Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

daniel1990@vip
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sty 08, 2012 21:53

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: daniel1990@vip » wt sty 24, 2012 23:14

nie wiem czy to mądre co powiem ale w abf ecu sterowane jest podciśnieniem z kolektora. jak to będzie reagować na nadciśnienie?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: Marszall » śr sty 25, 2012 08:27

Madre co zauważyłeś ale już o tym wspominalismy, MAP sensor w ECU ABF'a nie wykrywa nadcisnień, alternatywą jest konwersja na Digifant I lub wymiana MAP'a + w obu przypadkach remap


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

daniel1990@vip
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sty 08, 2012 21:53

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: daniel1990@vip » śr sty 25, 2012 09:48

sorki nie zwróciłem uwagi. mam takie pytanie odnośnie zamiany tego sterownika. czy ecu tak samo będzie pasować w stara instalacje z abf czy trza będzie z rzucić ta instalacje i w piać druga? i czy ta instalacja będzie fabrycznie pasować czy trza coś przerabiać?



daniel1990@vip
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sty 08, 2012 21:53

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: daniel1990@vip » śr sty 25, 2012 09:52

i może jeszcze taki pomysł. z kolektora jest wzięte podciśnienie do pompy hamulca. czy w przypadku doładowania silnika Normanie będzie działać wspomaganie hamulca?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: bugalon » śr sty 25, 2012 10:11

Hamulce będą dzialać normalnie, może zaworek jeden trzeba będzie dołozyć (żeby kolektor nie pompowal do serwa). Najmądrzejszym rozwiązaniem jest zastosowanie kolektora ssącego z KR/Pl/9A i do tego przepustnicę z 9A z automatu (bo ma potencjometr jak ABF). Do tego przepustnica z 9A da się połączyć z przepustnicą obejsciową z G60 i mamy w zasadzie gotowy dolot (nie licząc rur i kolanek). Do tego listwa z przedłużkami z 1.820vT, większe wtryski i gotowe. Remap i wymiana sensora w sterowniku to konieczność.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: Marszall » śr sty 25, 2012 12:10

a ten ori zwrotny z przewodu do serwa nie wytrzyma np 1 bara nadciśmienia?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

daniel1990@vip
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sty 08, 2012 21:53

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: daniel1990@vip » śr sty 25, 2012 15:01

czym dokładnie steruje to podciśnienie do ecu? mam pewien z tym pomysł



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: Marszall » śr sty 25, 2012 19:25

dawką zapłonem wszystkim


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

daniel1990@vip
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sty 08, 2012 21:53

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: daniel1990@vip » śr sty 25, 2012 23:49

a wiec można by było z mierzyć wartość ciśnienia na danych obrotach i nie znacznie zwiększyć wartość podciśnienia? dolo by to coś?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: Marszall » czw sty 26, 2012 17:17

sterownik nie da więcej niż ma w ori mapie zapisane, nawet przy pełnym obciążeniu moze być za mało, da sie tyo kompensować wtryskami i ciśnieniem ale to nie to.
Ciekawe jak chciałby7s zwiekszać podciśnienie gdy było by nadciśnienie w kolektorze?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Lukasz1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:08
Lokalizacja: Cambridge
Kontakt:

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: Lukasz1985 » czw sty 26, 2012 21:03

Jak już tak kombinujcie to ja chyba gdzieś widziałem jak przy projekcie ABF turbo przesunięto map sensor przed turbo( w sensie odczyt).
Ostatnio zmieniony czw sty 26, 2012 22:36 przez Lukasz1985, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Bora TDI-sold

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: Marszall » czw sty 26, 2012 22:09

to już jakies rozwiązanie


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
deamon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 16, 2006 23:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: deamon » czw sty 26, 2012 23:21

bugalon pisze: Do tego przepustnica z 9A da się połączyć z przepustnicą obejsciową z G60
Czyli G60 ma dwie przepustnice?

Projekt z dolotem od "starej" szesnastki mi sie podoba tylko teraz tak jakich wymiarów musiałby być te przedłużki do wtryskiwaczy? Bo dorobi to pewnie kazdy tokaż tylko jak to zwymiarowac z sensem?

Czy ten kolektor i przepustnica byłaby ok? http://allegro.pl/vw-corrado-kolektor-9 ... 29086.html" onclick="window.open(this.href);return false;



daniel1990@vip
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sty 08, 2012 21:53

Projekt "hobbystyczny" ABF + KOMPRESOR kilka pytań

Post autor: daniel1990@vip » pt sty 27, 2012 00:54

kolega lukasz mnie wyprzedził . tak samo pomyślałem z tym pod ciśnieniem . tylko teraz zastanawia mnie na jaka wartość doładowania są w stanie wydać wtryski paliwa . bo raczej średnio się opłaci montować kompresor do zniwelowania oporu i bezwładności przepływu powietrza.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości