czarek1982
Panowie, właśnie staram się dojść do ładu z czujnikami w mojej PLce.
Czy moglibyście opisać dokładnie i zrobić podsumowanie poszczególnych czujników podanych na rysunku? Bardzo proszę bo nie mogę sobie poradzić z odpalaniem samochodu na zimnnym silniku :(

Właściwie to jest to przyczyna odkopania tego tematu.

Problem z odpaleniem polega na tym, że na zimnym silniku musze pokręcić parę razy żeby załapał. Mało tego jak już złapie, to bardzo mocno się krztuśi i przeważnie gaśnie - tak jak by miał za mało paliwa. Dodatkowy wtrysk wkręcany w bok kolektora jest sprawny bo już sprawdzałem, więc zakładam że robi tylko 1 strzał i przestaje pracować.

Jeśli macie jakieś pomysły na sprawdzenie (tak by nie pakować kasy w czujniki które mogą być dobre) to będę wdzięczny za podpowiedzi.

Obrazek

: pn lis 23, 2009 02:09
autor: Marszall
Ja z tego co wiem to wtrysk rozruchowy działa tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem w zależności od temperatury wody (bynajmniej ja tak mam w obu autach na ke-jetach)

Jak masz taki problem to spróbuj o ćwierć obrotu wzbogacić dawkę paliwa w rozdzielaczu (w prawo)


A tak jak jesteśmy przy temacie czujnika rozruchowego to czy próbował ktos wykręcić ten czujnik bez odkręcania plastikowego krócca?

Właśnie on mi cieknie a nie chce odkrecać całego ktrócca którego niedawno uszczelniałem silikonem:/

: pn lis 23, 2009 09:06
autor: toffic
Marszall pisze: A tak jak jesteśmy przy temacie czujnika rozruchowego to czy próbował ktos wykręcić ten czujnik bez odkręcania plastikowego krócca?
mi się nie udało
czarek1982 pisze:Problem z odpaleniem polega na tym, że na zimnym silniku musze pokręcić parę razy żeby załapał. Mało tego jak już złapie, to bardzo mocno się krztuśi i przeważnie gaśnie - tak jak by miał za mało paliwa. Dodatkowy wtrysk wkręcany w bok kolektora jest sprawny bo już sprawdzałem, więc zakładam że robi tylko 1 strzał i przestaje pracować.
a biały czujnik sprawny??