Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
- Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
- Kontakt:
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Był gdzieś wykres z hamowni jak ktos włożył 1.6 słupek zamiast 1.4, Wszystko zostało z 1.4 to było coś ok 85km z racji małej przepustnicy ale moment był cos na pozionie 155nm
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Był i widziałem to, ale taki setup jest kompletnie nie zestrojony i może pojawiać sie stukowe oraz jazda na ubogiej mieszance jeśli był to ster wąskopasmowy.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
- Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
- Kontakt:
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Cieszę się ze temat załozony przez Ciebie się rozwija.
Teraz do rzeczy, teoretycznie postawienie 1.6 na boschu mysle tutaj o bca, jak on ma sonde szerokopasmową to powinno samo się zaadaptować po korektach z sondy ? zostawiając wtryski z bca oczywyście.
Teraz do rzeczy, teoretycznie postawienie 1.6 na boschu mysle tutaj o bca, jak on ma sonde szerokopasmową to powinno samo się zaadaptować po korektach z sondy ? zostawiając wtryski z bca oczywyście.
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Adaptacje masz tylko +25% max a do tylu dochodzi przy 5000-5500 fabryczny program z BCA do którego zamontowano graty z 1.6 + ogarnięty dolot. Jeśli 1.6 porobisz na wyższą moc to nie wystarczy adaptacji. Akurat korekty to najmniejszy problem. Największy to jest to o czym pisałem, większe podciśnienie generowane przez 1.6 i ster będzie myślał, że to przez przymkniętą przepustnice a nie większą pojemność. Kolejna sprawa stukowe i w kanale 020 będą same cofki przy czym maksymalne wycofanie to -12 stopni. Nie może być 1.6 poskładane na kompie 1.4 bez strojenia, bo to długo nie pojeździ.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
To da wtryski z 1.6. Przy 1.4 korekty przy spokojnej jeździe to ok -20%, ale przy bucie w podłodze zbliżały się do 0 (ale tak, mapę wypadałoby skorygować)
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Tak czy siak trzeba to skorygować a łatwiej korygować wtryski z 1.4
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
- Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
- Kontakt:
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Włąśnie dowiedziałem się co do silników więc 1.6 AEE 8v ma wyzszy blok dlatego długość korb jest taka sama jak w 1.4 16v stąd chwalony jest w octaviach bo ma mega nisko moment przez długie korby.
Nastomiast do konwersji z 1.4 16v na 1.6 potrzeba tylko korb i wału, korby są krótsze a wał ma wieksze wykorbienie.
Na zagranicznych forach chwalą głowice od 1.4 16v 101km z silnika AFH, nie widziałem nigdy jej na zywo, ale po złożeniu 1.6 16v na głowicy AFH i seryjnym osprzęcie osiągają po 130KM
Kupiłbym sobie taki silnik ale kwestia dołozenia czujnika połozenia wałka trochę odstrasza
Nastomiast do konwersji z 1.4 16v na 1.6 potrzeba tylko korb i wału, korby są krótsze a wał ma wieksze wykorbienie.
Na zagranicznych forach chwalą głowice od 1.4 16v 101km z silnika AFH, nie widziałem nigdy jej na zywo, ale po złożeniu 1.6 16v na głowicy AFH i seryjnym osprzęcie osiągają po 130KM
Kupiłbym sobie taki silnik ale kwestia dołozenia czujnika połozenia wałka trochę odstrasza
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
AFH ma wałki osobno montowane a nie w pokrywe rozrządu jak większość tych silników i bezpośredni nacisk wałka na szklanki a nie poprzez popychacze rolkowe. Oprócz tego rozrząd jednopaskowy, oba wałki na raz a nie osobny pasek spinający wałki.
Daj jakieś materiały gdzie to znalazłeś odnośnie głowicy AFH.
Daj jakieś materiały gdzie to znalazłeś odnośnie głowicy AFH.
a nie mówiłem ale lepiej robić swapa i mieć blok żeliwny.Nastomiast do konwersji z 1.4 16v na 1.6 potrzeba tylko korb i wału, korby są krótsze a wał ma wieksze wykorbienie.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
- Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
- Kontakt:
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
posłałem Ci priva. Co do głowicy z AFH jest jasno napisane ze ma wałki ostrzejsze i nawet to widać ze ma wiekszę kanały wydechowe,
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
- Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
- Kontakt:
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Przepraszam za post pod postem
właśnie mam na warsztacie 1.4 AKQ golf mk4 powiedz mi czy do przerobienia na bosch chodzi mi tutaj o APE wystarczt mi tylko pedał gazu wiązka dodatkowa do pedału i sonda szerokopasmowa?nba
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
https://ifinterface.com/page/page3.php carprog2 i lecisz katalogowo
Tak z głowy to pedał, przepustnica, sonda, wiązka, wtryski (chyba inny numer katalogowy i inna wtyczka), czujnik stuku, być może czujnik położenia wału, zalecana zmiana MAP sensora gdyż 06B906051 jest lepiej wyskalowany pod ME7. W boschu trzeba zrobić EGR i druga lambda off gdyż AKQ ma całkiem inny EGR i nie ma drugiej sondy. I jak będzie różna wersja immo 2 lub 3 to też się nie zgrają zegary z ecu, więc immo off. Taki ster mogę przygotować u siebie.
Przerabiać możesz na APE lub AXP zachowując cewke z kablami lub na BCA jak chcesz cewki indywidualne.
Tak z głowy to pedał, przepustnica, sonda, wiązka, wtryski (chyba inny numer katalogowy i inna wtyczka), czujnik stuku, być może czujnik położenia wału, zalecana zmiana MAP sensora gdyż 06B906051 jest lepiej wyskalowany pod ME7. W boschu trzeba zrobić EGR i druga lambda off gdyż AKQ ma całkiem inny EGR i nie ma drugiej sondy. I jak będzie różna wersja immo 2 lub 3 to też się nie zgrają zegary z ecu, więc immo off. Taki ster mogę przygotować u siebie.
Przerabiać możesz na APE lub AXP zachowując cewke z kablami lub na BCA jak chcesz cewki indywidualne.
Ostatnio zmieniony śr paź 21, 2020 22:34 przez nba, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
carprog2 często się wywala
https://volkswagen.7zap.com <- ostatnio padł
Temu mam na komputerze etkę z aktualną bazą cen i mogę wyszukiwać jaka część w jakich autach występowała
https://volkswagen.7zap.com <- ostatnio padł
Temu mam na komputerze etkę z aktualną bazą cen i mogę wyszukiwać jaka część w jakich autach występowała
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
Na firefox carprog2 dziala mi git.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2
ALe jak zaczynam "latać" po działach to po paru min wywala error i muszę na nowo wybierać samochód, model i "działy"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 42 gości