: czw lis 29, 2007 15:12
caly dol seria ABF , glowica seria ABF , walki jak wyzej kolektor ssacy KR , wydechowy zeliwny a nie rurowy
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
Co do zakuwania kolego to zależy wkońcu w co idziesz jeżeli chcesz dmuchać to przynajmniej w 9A ( bo ja ten temat przerabiam ) wystarczy zdejcie 1mm z denka tloka i nie trzeba zakuwac motoru to 1,2 bara przynajmniej....co do podtlenku to ja bym sie glebiej zainteresowal tematem bo ja slyszalem o pogietych korbach przy takim strzale, natomiast o kucizne bardziej chodzilo mi o doprezenie motoru jezeli mowimy o tuningu n/a....pduren pisze:dobrze zrobiona glowica to ok 25KM mam na to wykres z hamowni a z tym kutym dolem to troche przesada, przy 200KM chcesz go zakuwac.....? no chyba, ze masz luzne kilka tysi i pozniej chesz sie chwalic, ze zakules, ABF-y turbo ok 300KM znam na oryginalnym dole, jezdza i beda jezdzic, ja przy 75KM strzale z podtlenku czyli ok 250KM mam serie silnik z obrobina glowica na oryginalnych zaworach i nie widze potrzeby zakuwania, w tej chwili uturbiam co prawda na innych tlokach ale tez nie kutych. wiec g-zone jesli masz ochote zrobic glowice to pisz na priv, naprawde polecam ten zabieg.
W ABFie też sprawdza się to??qbejs pisze:chcesz dmuchać to przynajmniej w 9A ( bo ja ten temat przerabiam ) wystarczy zdejcie 1mm z denka tloka i nie trzeba zakuwac motoru to 1,2 bara przynajmniej
Do KR/9a z S2 pasują z tego co się orientuje, a do ABFa ???pduren pisze:idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika
z supry 82.6 mm to nie jest zart ...pasujag-zone pisze:Do KR/9a z S2 pasują z tego co się orientuje, a do ABFa ???pduren pisze:idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika
jakbym nie liczyl to 2 mm przekladka pod glowice sama w sobie daje wartosc w granicach 8.6 do 1 a jeszcze doliczyc trzeba druga uszczelke pod glowice.. 1.2 mmpduren pisze:ok, widze, ze tu kazdy ma swoja teorie, do abf-a idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika i fajnie go odprezaja a wystarczy tylko dac przekladke 2mm pod uszczelke i masz 9,3:1 i spokojnie 1 bara mozesz ładowac jesli masz duza suszarke to na oryginalnym dole wytrzyma do ok 400km
wszystko zalezy jak sie jezdzi .. jeli ktos lubi uzywac potencjalu auta to serie splyna przy 250 ps.. a jak ktos sobie rekreacyjnie depnie to kilkusekundowe obciazenie nie zrobi bum aczkolwiek cieplnie jest przeciazony element
[ Dodano: Czw Lis 29, 2007 10:57 pm ]
porting wcale nie przeszkadza przy turbo a nawet przeciwnie, ewentualnie mocne splanowanie bylo by problemem ale tez nie duzym bo wtedy musial bys uzyc i przekladki pod uszczelke i odprezajacych tłokow-wcale nie kutych no chyba ze chciał bys z 500km to kuć
rozmwiamy o silniku ABF czyli jak sie domyslam uszczelke wszyscy zakladaja stalowa i w niej sie wymienie "przekladke" ( czesc srodkowa, gruba na jeszcze grubsza) liczyc mi sie nie chce ale pasuje mi to 2mm = 9.3 : 1 albo cos kolo tegoevolution pisze:jakbym nie liczyl to 2 mm przekladka pod glowice sama w sobie daje wartosc w granicach 8.6 do 1 a jeszcze doliczyc trzeba druga uszczelke pod glowice.. 1.2 mmpduren pisze:ok, widze, ze tu kazdy ma swoja teorie, do abf-a idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika i fajnie go odprezaja a wystarczy tylko dac przekladke 2mm pod uszczelke i masz 9,3:1 i spokojnie 1 bara mozesz ładowac jesli masz duza suszarke to na oryginalnym dole wytrzyma do ok 400kmwszystko zalezy jak sie jezdzi .. jeli ktos lubi uzywac potencjalu auta to serie splyna przy 250 ps.. a jak ktos sobie rekreacyjnie depnie to kilkusekundowe obciazenie nie zrobi bum aczkolwiek cieplnie jest przeciazony element
[ Dodano: Czw Lis 29, 2007 10:57 pm ]
porting wcale nie przeszkadza przy turbo a nawet przeciwnie, ewentualnie mocne splanowanie bylo by problemem ale tez nie duzym bo wtedy musial bys uzyc i przekladki pod uszczelke i odprezajacych tłokow-wcale nie kutych no chyba ze chciał bys z 500km to kuć
9,3 : 1 to taki umiarkowanie odprezony silnik jak na takie zabawy( caly czas pamietam ze ABF'a nie trzeba odprezac) ... imo 0.7 bara i 230KM szukalbym gdzie sie pasa brakujace konieTOMEKKK pisze:Tłoki są jednak dość słabe. Mnie się je udało zniszczyć przy około 230 PS i strzale 50 z nitro.
Podejrzewam, ze najpierw zniszczyłem pierścienie co spowodowało urwanie się półki na pierwszym cylindrze.
Nie ukrywam, że jeżdżę dość rozsądnie i dbam o silnik ale zdarzyło mi się na jednym streecie zmieniac bieg przy otwartej przepustnicy i wtrysku podtlenku.
Nie zgodzę się więc z tezą, ze można dmuchać 1,2 bara przy seryjnym dole.
PS. silnik mam odprężony uszczelką na około 9,3: 1 a moje doładowanie to koło 0,7 bara...
Przy rozbiórce i pomiarach okazało się, że korby i wał są natomiast w świetnym stanie.
wiec liczymy...2mm=0.2 cmx8.25do kwadratu*3.14/4 co dajwe wynik 10.68 ccm dodatkowej objetosci ( przy przekladce 1mm 5.34)tylko dac przekladke 2mm pod uszczelke