Turbo w 16V
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Panowie co do strojenia to sadze ze jeszce jest daleko wiec mowicie warto zaczac od kompletowania gratow wiec prosze o fachowe dorady jakie firmy polecacie lub cosik w tym stylu, z czego najlepiej wsadzic wtryski??
MK I with ABF +
MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)
Passat b4 with 1Z ++
MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)
Passat b4 with 1Z ++
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Kompletowanie gratow zacznij od zakupienia tłoków (JE, Wossner), pierścieni (będą w komplecie z tlokami), korbowodów (pauter np), panewek (sputer), pompy oleju (zalezy co chcesz ale wyższa Febi powinna wystarczyć), śrub do głowicy i stopek korbowodowych (ARP najlepiej). Potem pomyśl o zrobieniu głowicy - kup nowe hydrostosy (INA), uszczelniacze (najlepiej w ASO bo tanie) itd. itp. Elektronike zostaw na koniec bo to juz czysta przyjemność.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
wiesz byc moze w polsce dawno peklo 400 ps.. i byc moze nie na krotkim kolektorze... jedno co jest pewne krotkie kolektory robia gorzej niz dlugie... jeden warunek odpowiednioa dlugosc kanałów do wałków....punkvw pisze:NIE,bo osobiscie wole kompressor ale kumple niejeden. poczytaj na niemieckich stronach....jako ze chcesz przekroczyc "magiczne" 400ps moze Ci sie przydac.evolution pisze:kolego a uturbiles chociaz jeden silnik?? ze tak piszesz??punkvw pisze:i wrzuc dolot z 1,8 T lub przespawaj orginal zeby byl krotki
Pozdrawiam.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- punkvw
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
- Lokalizacja: Polska/ Niemcy
- Kontakt:
z calym szacunkiem ale myslisz ze Dahlback i jemu podobni sie myla ? niewytlumacze Ci tego fachowo bo jestem "tylko" budowlancem ale w doladowanych motorach dlugie doloty przeszkadzaja, http://www.hgp-turbo.de/evolution pisze:wiesz byc moze w polsce dawno peklo 400 ps.. i byc moze nie na krotkim kolektorze... jedno co jest pewne krotkie kolektory robia gorzej niz dlugie... jeden warunek odpowiednioa dlugosc kanałów do wałków....punkvw pisze:NIE,bo osobiscie wole kompressor ale kumple niejeden. poczytaj na niemieckich stronach....jako ze chcesz przekroczyc "magiczne" 400ps moze Ci sie przydac.evolution pisze: kolego a uturbiles chociaz jeden silnik?? ze tak piszesz??
Pozdrawiam.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
nie przeszkadzaja, tylko duzo latwiej jest zniwelowac roznice w dostarczonych dawkach ladunku do poszczegolnych cylindrow na krotkich kolektorach niz na dlugich... majac dlugi kolektor musisz sie liczyc z tym ze jakies minimalne zmiany ksztaltu w stosunku do innych kanałow powoduja od razu problemy z afr na poszczegolnych cylindrach... na krotkim ten efekt sie niweluje do minimum z powodu wielokrotnosci odbicia fali... zaglebiajac sie teoretycznie w zjawiska falowe zauwazysz takze ze mozna stosowac ostrzejsze walki przy dluzszym kolektorze majac do dyspozycji lepsza moc przy nizszych obrotach.... zauwazysz takze zapewne ze wiekszosc tunerow stosuje kolektory ssace tzw "wydumki" poniewaz wiekszosc seryjnych ma wady, ale z tego c zauwazylem wiekszosc stosuje kolektory o niezbyt krotkich kanalach w stosunku do np... 1.8 t czy s2..., ja sam osobiscie niedlugo przedstawie wykres jednego silnika po zmianie kolektora na krotki... juz wiem ze bede musial zalozyc inny walek ssacy
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 22:30 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Montaż krótkich dolotów na zachodzie jest podyktowany tym, ze mało kto stosuję tam duże zawory (nie wiedzieć czemu) i chcąc poprawić napełnianie stosują takie właśnie kolektory... Dla mnie idiotyzm. Mocy od nich bezpośrednio nie przybywa, ale w zestawieniu z innymi modyfikacjami może ma to sens. To informacja od przedstawiciela jednej z amerykańskich firm, o których była mowa w tym temacie. Ja w moim ABFie mam tylko kute tłoki. Silnik jeszcze na dotarciu, ale za jakieś 2 tygodnie stroimy. Boost skromny - 0.6 bara na kompresorze, ale wspomagane podtlenkiem.
Do strojenia potrzebujesz albo innego kompa, albo innego MAPa. Ewentualnie świnię, ale jakoś im nie ufam.
Ważna jest początkowa kondycja silnika - albo remont
Do strojenia potrzebujesz albo innego kompa, albo innego MAPa. Ewentualnie świnię, ale jakoś im nie ufam.
Ważna jest początkowa kondycja silnika - albo remont
Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl
ecumaster to też swiniaLCQ pisze:Co do strojenia, od świni lepszy o niebo jest Ecumaster
go standalone or go HOME
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
Po małym przemyśleniu, co do do zmiany korb w ABFie, wydaje mi sie, że do nawet ponad 300 koni można sobie odpuścić. U mnie bez żenady wytrzymywały strzały z nitro 75 plus oczywiście kompresor. A trzeba pamiętać, że mówię o nagłym przyroście jakiś 100 Nm, więc gdyby korby były słabe, raczej by sie poddały.
Do takiego turbo - kompendium w ABFie chyba dorzucił bym wskaźnik EGT - może gdybym go miał, nie spalił bym pierścieni i tłoka.
Mam jednak wrażenie, że nikt na forum nie powie autorowi tematu co powinien zrobić od A-Z, żeby założyć turbo i potem bezpiecznie użytkować auto. To zbyt cenna wiedza, nad którą wiele osób pracowało bardzo ciężko. Z drugiej strony każda wskazówka, nawet drobna może być na wagę złota.
Do takiego turbo - kompendium w ABFie chyba dorzucił bym wskaźnik EGT - może gdybym go miał, nie spalił bym pierścieni i tłoka.
Mam jednak wrażenie, że nikt na forum nie powie autorowi tematu co powinien zrobić od A-Z, żeby założyć turbo i potem bezpiecznie użytkować auto. To zbyt cenna wiedza, nad którą wiele osób pracowało bardzo ciężko. Z drugiej strony każda wskazówka, nawet drobna może być na wagę złota.
Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl
ja sądze że najsłabsze w ABFie sa korby, sprawa przetopienia tłoków przy nitro była spowodowana temperatura a nie obciążeniemTOMEKKK pisze:Po małym przemyśleniu, co do do zmiany korb w ABFie, wydaje mi sie, że do nawet ponad 300 koni można sobie odpuścić. U mnie bez żenady wytrzymywały strzały z nitro 75 plus oczywiście kompresor. A trzeba pamiętać, że mówię o nagłym przyroście jakiś 100 Nm, więc gdyby korby były słabe, raczej by sie poddały.
Do takiego turbo - kompendium w ABFie chyba dorzucił bym wskaźnik EGT - może gdybym go miał, nie spalił bym pierścieni i tłoka.
Mam jednak wrażenie, że nikt na forum nie powie autorowi tematu co powinien zrobić od A-Z, żeby założyć turbo i potem bezpiecznie użytkować auto. To zbyt cenna wiedza, nad którą wiele osób pracowało bardzo ciężko. Z drugiej strony każda wskazówka, nawet drobna może być na wagę złota.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
Tak, awaria tych tłoków jest jasna Chodziło mi o to, że przy strzale podtlenkiem pojawia się podobny ładunek powietrza, jak przy dużym doładowaniu a mimo to korby się nie zająknęły. Być może miałem szczęście albo tej mocy nie było aż tak dużo, jak mi się wydaje. Pewnie niedługo się przekonamy heheGTO pisze:ja sądze że najsłabsze w ABFie sa korby, sprawa przetopienia tłoków przy nitro była spowodowana temperatura a nie obciążeniemTOMEKKK pisze:Po małym przemyśleniu, co do do zmiany korb w ABFie, wydaje mi sie, że do nawet ponad 300 koni można sobie odpuścić. U mnie bez żenady wytrzymywały strzały z nitro 75 plus oczywiście kompresor. A trzeba pamiętać, że mówię o nagłym przyroście jakiś 100 Nm, więc gdyby korby były słabe, raczej by sie poddały.
Do takiego turbo - kompendium w ABFie chyba dorzucił bym wskaźnik EGT - może gdybym go miał, nie spalił bym pierścieni i tłoka.
Mam jednak wrażenie, że nikt na forum nie powie autorowi tematu co powinien zrobić od A-Z, żeby założyć turbo i potem bezpiecznie użytkować auto. To zbyt cenna wiedza, nad którą wiele osób pracowało bardzo ciężko. Z drugiej strony każda wskazówka, nawet drobna może być na wagę złota.
Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Moze trochę przesadzę, ale co mi tam ......TOMEKKK pisze: Mam jednak wrażenie, że nikt na forum nie powie autorowi tematu co powinien zrobić od A-Z, żeby założyć turbo i potem bezpiecznie użytkować auto. To zbyt cenna wiedza, nad którą wiele osób pracowało bardzo ciężko. Z drugiej strony każda wskazówka, nawet drobna może być na wagę złota.
Zrobienie samego silnika (mechanicznie) nie jest mocno skomplikowane. Po prostu trzeba wiedzieć jakich materiałów użyc i zrozumieć pewne zasady działania (np jak dolot wpływa na napełnienie, albo jak dobrac dolot do wtrysku full grupa czy sekwencyjnego). Podobnie jest z kolektorem wydechowym np. Jak dobrać turbine do auta to już zadna tajemnica mozna to bez problemu znależć na forum streetracingu (czyli jak na podstawie map dobrać odpowiednią turbine do silnika). Moim zdaniem wystarczy uważnie przeglądać internet i odfiltrować syf od istotnych informacji, to wszystko jest w sieci i to nie jest zadna tajemnica.
Strojenie to inna para kaloszy. Jeśli tuner nie zna się na rzeczy i ustawi mieszankę za ubogo to popłyną tłoki, jeśli da za bogato to nie będzie mocy.
Istnieje jeszcze kilka cennych informacji, ale wynikają one z logicznego myslenia. Przykładowo każdy mówi, że digi 1 jest najlepszy do turbo. Może i jest, ale żeby wszystko było ok, musi być dobrze zaprojektowany dolot. Jeśli damy digiego 1 np pod seryjny kolektor ssący z ABFa, to na pewno nie wykorzystamy jego możliwości optymalnie. Tuner musi wtedy przelać 3 gary (przy czym przelanie kazdego będzie inne), zeby na ostatnim mieć odpowiednio bogatą mieszankę (bo kolektor ABF nie gwarantuje tej samej ilości powietrza dla każdego gara). Jeśli sie stroi taki setup pod zbiorczy wskaźnik EGT lub zbiorczy wskaźnik AFR kierując się tylko wskazaniami (na wyjściu z kolektora a nie na każdym garze) to można zrobić autu kuku (bo np 2 gary będą przelane a na 2 pozostałych będzie za ubogo i wytopią się graty). No ale jak to mówią to już jest wiedza i doswiadczenie tunera do ktorego jedziemy. Dlatego lepiej zapłacić i mieć pewność, niż robić domową rzeźbę i remontować za chwilę motor.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości