Strona 2 z 5

: czw lis 29, 2007 15:12
autor: voj2s
caly dol seria ABF , glowica seria ABF , walki jak wyzej kolektor ssacy KR , wydechowy zeliwny a nie rurowy

: czw lis 29, 2007 19:32
autor: qbejs
pduren pisze:dobrze zrobiona glowica to ok 25KM mam na to wykres z hamowni a z tym kutym dolem to troche przesada, przy 200KM chcesz go zakuwac.....? no chyba, ze masz luzne kilka tysi i pozniej chesz sie chwalic, ze zakules, ABF-y turbo ok 300KM znam na oryginalnym dole, jezdza i beda jezdzic, ja przy 75KM strzale z podtlenku czyli ok 250KM mam serie silnik z obrobina glowica na oryginalnych zaworach i nie widze potrzeby zakuwania, w tej chwili uturbiam co prawda na innych tlokach ale tez nie kutych. wiec g-zone jesli masz ochote zrobic glowice to pisz na priv, naprawde polecam ten zabieg.
Co do zakuwania kolego to zależy wkońcu w co idziesz jeżeli chcesz dmuchać to przynajmniej w 9A ( bo ja ten temat przerabiam ) wystarczy zdejcie 1mm z denka tloka i nie trzeba zakuwac motoru to 1,2 bara przynajmniej....co do podtlenku to ja bym sie glebiej zainteresowal tematem bo ja slyszalem o pogietych korbach przy takim strzale, natomiast o kucizne bardziej chodzilo mi o doprezenie motoru jezeli mowimy o tuningu n/a....

: czw lis 29, 2007 21:03
autor: pduren
ale g-zone nie pisał nic o uturbianiu stad moje zdziwienie o kucie....... to znaczy, ze lepiej wydac kilka tysi na zakucie zeby doprezyc, myslałem ze mozna splanowac glowice kosztem 40zł i na to samo wyjdzie chyba, ze pieniadze nie graja roli. ja splanowalem "chyba" o 0.8mm(nie pamietam) efekt zajebisty i pare zlotych zostało na melanż. widze ze zakucie proponujesz do odprezenia lub doprezenia silnika a to raczej nie jest głównym zadaniem kutych gratów. co do podtlenku to i przy 25km strzale można narobić bałaganu w silniku wystarczy tylko przestegac kilku waznych zasad podczas uzywania.
pzdr

: czw lis 29, 2007 23:23
autor: Mata
zakucie to stosowac w celu odprezenia silnika i jak chcemy duzo dmuchnac,planowanie glowicy w abf nie daje rezultatow lepiej zainwestowac w porting,lekszy zamach,walki,i dobry program..........

: czw lis 29, 2007 23:38
autor: g-zone
nie chce zakuwać motoru, bo to ma być N/A w miare tańszej wersji,bez kutych gratów , co do portingu głowicy tez nie jestem za bo jeśli bym kiedyś chciał turbo to by bęcki były, może jedynie użyć cieńszej uszczelki metalowej by go doprężyć,

Tak po za tematem :
qbejs pisze:chcesz dmuchać to przynajmniej w 9A ( bo ja ten temat przerabiam ) wystarczy zdejcie 1mm z denka tloka i nie trzeba zakuwac motoru to 1,2 bara przynajmniej
W ABFie też sprawdza się to??

: czw lis 29, 2007 23:51
autor: pduren
ok, widze, ze tu kazdy ma swoja teorie, do abf-a idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika i fajnie go odprezaja a wystarczy tylko dac przekladke 2mm pod uszczelke i masz 9,3:1 i spokojnie 1 bara mozesz ładowac jesli masz duza suszarke to na oryginalnym dole wytrzyma do ok 400km

[ Dodano: Czw Lis 29, 2007 10:57 pm ]
porting wcale nie przeszkadza przy turbo a nawet przeciwnie, ewentualnie mocne splanowanie bylo by problemem ale tez nie duzym bo wtedy musial bys uzyc i przekladki pod uszczelke i odprezajacych tłokow-wcale nie kutych no chyba ze chciał bys z 500km to kuć :wink:

: pt lis 30, 2007 00:48
autor: g-zone
pduren pisze:idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika
Do KR/9a z S2 pasują z tego co się orientuje, a do ABFa ???

: pt lis 30, 2007 11:18
autor: voj2s
g-zone pisze:
pduren pisze:idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika
Do KR/9a z S2 pasują z tego co się orientuje, a do ABFa ???
z supry :) 82.6 mm to nie jest zart ...pasuja :)

: pt lis 30, 2007 14:05
autor: g-zone
Dzięki :) , ale z Supry z silnikiem 2JZ-GE ?? czy wersji turbo??2JZ-GTE ?? choć ponoć miedzy tymi dwiema nie ma wielkiej różnicy oprócz turbo , czyli wystarczy szukać z MKIV ??


Pozdrawiam

: pt lis 30, 2007 14:54
autor: evolution
pduren pisze:ok, widze, ze tu kazdy ma swoja teorie, do abf-a idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika i fajnie go odprezaja a wystarczy tylko dac przekladke 2mm pod uszczelke i masz 9,3:1 i spokojnie 1 bara mozesz ładowac jesli masz duza suszarke to na oryginalnym dole wytrzyma do ok 400km
jakbym nie liczyl to 2 mm przekladka pod glowice sama w sobie daje wartosc w granicach 8.6 do 1 a jeszcze doliczyc trzeba druga uszczelke pod glowice.. 1.2 mm

[ Dodano: Czw Lis 29, 2007 10:57 pm ]
porting wcale nie przeszkadza przy turbo a nawet przeciwnie, ewentualnie mocne splanowanie bylo by problemem ale tez nie duzym bo wtedy musial bys uzyc i przekladki pod uszczelke i odprezajacych tłokow-wcale nie kutych no chyba ze chciał bys z 500km to kuć :wink:
wszystko zalezy jak sie jezdzi .. jeli ktos lubi uzywac potencjalu auta to serie splyna przy 250 ps.. a jak ktos sobie rekreacyjnie depnie to kilkusekundowe obciazenie nie zrobi bum aczkolwiek cieplnie jest przeciazony element

: pt lis 30, 2007 18:17
autor: voj2s
evolution pisze:
pduren pisze:ok, widze, ze tu kazdy ma swoja teorie, do abf-a idealnie pasuja tloki z innego volkswagenowskiego silnika i fajnie go odprezaja a wystarczy tylko dac przekladke 2mm pod uszczelke i masz 9,3:1 i spokojnie 1 bara mozesz ładowac jesli masz duza suszarke to na oryginalnym dole wytrzyma do ok 400km
jakbym nie liczyl to 2 mm przekladka pod glowice sama w sobie daje wartosc w granicach 8.6 do 1 a jeszcze doliczyc trzeba druga uszczelke pod glowice.. 1.2 mm


[ Dodano: Czw Lis 29, 2007 10:57 pm ]
porting wcale nie przeszkadza przy turbo a nawet przeciwnie, ewentualnie mocne splanowanie bylo by problemem ale tez nie duzym bo wtedy musial bys uzyc i przekladki pod uszczelke i odprezajacych tłokow-wcale nie kutych no chyba ze chciał bys z 500km to kuć :wink:
wszystko zalezy jak sie jezdzi .. jeli ktos lubi uzywac potencjalu auta to serie splyna przy 250 ps.. a jak ktos sobie rekreacyjnie depnie to kilkusekundowe obciazenie nie zrobi bum aczkolwiek cieplnie jest przeciazony element
rozmwiamy o silniku ABF czyli jak sie domyslam uszczelke wszyscy zakladaja stalowa i w niej sie wymienie "przekladke" ( czesc srodkowa, gruba na jeszcze grubsza) liczyc mi sie nie chce ale pasuje mi to 2mm = 9.3 : 1 albo cos kolo tego


"splyna przy 250PS" jesli tak sie stanie to chce zobaczym przy jakim AFR sie to stalo.... jesli silnik jest slaby a konkretnie jego elementy tzn tloki, korby, wal to rozumiem ze popekaja tloki, skrzywia/zlamia sie korby ale jak cos splynie to sutuacja jest prosta ktos kto ustawial( komp /gazniki jak kolwiek to robil) mieszanke + zaplon nie popisal sie

PS tloki mialem z supry mkIII turbo

: pt lis 30, 2007 18:20
autor: TOMEKKK
Tłoki są jednak dość słabe. Mnie się je udało zniszczyć przy około 230 PS i strzale 50 z nitro.

Podejrzewam, ze najpierw zniszczyłem pierścienie co spowodowało urwanie się półki na pierwszym cylindrze.
Nie ukrywam, że jeżdżę dość rozsądnie i dbam o silnik ale zdarzyło mi się na jednym streecie zmieniac bieg przy otwartej przepustnicy i wtrysku podtlenku.

Nie zgodzę się więc z tezą, ze można dmuchać 1,2 bara przy seryjnym dole.
PS. silnik mam odprężony uszczelką na około 9,3: 1 a moje doładowanie to koło 0,7 bara...

Przy rozbiórce i pomiarach okazało się, że korby i wał są natomiast w świetnym stanie.

: pt lis 30, 2007 18:26
autor: voj2s
TOMEKKK pisze:Tłoki są jednak dość słabe. Mnie się je udało zniszczyć przy około 230 PS i strzale 50 z nitro.

Podejrzewam, ze najpierw zniszczyłem pierścienie co spowodowało urwanie się półki na pierwszym cylindrze.
Nie ukrywam, że jeżdżę dość rozsądnie i dbam o silnik ale zdarzyło mi się na jednym streecie zmieniac bieg przy otwartej przepustnicy i wtrysku podtlenku.

Nie zgodzę się więc z tezą, ze można dmuchać 1,2 bara przy seryjnym dole.
PS. silnik mam odprężony uszczelką na około 9,3: 1 a moje doładowanie to koło 0,7 bara...

Przy rozbiórce i pomiarach okazało się, że korby i wał są natomiast w świetnym stanie.
9,3 : 1 to taki umiarkowanie odprezony silnik jak na takie zabawy( caly czas pamietam ze ABF'a nie trzeba odprezac) :bajer: ... imo 0.7 bara i 230KM szukalbym gdzie sie pasa brakujace konie

: pt lis 30, 2007 18:41
autor: evolution
dane splynietego silnika... afr 10.5..11 bost ~0.8 bara auto podczas drugiego przejazdu pewnej nielegali o dlugosci ponad 6km w gorach (czas pierwszej 3.53 nawrot i but spowrotem) mniej wiecej na 4 kilometrze powiedzialo papa pokazujac kleby siwego dymu stopil sie tlok od strony zaworow wydechowych...
wal w abf wytrzymuje duzo wiecej (szczegolnie pewna jego wersja) korbowody tez do slabych nie naleza, wiec sila rzeczy splyneły tloki ktore nie daly rady 10 km upalania jakies 6 minut na pelnej pi***** z pelnym bostem i obrotami od 4000, mysle ze zawsze trzeba sie liczyc z tym ze ktos ekstremalnie uzywa auta i lepiej podac dolna granice

na marginesie podobnie od czasu do czasu plyna tloki w n/a 9a/abf, kiedys nawet fotke jednego pokazywałem..

[ Dodano: Pią Lis 30, 2007 18:02 ]
dobra.. dane abf.. pojemnosc 1984ccm stopien sprezania 10.5, srednica tloka 82.5 mm (8.25cm) wiec liczymy... pojemnosc pojedynczego cylindra 496ccm
stopien sprezania to pojemnosc komory spalania przy tloku dmp / pojemnosc przy tloku w dmp = 10.5 wiec 10.5= 496/x (*x) 10.5x =496 x= 47.23 ccm to jest komora spalania przy normalnej uszczelce
teraz liczymy objetosc komory przy przekladce 2mm (okazuje sie ze jest plus 1mm okolo bo wyciagamy stara o grubosci okolo 1mm) ale kolega wyraznie pisal..
tylko dac przekladke 2mm pod uszczelke
wiec liczymy...2mm=0.2 cmx8.25do kwadratu*3.14/4 co dajwe wynik 10.68 ccm dodatkowej objetosci ( przy przekladce 1mm 5.34)
liczymy dla 2mm
(496+10.68) / (47.23 ccm +10.68ccm) =8.75

dla 1mm
(496+5.34) / (47.23 +5.34) = 9.54
wiec w sumie to mozna powiedziec zamienic przekladke uszczelki na 2mm i bedzie "poprawnie"