Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Jestem sceptycznie nastawiony do portingu w silnikach z mapsensorem.
Tutaj fotka sprzed 12 lat gdzie miałem zrobiony porting głowicy Felicii1.3MPI - generalnie jeździło lepiej niż seria, ale tylko ciut lepiej. Ojca egzemplarz seryjny jedzil odczuwalnie lepiej - może akurat ten mój mimo iż mały przebieg był źle dotarty, lub taka sztuka się trafiła?
Tutaj fotka sprzed 12 lat gdzie miałem zrobiony porting głowicy Felicii1.3MPI - generalnie jeździło lepiej niż seria, ale tylko ciut lepiej. Ojca egzemplarz seryjny jedzil odczuwalnie lepiej - może akurat ten mój mimo iż mały przebieg był źle dotarty, lub taka sztuka się trafiła?
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Cześć, przeczytałem sobie cały wątek, próbując coś z waszych postów wywnioskować i tak się zastanawiam co powinienem zrobić w przypadku Golfa V 1.4 16v BUD (59 kW) + LPG żeby zwiększyć w nim nieco moc. No i tak na myśl mi przyszedł ECU z silnika o oznaczeniu BBZ (od Ibizy, Fabii?). Czy układ dolotowy i kolektor ssący też do wymiany? Z tego co wyczytałem są takie same jak w przypadku 1.6, albo błędnie zrozumiałem
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
BUD fabrycznie ma graty na 100HP, ale kaganiec w programie który ogranicza otwarcie przepustnicy. Potrzebujesz inne ECU a te może być ciężko zgrać z twoją instalacją i zegarami. Nikt ci nie powie co dokładnie potrzebujesz, bo nikt takiej konwersji nie robił, gdybym dostał takie auto do zrobienia byłoby to kolejne przecieranie szlaków co pasuje a co nie. ECU Marelli z BBZ lub ME7 z BCA mk5 może nie ogarniać sterowania przepustnicy BUD, sonda lambda na pewno jest inna przy ME7 a przy odrobinie szczęścia jest ta sama w BBZ i BUD, bo oba sterowniki to Marelli tylko w innej wersji.
Pin wyciągnąć w ME7 jak i immo off w tym sterze prosta rzecz, w Marelli nie no i Boscha mape można modyfikować na wiele sposobów.
Pin wyciągnąć w ME7 jak i immo off w tym sterze prosta rzecz, w Marelli nie no i Boscha mape można modyfikować na wiele sposobów.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
A sterowniki Marelli są immo 2 czy immo 3? Bo w immo 2 nie ma pinu w sterowniku z tego co wiem.
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Ja mam immo 2...i jak wymieniałem sterownik to koleś przelutowywał jakąś kość w ecu.
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Jako ciekawostkę podam, że w Lupo był 1.4 FSI ARR o mocy 105HP dokoksowany 1.4, uważam bardziej jako eksperyment mający łączyć osiągi z niskim spalaniem. Zastosowano klapy w kolektorze a mechanizm rozrządu i zmienne fazy wzięto wprost z Polo GTI 1.6. Tylko, że w odróżnieniu od niego nie jest na simosie tylko na Boschu MED7.5.10. Litera D jak Direct wiadomo oznacza wtrysk bezpośredni.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_252.pdf
Późniejsze 1.4 FSI jakie można znaleźć w Polo 9n czy też rzadko, ale jednak w Golfie mk5 to inne konstrukcje oparte na łańcuchu, inny sposób zmiany faz, dowalone czujników i ekologii oraz sterowane MED7.5.11 (Polo AXU) i MED9.5.10 (Golf BKG, BLN). W tych nowszych podoba mi sie też rozwiązanie układu chłodzenia z dwoma termostatami. Pierwszy dla bloku otwiera sie przy 105 stopniach dzięki czemu olej szybciej sie nagrzewa a drugi dla głowicy 87 stopni czyli o ile dobrze kojarzę jak starsze 1.4 i 1.6 z jednym termostatem. Dla głowicy musi być mniej w tym przypadku żeby zmniejszyć tendencje do stukowego.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_252.pdf
Późniejsze 1.4 FSI jakie można znaleźć w Polo 9n czy też rzadko, ale jednak w Golfie mk5 to inne konstrukcje oparte na łańcuchu, inny sposób zmiany faz, dowalone czujników i ekologii oraz sterowane MED7.5.11 (Polo AXU) i MED9.5.10 (Golf BKG, BLN). W tych nowszych podoba mi sie też rozwiązanie układu chłodzenia z dwoma termostatami. Pierwszy dla bloku otwiera sie przy 105 stopniach dzięki czemu olej szybciej sie nagrzewa a drugi dla głowicy 87 stopni czyli o ile dobrze kojarzę jak starsze 1.4 i 1.6 z jednym termostatem. Dla głowicy musi być mniej w tym przypadku żeby zmniejszyć tendencje do stukowego.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Panowie dłubacze, a ma ktoś te głowice na wierzchu jeszcze ? Proslibym o fotki spływu oleju z głowicy do bloku , jaka to średnicę wogole ma?
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
weż uszczelke pod glowice i zmierz, otwor nie jets wiekszy niz średnica otworu w uszczelce,
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: śr cze 20, 2018 15:33
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
A takie pytanko czy do silnika 1.6 16v bcb podszedłby taki kolektor?
https://allegro.pl/oferta/vw-polo-6n-1- ... 0232378654
https://allegro.pl/oferta/vw-polo-6n-1- ... 0232378654
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Było to wielokrotnie opisywane w tym temacie, że głowica jest ta sama w 1.4 i 1.6. Głowica podejdzie ale nie zamontujesz tego do ori w wydechu w golfie bo rury są inaczej poprowadzone niż w Polo. Trzeba spawać, rzeźbić.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Pops & bang oraz hardcut dostępne dla 1.4 16V ME7.5.10, ale dla marchew trzeba mieć przelot. U mnie zbliżają sie kolejny mody, mój ziomek zaczął spawać a więc wleci długi aluminiowy dolot 2,5" zakończony filtrem RAM AIR który idzie do mnie z UK. Oprócz tego w planie kolektor 4-2-1 TA Technix oraz wydech 2,25" na ori tłumikach 1.8T/2.0. Ogarnąłem też mapy które trzeba ruszyć po zwiększeniu ciśnienia w układzie paliwowym. Możliwe, że zacznie brakować paliwa i wtedy będę montował regulator uniwersalny nastawny.
Przypominam też tym którym robiłem soft, że od jakiegoś czasu jest możliwość dostrajania korekt paliwa. Na pewno zauważyliście, że na wysokoprzepływowych gratach powyżej 5000 obr. korekty wskakują na 20-25%. Zmieniłem też sposób przesunięcia odcinki na bardziej logiczny dla ECU, mogę też podnieść obroty jałowe na bardziej zdrowe dla silnika. Na 90% mam też ogarnięte parametry potrzebne do tego żeby ECU zrozumiało pojemność 1.6, ale potrzebny ochotnik żeby to sprawdzić.
Przykład tutaj hardcut, popsy dla przypomnienia to strzały po puszczeniu gazu.
Inżynierom VW dziekujemy za użycie steru ME7.5 w Golfie 1.4, szkoda tylko że nie użyli go w Polo 16V ani w Golfie 1.6 Fajnie jakby ktoś spróbował użyć ME7.5 z golfa 5 BCA do golfa 5 BUD albo Ibizy BXW (zablokowana przepustnica w ECU Marelli 4HV) wtedy by sie okazało czy zagra komunikacja z licznikiem "późniejszego" golfa 5 oraz jego przepustnicą.
Przypominam też tym którym robiłem soft, że od jakiegoś czasu jest możliwość dostrajania korekt paliwa. Na pewno zauważyliście, że na wysokoprzepływowych gratach powyżej 5000 obr. korekty wskakują na 20-25%. Zmieniłem też sposób przesunięcia odcinki na bardziej logiczny dla ECU, mogę też podnieść obroty jałowe na bardziej zdrowe dla silnika. Na 90% mam też ogarnięte parametry potrzebne do tego żeby ECU zrozumiało pojemność 1.6, ale potrzebny ochotnik żeby to sprawdzić.
Przykład tutaj hardcut, popsy dla przypomnienia to strzały po puszczeniu gazu.
Inżynierom VW dziekujemy za użycie steru ME7.5 w Golfie 1.4, szkoda tylko że nie użyli go w Polo 16V ani w Golfie 1.6 Fajnie jakby ktoś spróbował użyć ME7.5 z golfa 5 BCA do golfa 5 BUD albo Ibizy BXW (zablokowana przepustnica w ECU Marelli 4HV) wtedy by sie okazało czy zagra komunikacja z licznikiem "późniejszego" golfa 5 oraz jego przepustnicą.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Latasz na wtryskach z 1.4, czy zmieniłeś na 1.6? Przy twoich modach lepiej wstawić już z 1.6. Masz większy zakres:
viewtopic.php?f=73&t=623887&start=112#p7213966
viewtopic.php?f=73&t=623887&start=112#p7213966
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Jak paliwa wystarcza to sie wtrysków nie zmienia ani nie zwiększa ciśnienia. Większe wtryski ciężko wystroić w 1.4 bo masz inne zmienne od napięć w mapie TVUB itp. to nie jest takie proste jak Ci sie wydaje. Najkorzystniej wtryski od AZD 0280158229, bo to wtryski Boschowskie i znana jest ich wydajność co pozwala na w miare precyzyjne strojenie, jedynie TVUB trzeba doświadczalnie bo nie idzie tego wyciągnąć z mapy sterownika Marelli. Niestety wymagają zmiany wtyczek. BCB ma wtryski VDO a dane tych wtrysków nie do dostania i nie do wyciągniecia z softu marelli.
W 1.4 najlepiej zostawic seryjne wtryski i zwiekszyć ich wydajność podwyższając ciśnienie w układzie paliwowym. Jest to łatwe do policzenia i pozwala na precyzyjne strojenie. Pompa w 1.4 jest ta sama co w GTI, więc da ona rade bez problemu przy wyższym ciśnieniu. W 1.8T lepiej zmieniać wtryski, w 1.4 wystarczy bawić sie ciśnieniem.
Wg moich informacji BCA z golfa 5 posiada mniejsze wtryski od BCA z golfa 4, ale różnica jest kompensowana ciśnieniem paliwa, które w mk5 wynosi 4 bar sztywno. Wobec czego mega łatwo zwiekszyć wydajność wtrysków w mk5 stosując wtryski od mk4 BCA i biorąc dane z mapy z jednego do drugiego i przeliczając odpowiednie parametry. I tak samo w mk4 można zwiększyć po prostu ciśnienie paliwa.
Jak ktoś ma LPG to w takim 1.4 można całkowicie olać temat wtrysku benzynowego tylko nie kłaść na benzynie do końca jeśli zabraknie paliwa a po prostu wydajność wtrysku LPG robić na poziomie sterownika LPG, wiercenia dysz lub regulacji ciśnienia reduktora.
W 1.4 najlepiej zostawic seryjne wtryski i zwiekszyć ich wydajność podwyższając ciśnienie w układzie paliwowym. Jest to łatwe do policzenia i pozwala na precyzyjne strojenie. Pompa w 1.4 jest ta sama co w GTI, więc da ona rade bez problemu przy wyższym ciśnieniu. W 1.8T lepiej zmieniać wtryski, w 1.4 wystarczy bawić sie ciśnieniem.
Wg moich informacji BCA z golfa 5 posiada mniejsze wtryski od BCA z golfa 4, ale różnica jest kompensowana ciśnieniem paliwa, które w mk5 wynosi 4 bar sztywno. Wobec czego mega łatwo zwiekszyć wydajność wtrysków w mk5 stosując wtryski od mk4 BCA i biorąc dane z mapy z jednego do drugiego i przeliczając odpowiednie parametry. I tak samo w mk4 można zwiększyć po prostu ciśnienie paliwa.
Jak ktoś ma LPG to w takim 1.4 można całkowicie olać temat wtrysku benzynowego tylko nie kłaść na benzynie do końca jeśli zabraknie paliwa a po prostu wydajność wtrysku LPG robić na poziomie sterownika LPG, wiercenia dysz lub regulacji ciśnienia reduktora.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Właściciele 1.6 16V ktoś zrobi foto w jaki sposób wpięta jest wodna chłodnica oleju? Zastanawiam sie jak ten obieg idzie, skąd dokąd i jakie części powinienem kupić.
Normalna chłodnica oleju to 500 zł komplet troche duży wydatek jak na 1.4 a może ten wodny wymiennik będzie wystarczający.
Normalna chłodnica oleju to 500 zł komplet troche duży wydatek jak na 1.4 a może ten wodny wymiennik będzie wystarczający.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości