Dziwne stukowe

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » ndz mar 18, 2012 16:48

Mierzyłem przeciez i miała jeszcze troche do stanu minimalnego. Uszczelka metalowa chyba tez nie jest niższa.
A co z silnikami dopręzonymi jakoś jeżdzą?

Coś podejżewam nagar, w pierwszym poście widać jaki był.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
hubos21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: sob sty 17, 2009 13:50
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

Re: Dziwne stukowe

Post autor: hubos21 » ndz mar 18, 2012 17:17

ja jak miałem zdjętą głowice to tłoki wyszlifowałem z nagaru dla spokoju a uszczelke też mam metlową więc ona nie jest problemem o ile wysokość głowixy w normie



Zmęczony
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 14:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Zmęczony » ndz mar 18, 2012 18:20

Kolego Maszal masz stożek czy zwykłą puchę?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » ndz mar 18, 2012 19:23

stożek
ktoś mi niestety źle doradził i zostawiłem nagar, pozatym silnik był składany w ekstremalnych warunkach bo samochód na gwałt potrzebny.
Niby czyściłem niedawno układ za pomocą środka forte ale coś mi sie wydaje że to wiele nie dało.

Myślicie że kopólka ma znaczenie czy jest z ekranem albo bez? Niby etka do tego silnika typuje z ekranem


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Zmęczony
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 14:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Zmęczony » ndz mar 18, 2012 19:32

A nie masz czasami za wysokiej temperatury w dolocie (też będzie stukowe)spróbuj doprowdzić zimne powietrze jakąś rurą wentylacyjną taką gięta.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » ndz mar 18, 2012 19:35

teoretycznie jest taka opcja ale dzwoniło mi tez przy -10 st. wiec to raczej wykluczam, zresztą stożek jest odgrodzony osłoną blaszaną od strony silnika ponad połowę


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Zmęczony
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 14:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Zmęczony » ndz mar 18, 2012 19:41

To temp. w dolocie bym wykluczył.Masz LPG? Prubowałeś na shellu 99+ jezdzić?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » ndz mar 18, 2012 20:29

Jest tak, stary soft stuka na LPG i na PB nie zawsze i na PB mniej
nowy soft stuka na LPG zawsze i praktycznie nigdy na PB, jeżdze na 98 + dodatek FORTE (on te zapobiega stukaniu) jak wyjeżdze paliwo to bede wiedział czy na zwykłym PB 98 tez stuka.

Ale problem w tym że kiedyś nie stukało. Mam filmik z hamowni zaraz po załozeniu DIGI i nic tam nie słychac na obu pomiarach. Może wtedy jeszcze tyle nagaru nie było :bajer: albo inny wydech który bardziej te odgłosy tłumił

Ale napewno stary soft ma innaczej zapłon skonfigurowany bo jak sie silnik mocno nagrzeje i zgasze to nie moge odrazu ponownie odpalić bo rozrusznik nie daje rady, natomiast na innym sofcie pali odrazu.

a jak sie takie świece zimne ciepłe maja to zapłonu? W silnikach 16V tylko w KR były stosowane te zimniejsze UXT 5 bo wszędzie indziej cieplejsze UXT 1


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
hubos21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: sob sty 17, 2009 13:50
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

Re: Dziwne stukowe

Post autor: hubos21 » ndz mar 18, 2012 21:06

dla 9a tez pokzauje UXT5, UXT1 jest dla ABFa, ja tam jeżdże cały czas na NGK ale zamiast fabrycznych BKUR7ET mam BKR6E z jedną elektrodą



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » ndz mar 18, 2012 21:35

w sumie to chyba świec nie ma sie co czepiać bo na ke-jetronicu jeździły takie same i było spox.

Wiecie moze czym dobrze usunąć nagar bez rozbierania silnika?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » pt mar 23, 2012 19:18

Zmierzyłem kompresje i wyszło

1. 14 lub 14,5
2. 14,5
3. 15
4. 15

dodam że czyściłęm silnik z nagau za pomoca środka forte i nie powiem 1-szy tłok czysty ale reszta nie, podejżewam ze sposób podawania rurką podciśnieniową w okolicy przepustnicy jest temu winny. Niestety inaczej bardzo sie nie da a 1-szy cylinder najblizej przepustnicy. I wychodzi że 1 cyl. ma kompresji najmniej


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

wolf747
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 152
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:09
Lokalizacja: Łomża, podlaskie

Dziwne stukowe

Post autor: wolf747 » czw kwie 19, 2012 14:24

wez kolego podlacz wszystkie zasilania tj. kabel czarno zolty, czerwono zolty i jeszcze chyba jakis, te idace od instalacji do kompa prosto do + z aku i wtedy zobacz bo to samo mialem w pg, czasem sie odmulal, przelamanie przy niektorych obrotach, ciagle stukowe. na koniec splynal tlok. a winny byl 1 przekaznik w skrzynce bezpiecznikow, ten od zasilania kompa bo sie wypalil i dawal za male napiecie do kompa, przez co te czary


smaruj gofera dżemorem!!!

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » czw kwie 19, 2012 22:06

Zasilanie kompa jak i cewki mam z aku na przekaźniku. Po zmianie nie było różnicy jak i przed


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

wolf747
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 152
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:09
Lokalizacja: Łomża, podlaskie

Dziwne stukowe

Post autor: wolf747 » sob kwie 21, 2012 19:04

ale do kompa ida chyba 2 kable zasilajace jesli sie nie myle. u mnie powodem bylo za niskie napiecie


smaruj gofera dżemorem!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości