Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Forum techniczne związane z silnikami 16V
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
malakai
- Nowicjusz

- Posty: 9
- Rejestracja: śr sty 09, 2008 09:43
- Lokalizacja: KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI
-
Kontakt:
Post
autor: malakai » pn sty 14, 2008 23:23
Generalnie to leci mi olej przez aparat zaplonowy...wiem ze to zimering/oring nie wiem jaki tam jest uklad nazwijmy to dalej "uszczelka"

chce ja wymienic. pyytanie moje jest takie jaka "uszczelke" kupic zeby zrobic podmianke i najwazniejsze jak to zrobic

chce najpierw kupic zeby to zlozyc zaraz potem

widzialem na ogolnej stronie w poradach jak rozlozyc ten aparat ale chcialbym uslyszec jakies porady od kogos kto to robil zeby czegos nie spartolic...
dzieki z gory!!
-
bugalon
- V.I.P.

- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
-
Kontakt:
Post
autor: bugalon » wt sty 15, 2008 09:40
Ja rozbieralem 2 razy. Od tylu zdejmujesz sprezynke i wybijasz bolec blolkujący krzywkę łączącą się z wałkiem rozrządu. Odkręcasz całą górę aparatu z czujnikiem halla włącznie. Potem wybijasz mlotkiem simering (zabezpieczony jest mocno wbijaną podkładką zębatą) Wsadzasz nowy simering i skladasz w kolejnosci odwrotnej. Powiem tylko ze nie jest to takie proste jak by sie moglo wydawac (nie dosc ze trudno wybic bolec blokujący krzywkę to jeszcze trzeba wiedziec jak wybijać simering zeby szkód nie narobic). Rozmiarow simeringu nie pamiętam (mierzylem simering po rozebraniu dopiero), wiem tylko ze jest niedostępny w ASO i dodatkowo nie ma takich rozmiarów w sklepach. Mozna kupić podobny z węższym otworem wewnętrznym i on będzie pasował (nawet lepiej będzie uszczelniac na wyzlobionym walku)
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
-
evolution
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
-
Kontakt:
Post
autor: evolution » wt sty 15, 2008 10:08
w aso jest do 33 zlotych... gorzej jak ma oske 13
-
bugalon
- V.I.P.

- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
-
Kontakt:
Post
autor: bugalon » wt sty 15, 2008 11:58
evolution pisze:w aso jest do 33 zlotych... gorzej jak ma oske 13
Bylem w ASO po ten simering (oska byla 12,5 albo jakos tak nie pamietam dokladnie). Nie mieli i powiedzieli ze nie prowadza takich czesci (zaoferowali za to kompletny aparat zaplonowy hehe). Bylem po to w ASO w Olsztynie w maju 2007. Co ciekawe plastik trzymający wtyczkę od czujnika halla kupilem, bo mieli w sprzedazy.
Ostatnio zmieniony wt sty 15, 2008 11:59 przez
bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
-
evolution
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
-
Kontakt:
Post
autor: evolution » wt sty 15, 2008 16:58
ja kupowalem dokladnie 2 tyg temu:)
-
bugalon
- V.I.P.

- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
-
Kontakt:
Post
autor: bugalon » wt sty 15, 2008 17:33
A masz numer VW moze ? Bo ja tamten zniszczylem przy wybijaniu i nie moglem odczytac lacznie 3 cyferek. Na przyszlosc by sie przydal.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
-
zodiak
- VWGolf.pl Killer

- Posty: 2584
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
- Lokalizacja: gdzieś w Polsce
Post
autor: zodiak » pt sty 18, 2008 10:54
Potwierdzam możliwość zakupu w ASO za około 30zł.
identycznego (12.45x19x5) w sklepie sie nie kupi (są tylko do "nie16v" czyli 12.45X20X5).
Mozna zastosować 12x19x5
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
-
bugalon
- V.I.P.

- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
-
Kontakt:
Post
autor: bugalon » czw sty 24, 2008 13:55
Ooo wlasnie stosowalem ten 12x19x5. Macie numer VW tego uszczelniacza ?
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
-
malakai
- Nowicjusz

- Posty: 9
- Rejestracja: śr sty 09, 2008 09:43
- Lokalizacja: KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI
-
Kontakt:
Post
autor: malakai » sob sty 26, 2008 09:29
heh jedyne co udalo mi sie dostac to 12.45x20x5

a ten kompletnie nie pasuje???? przydalby sie ten numer katalogowy do ASO bo nie moga go namierzyc u mnie w salonie.
[ Dodano: 28 Sty 2008 17:07 ]
udalo mi sie kupic 12x19x5 bo tego oryginalnego nie moglem dostac...teraz tylko albo az wymiena ale na to narazie nie ma czasu...ale dzieki za pomoc, punkty rozdane

-
VWiater
- Użytkownik

- Posty: 414
- Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: VWiater » śr mar 25, 2015 18:55
bugalon pisze:Ja rozbieralem 2 razy. Od tylu zdejmujesz sprezynke i wybijasz bolec blolkujący krzywkę łączącą się z wałkiem rozrządu. Odkręcasz całą górę aparatu z czujnikiem halla włącznie. Potem wybijasz mlotkiem simering (zabezpieczony jest mocno wbijaną podkładką zębatą) Wsadzasz nowy simering i skladasz w kolejnosci odwrotnej. Powiem tylko ze nie jest to takie proste jak by sie moglo wydawac (nie dosc ze trudno wybic bolec blokujący krzywkę to jeszcze trzeba wiedziec jak wybijać simering zeby szkód nie narobic). Rozmiarow simeringu nie pamiętam (mierzylem simering po rozebraniu dopiero), wiem tylko ze jest niedostępny w ASO i dodatkowo nie ma takich rozmiarów w sklepach. Mozna kupić podobny z węższym otworem wewnętrznym i on będzie pasował (nawet lepiej będzie uszczelniac na wyzlobionym walku)
O którą spręzyne chodzi? Moge fotke? Bo trzpien juz wybilem a zadnej sprezyny nie bylo a juz widze ktorys temat co ludzie pisza o jakiejs sprezynie
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
-
RasPL
- VWGolf.pl Killer

- Posty: 2554
- Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
- Lokalizacja: ST
-
Kontakt:
Post
autor: RasPL » sob mar 28, 2015 15:40
do okoła zabieraka jest sprężyna zabezpieczająca przed wysunięciem się trzpienia z osi, bez niej trzpień może wypasc i się wszysstko rozleci.
Wystarczy wpisać na google i jest zdjecie, ogólnie są zdjęcia wszsytkich potrzebnych części do naprawy aparatu.
http://i251.photobucket.com/albums/gg31 ... CF1851.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
VWiater
- Użytkownik

- Posty: 414
- Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: VWiater » sob mar 28, 2015 16:46
A ten trzpien jest w glowicy? bo u mnie go nie ma na aparacie ani tej sprezyny, silnik 1.3
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
-
RasPL
- VWGolf.pl Killer

- Posty: 2554
- Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
- Lokalizacja: ST
-
Kontakt:
Post
autor: RasPL » sob mar 28, 2015 17:35
w jakiej głowicy ? temat jest o aparacie zapłonowym a nie głowicach. Znam aparat z 1.3 na podcisnienie sterowany i ma podobną budowę jak ten z 16V tylko ma regulację wyprzedzenia gruszką. Na zdjeciu masz aparat z 16V i tak on ma wyglądać, 1.3 zresztą tak samo z tej strony wygląda.
-
VWiater
- Użytkownik

- Posty: 414
- Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: VWiater » ndz mar 29, 2015 23:13
dobra przeczytalem Twoja odpowiedz jeszcze raz i juz rozumiem, wokol tego plastiku czarnego z bolcem co wchodzi do glowicy co w niego wchodzi to zabezpieczenie to jeszcze wokol tego powinna byc ta sprezynka. wniosek z tego taki ze ja jej nie mam. ma ktos jej nr oe? bo w etce tez nie moge znalezc
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości