Orientacyjny koszt remontu 16V.

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » wt gru 18, 2007 00:40

ja nie powiedzialem po taniosci ...ale jesli to nie tajemnica to moze przedstawicie kosztorys czesci i szlifow na 4750?? forumowicze cos sie blizej zorientuja jak to z cenami jest



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt gru 18, 2007 09:27

ceny wpisz sam zeby nie bylo ze sciemnim

4 tloki (ori kolben lub mahle)
4 tulejki korbowodow
panewki walka posredniego (2zt)
panewki głowne
panewki korbowodowe ( tez mahle lub kolbenschmidt, innego syfu nie uznaje po paru akcjach)
pompa oleju
szlif bloku
szlif walu ( tu zrobienie po taniosci moze miec fatalne skutki)
(glowica) prowadice wymiana(nikt mi nie powie ze po 300 tys sa ok
zaworywydechowe w kr sa lepze wiec mozna domniewywac ze zyja ale jak sie uprzec po calosci 16 szt zaworkow
komplet uszczelniaczy zaworowych z wymiana prowadnic i zaworow frezowanie dotarcie i wyrownanie..
komplet uszczelek:victor reinz: miska glowa pokrywa dwa dekle walu przystawka filtra komplet uszczelniaczy 4 szt, lancuch rozrzadu pasek rozrzadu(np contitech jak w oryginale) rolka paska, paski klinowe
pompa oleju ori... taniosc nie wchodzi w gre
olej 10l( dotarcie na ostro mineral zmiana po 30 km)
2 filtry oleju( nie filtron i bosch)
i na koniec komplet srub glowicy 10szt
panewek glownych 10 szt
szpilki korbowodow 8 szt nakretki 8 szt
sruby docisku szprzegla 6 szt( tu mozna sie pokusic o nowe sprzeglo)

to jest robienie nie po taniosci a czesci troche kosztuja... i mowimy o nowych gratach


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » wt gru 18, 2007 10:14

potwierdzam bo sam ostatnio przerabiałem , co prawda moja lista ubozsza ,ale 5 tys jak nic peka przy taki setupie... no chyba ze ktos ma znizki to ten 1 tys zaoszczedzi



Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » wt gru 18, 2007 16:28

umnie wyszlko ponad >>> 4000zl nie liczac swojej roboty...

a wymienilem

pierscienie kolbenshmita
panweki korobowdowei glowne
tulejki waka posredniego
popmpa oleju
wal po polerce
wparosoane nowe tuleje i shonowane
palnowanie glwocy
szczelnosc glowicy
uszczelniacze zaworowe,
freozwanie gniazd zaworowych i zaworow
popychcze zaworowe
wtryski bosh 4 razy
wszystkie simieringi i uszczelki w skrzyni i silniku nowe okolo
pasek roarzadu i napinacz i klinowy
alternator regneracja
szpilki glowicey GETZE
olej silnikowy
filt powietrza l
filt paliwa l
kable zpalonowe
sporo srobek z nierdzewki i nakretek


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » śr gru 19, 2007 00:07

wiec mzoe cen czesci nie bede wypisywal co za ile kupuje bo troche glupio to bedzie wygladalo po 3 wypowidziach ze 5kpln wystarcza na styk albo i wiecej trzeba....... powiem tylko tyle:
1) tloki ok jesli nie trzymaja wymiaru do zmiany ale w 50% przypadkow trzymaja wymiar idelanie wiec dlaczego nie tulejowanie??
2) glowica tak prowadnice jak i zawory sie mierzy jesli nie maja odpowiednich wymiarow to wymiana ale skoro piszesz ze po 300tys obowiazkowo wymiana znaczy ze ich nie mierzysz tylko zawsze w ciemno wymiana......... polecam pomierzyc czesto sie mozna zdziwic
3) sruby glowicy sa to sruby wstepnego naciagu ( i jak kazdy wie o ile taka sruba nie byla juz przykecana kilka razy mozna ja zmierzyc i wiadomo czy wolno jej uzyc ponownie czy nalezy zmienic
4) pompe oleju tez sie mierzy o ile jest w toleracji po co zmieniac??

ale rzeczywiscie jesli wszystko kupujmy w detalu i nie sprawdzamy co trzeba zrobic a co jest ok to polecam jeszcze zmienic gniazda zaworowe a nie robic szlifu bo to jest po taniosci no i jak sie domyslam jesli szlif juz ktos robil to oczywiscie glowice tez sie zamawia nowa w serwisie??... bo uzywki skresilismy od razu z listy a chyba nie zalozymy glowicy 3 razy planowanej......

widac robie po taniosci skoro sprawdzam co trzeba a co jest OK i zostaje
pozdrawiam



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr gru 19, 2007 00:34

voj2s pisze:wiec mzoe cen czesci nie bede wypisywal co za ile kupuje bo troche glupio to bedzie wygladalo po 3 wypowidziach ze 5kpln wystarcza na styk albo i wiecej trzeba....... powiem tylko tyle:
1) tloki ok jesli nie trzymaja wymiaru do zmiany ale w 50% przypadkow trzymaja wymiar idelanie wiec dlaczego nie tulejowanie??
2) glowica tak prowadnice jak i zawory sie mierzy jesli nie maja odpowiednich wymiarow to wymiana ale skoro piszesz ze po 300tys obowiazkowo wymiana znaczy ze ich nie mierzysz tylko zawsze w ciemno wymiana......... polecam pomierzyc czesto sie mozna zdziwic
3) sruby glowicy sa to sruby wstepnego naciagu ( i jak kazdy wie o ile taka sruba nie byla juz przykecana kilka razy mozna ja zmierzyc i wiadomo czy wolno jej uzyc ponownie czy nalezy zmienic
4) pompe oleju tez sie mierzy o ile jest w toleracji po co zmieniac??

ale rzeczywiscie jesli wszystko kupujmy w detalu i nie sprawdzamy co trzeba zrobic a co jest ok to polecam jeszcze zmienic gniazda zaworowe a nie robic szlifu bo to jest po taniosci no i jak sie domyslam jesli szlif juz ktos robil to oczywiscie glowice tez sie zamawia nowa w serwisie??... bo uzywki skresilismy od razu z listy a chyba nie zalozymy glowicy 3 razy planowanej......

widac robie po taniosci skoro sprawdzam co trzeba a co jest OK i zostaje
pozdrawiam
widzisz 5 setek milimetra tolerancji na bank zadna glowa nie trzyma... mam na polce 5 z czego wiekszosc kolo 200 tys.. nie trzymaja.. pompa oleju.. powiedz mi ze wszystkie spelniaja dane przykazane sruby... jednokrotnego dokrecania... mierzyc mozesz skoro ona sie ciagnie przy dokreceniu.. zmierzysz 0,25 mm?? wydluzenia
pewnych rzeczy sie nie mierzy bo koszta sa niewspolmierne do zyskow a co do tlokow jak zauwazyles 50 %
aze wroce do tematu kolega pytal ile wyniesie remont wi8ec dostal srednia cene kosztow remontu.. bo to co wymienilem 5 kola nie wystarczy...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » śr gru 19, 2007 00:47

obserwacje sa na postawie kilkunastu rozebranych silnikow czesc skladanych ponownie a czesc nie , .....moze GTO powie ile przebiegu miala glowica z ABFa ktora byla ostatnio u mnie luz na wydechach 0.07 na ssaych 0.05 mm nowe prowanice nowe zawory luz wynosilby odpowiednio 0.06 ... 0.04 i to wedlug ciebie kwalifikuje sie na komplet zaworow i prowadnic tak ?? a jesli rzeczywiscie sie upierasz i chcesz liste czesci ktora podales z cenami to moge ja wkleic tylko podam ci ceny czesci oryginalnych kupionych poza siecia ASO skoro wiem kto produkuje jaka czesc na pierwszy montaz to po co placic +100% za znaczek VW...ceny ktore podajecie wogole mnie nie szokuja bo wiem jakie niektorzy maja narzuty.... wymiana uszczelaniczy i prowadnic zaworowych i rozrzadu w oplu 2.0 16V silnik dostarczono wyciagniety z samochodu prawie 3kpln
........dla mnie EOT



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr gru 19, 2007 09:38

ty.. ja nie mowie o cenach serwisowych... serwis pompa cos kolo 700 sklep tego samego producenta 400 ( nie mowie o *#cenzura#* za 150 bo to tylka drugim remontem smierdzi) co do zaworow te głowy ktore mam luzy poprzeczne mialy od 0.14 ssacy do 0.22m wydech po nowych prowadnicach luz znacznie maleje, a kazde dziecko wie ze nawet lekkie chybotanie zaworu pogarsza osiagi silnika i tego sie trzymam wymieniajac to co inni olewaja. tak czy inaczej w silniku mozna zmienic duzo wiecej gratow a kazdy podstawowy remont zamknie sie w czesciach na okolo 5 tysia.. nie wiem co chcesz udowodnic.. ze taniej czesci masz?? rabaty w sklepach sa dla mnie , dla ciebie, a nie naszych klientow...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » śr gru 19, 2007 11:09

... nie ze mam taniej bo cal czas mysle o cenach detalicznych nie interesuje mnie ile masz rabatu i w jakich hurtowniach mowie tylko ze 5 kpln to wedlug mnie troche sporo jak na czesci plus szlif ale spoko koniec tematu jak napisalem



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr gru 19, 2007 11:26

OK :piwka:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » śr gru 19, 2007 14:43

voj2s to napisz jeszcze ile według Ciebie taki remont najtaniej by kosztował... tak jakby uwzględnić te zniżki na częsci itd.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr gru 19, 2007 15:04

Cosar 33GT pisze:voj2s to napisz jeszcze ile według Ciebie taki remont najtaniej by kosztował... tak jakby uwzględnić te zniżki na częsci itd.
te na znizki trzeba zarobic w sklepach tudziez hurtowniach:) nie kombinuj :P co bys nie kupowal masz detal wzglednie 5 procent rabatu moze wywalczysz przy duzej kwocie i nie licz ze polowy nie wymienisz jakims cudem


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » śr gru 19, 2007 15:16

evolution ale ja bym częci i tak niebrał na siebie tylko na warsztat... a pozatym po wstpnych przemyśleniach jednak pójde ciutke w taniość. Bo plany sie troszke zmieniły... ten silnik tak żeby pochodził jeszcze troszke a potem zainwestować w 1.8 20VT Tylko niewiem jak z elektryką tam dokładnie jest.
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2007 17:49 przez Cosar 33GT, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr gru 19, 2007 19:40

to jak nie zostawia bialej chmury to go nie rob jak plany masz takie :) pozyje nietykany napewno pol roku do czasu wlozenia nowego..
P.s. mozesz mi wyjasnic jedna rzecz bo nie kapuje... nie masz bladego pojecia o remoncie kr'a a chcesz brac na warsztat czesci.. nie moge pojac czy masz samarytanina w okolicy i udostepnia ci znizki( njwiekszy blad mechanika) czy tez jest jakas inna sytuacja ktorej nie moge ogarnąć???


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości