Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: arwam » sob gru 31, 2011 21:00

kret077744 pisze:Bo tą co mam, jest obudowa uszkodzona, konkretnie z dyfra jakiś bolec 10-15mm srednicy przebił sie przez obudowę do sprzęgła i zblokowało skrzynie.
na dniach wrzuce foto, to może mi podpowiecie czy coś pójdzie z tym zrobić.

tak da się zrobić... zmienić skrzynię.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: bugalon » ndz sty 01, 2012 18:20

Skrzynie 02S

Kod|il.biegów|występowanie|przel. glowne|1bieg|2bieg|3bieg|4bieg|5bieg|6bieg|

FYG| 6| Mk5 Golf, Touran_______| 3,647| 3,778| 2,063| 1,455| 1,107| 0,875| 0,725|
GLB|6| Mk5 Golf______________| 3,647| 3,780| 2,270| 1,520| 1,180| 0,960| 0,820|
GQB|6| Mk5 Golf______________| 3,647| 3,780| 2,270| 1,520| 1,180| 0,960| 0,820|
GQL|6| Mk5 Golf______________| 3,938| 3,778| 2,267| 1,524| 1,107| 0,903| 0,769|
GQM|6| Mk5 Golf______________| 3,389| 3,780| 2,270| 1,520| 1,110| 0,860| 0,730|
GQN|6| Touran TDI____________| 3,647| 3,778| 2,063| 1,455| 1,107| 0,875| 0,725|
GQP|6| A3 2.0 Fsi_____________| 3,647|3,780| 2,270| 1,520| 1,180| 0,960| 0,820|
GXN|6| Brak Danych___________| 3,647| 3,780| 2,060| 1,450| 1,110| 0,880| 0,730|
GXV|6| Mk5 Golf______________| 3,938|3,780| 2,270| 1,650| 1,270| 1,030| 0,860|
HYG|6| Mk5 Golf, Jetta,Touran__| 3,647| 3,778| 2,267| 1,524| 1,185| 0,967| 0,816|
JCK|6| Touran_______________| 3,938| 3,778| 2,267| 1,524| 1,107| 0,903| 0,769|
JCM|6| Touran_______________| 3,647| 3,778| 2,063| 1,455| 1,107| 0,875| 0,725|
JWP|6| Mk5 Golf,Touran_______| 3,647|3,778| 2,063| 1,455| 1,107| 0,875| 0,733|
JXP|6| Mk5 Golf______________| 3,647| 3,778| 2,267| 1,524| 1,185| 0,967| 0,816|
JYH|6| Touran_______________| 3,938| 3,778| 2,267| 1,524| 1,107| 0,903| 0,769|
JYK|6| Touran_______________| 3,647| 3,778| 2,063| 1,455| 1,107| 0,875| 0,733|
KWB|6| Scirocco 2010_________| 3,647|3,778| 2,118| 1,360| 1,029| 0,857| 0,733|


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

arwam

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: arwam » pn sty 02, 2012 00:31

dzięki

czyli dla moich zastosowań najbardziej by się opłacało zastosować skrzynie GQM choć i tak jest sporo krótsza niż ASD



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: tomogolf2 » wt sty 03, 2012 22:05

ta sa krotkie przełozenia.. nawet GQM 6 bieg jest krotszy niz 5 w asd ( przł.gł 3.158/ przł 5 biegu 0.717).... tak jak to ktos napisał bedzie "wiecej machania"

chyba ze chcesz to w skrzynie CMG syncro pakowac to juz inna sprawa:D


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

arwam

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: arwam » wt sty 03, 2012 22:25

tomogolf2 pisze:chyba ze chcesz to w skrzynie CMG syncro pakowac to juz inna sprawa:D
właśnie o tym myślę o czym już wcześniej wspominałem bo wiem z pewnego żródła że do CMG pasują bebechy z ASD więc skoro pasuje od ASD to i do CMG też się nada



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: tomogolf2 » wt sty 03, 2012 22:39

mi chodzilo o 6 biegow w syncro z przełozeniem głownym asd i bebechami od gqm... :D


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

arwam

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: arwam » wt sty 03, 2012 22:55

przełożenia głównego nie przełożysz bo koło zębate "atakujące" jest wycięte na wałku i go nie zdemontujesz chyba że się mylę...



Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: gino_gti » śr sty 04, 2012 22:48

Panowie pyatnie takie bardziej czysto mechaniczne

bierzemy taka sobie skrzynie GQM i Golfa mk3 czy taka przekładka była by plug & play? czy konieczny bylby dwumas? bo poloski rozumiem ze by pasowaly



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: Apsik » śr sty 04, 2012 22:55

Nie trzeba dwumasa. Skrzynie 02S i 02A można tak połączyć, że pasuje do MK2/MK3 plug'n'play
Do MK4 też podejdzie :D
Sprawdzone, działa. Nie mam zdjęć, bo dopiero od 24 mam aparat, ale jak będziemy coś takiego robić to udostępnię foto.

Jeszcze jedna mała uwaga, trzeba uważać na przełożenia, bo czasami efekt jest taki, że mamy skrzynię 6biegową, a przełożenie na 6tym biegu daje nam prędkość jak na 02A na 5tym.
gino_gti pisze:bierzemy taka sobie skrzynie GQM i Golfa mk3 czy taka przekładka była by plug & play? czy konieczny bylby dwumas? bo poloski rozumiem ze by pasowaly


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

arwam

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: arwam » śr sty 04, 2012 23:21

według tego co liczyłem to GQN jest najdłuższa z wymienionych ale i tak krótsza niż ASD.

chyba że to nie wszystkie. pasowałoby mi coś nieco dłuższego ale o przynajmniej pierwszych trzech biegach krótszych. zresztą jak założę synchro to i tak nie bedzie aż tak długa skrzynia potrzebna bo raczej żadko wtedy będę trasy robił.



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: Apsik » czw sty 05, 2012 01:00

Niestety, coś za coś. Drugiego takiego seryjnego zestawienia biegów jak w ASD to już chyba z VW nie zobaczymy :)
arwam pisze:pasowałoby mi coś nieco dłuższego ale o przynajmniej pierwszych trzech biegach krótszych. zresztą jak założę synchro to i tak nie bedzie aż tak długa skrzynia potrzebna bo raczej żadko wtedy będę trasy robił.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: gino_gti » czw sty 05, 2012 01:10

arwam,

a jakby w tej 6-stce jeszcze z przelozeniami pokombinowac? albo główne zmienic?



arwam

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: arwam » czw sty 05, 2012 09:48

żeby główne zmienić to musiałbyś zmienić cały wałek atakujący bo zębatka która "atakuje" dyfer jest nacięta na wałku a nie jest częscią oddzielną, chyba że się mylę to niech mnie ktoś z błędu wyprowadzi. natomiast od czego byś chciał dłuższą "szóstkę" podebrać. tutaj już nie mamy skąd wziąć piąty byeg można by było podebrać np od ASD ale wtedy piątkę mieli byśmy dłuższą niż szóstkę



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Skrzynia 6 biegów w obudowie 02A

Post autor: Apsik » czw sty 05, 2012 11:28

Zawsze można do GQL /GXV / JCK lub JYH przełożyć zębatki z FYG / GQN lub JCM i będziesz miał długa skrzynie 6cio biegową. A z pozostałych części będzie bardzo krótka skrzynia :D


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości