Na rozgrzanym silniku nie ma sprzęgła

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Na rozgrzanym silniku nie ma sprzęgła

Post autor: Marszall » pn maja 30, 2011 21:54

Otóż sprawa ma sie następująco: w moim 9A ze skrzynią 2Y pojawił sie w piątek taki o to problem, dodam że stało sie to z dnia na dzień

jade sobie wszystko ok, zacznę troche upalać lub poprostu silnik sie rozgrzeje od stania w korkach zaczynam mieć problem z wkładaniem biegów w czasie jazdy. jak sie zatrzymam to niemalże nie moge wogóle włożyć zadnego biegu a wsteczny tylko zgrzyta. Samochód postoi, ostygnie troche znowu jest ok.
Wymieniłem juz łozysko oporowe oraz pręt w skrzynia ale to nie pomaga. Pokłusiłem sie nawet o podstawienie linki z automatyczną regulacja ale problem taki jak na zwykłej lince

Wygląda na to że któryś z elementów sprzegła poprostu puchnie. Albo docisk albo zamach. Dodam ze sprzegło ma 2 lata i zrobiło max 60 tyś. firma sachs przy zdjeciu skrzyniu lekko widoczne slady użytkowania ogólnie stan bardzo dobry.

Spotkał sie moze ktokolwiek z takimi objawami? Bo dla mnie to troche dziwne

Więc WTF??!!


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
herbiasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1287
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Na rozgrzanym silniku nie ma sprzęgła

Post autor: herbiasty » wt maja 31, 2011 13:29

Mie sie wydaje, ze tak jak Ci mowilem, puchna wodziki i miekna wszystkie panewki ciegieł zmiany biegów..
Ja tak mam jak troche poupalam, robi sie problem z biekami i lewarek jest "gumowy"


RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;

Sroka na fejsie:

https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Na rozgrzanym silniku nie ma sprzęgła

Post autor: Marszall » wt maja 31, 2011 18:34

u mnie własnie nie chodzi o wybieranie na boki bo jest sztywno tylko samo wbicie biegu okazuje sie utrudnione. Dziś jeszcze wymienie olej na gęstszy i zobaczymy. Jak by to było w skrzyni to sie nie przejmuje bo niedługo bede remontowałswoją i bedzie wszystko na tip top


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Na rozgrzanym silniku nie ma sprzęgła

Post autor: Marszall » wt maja 31, 2011 22:34

Po zmianie oleju jest to samo, ale doszedłem do wniosku że nie moze to być sprzęgło.
Bo jesli tak jak rozumuje po rozgrzaniu nie wysprzeglało by do konca to przy puszczaniu brało by od samego dołu a tak nie jest, bierze normalnie w połowie gdzieś tylko biegi nie chcą wchodzić


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Na rozgrzanym silniku nie ma sprzęgła

Post autor: Marszall » sob cze 11, 2011 10:12

ale zdrugiej strony dlaczego zgrzyta wsteczny przy próbie włożenia? jak już wepchne na siłę to aż szarpnie


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Na rozgrzanym silniku nie ma sprzęgła

Post autor: bugalon » sob cze 11, 2011 23:29

Miałem coś podobnego na nowym sprzegle sachsa. Blacha na którą naciska pręt się poddawała. Tyle ze u mnie nie wracala po ostygnieciu do poprzedniego stanu. Po prostu po upalaniu traciłem sprzęgło.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Na rozgrzanym silniku nie ma sprzęgła

Post autor: Marszall » ndz cze 12, 2011 10:55

blacha mówisz to ciekawe, wsumie nie wiem czy wymienić samą blace czy cały docisk, mam gdzies w garażu valeo.

A jak wpadłes że to blacha?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: Na rozgrzanym silniku nie ma sprzęgła

Post autor: bugalon » wt cze 14, 2011 17:19

Bo zmienilem docisk i tarcze, zostawiłem starą blachę (całkiem przypadkowo zresztą) i problem nie ustąpił. Zwalilem skrzynie ponownie, zmienilem samą blachę i wszystkie problemy zniknęły. Ja bym na Twoim miejscu zmienil wszystko na nowe. Wywalanie skrzyni to tyle roboty ze szkoda by mi sie bylo chrzanić z tym jak nowe kompletne sprzęgło kosztuje ze 300 złotych.
Marszall pisze:blacha mówisz to ciekawe, wsumie nie wiem czy wymienić samą blace czy cały docisk, mam gdzies w garażu valeo.

A jak wpadłes że to blacha?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Na rozgrzanym silniku nie ma sprzęgła

Post autor: Marszall » wt cze 14, 2011 17:23

no szkoda mi troche tego sprzęgła bo jest to sachs i ma max 2 lata a śladów zużycia zero,
mam też w garażu valeo w dobrym stanie więc chyba to zastosuje.

Ciekawe ze tylko na rozgrzanym mi to wystepuje i to mocno rozgrzanym. Jak co dzien do pracy dojeżdzam 25 km to problemu nie ma


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Na rozgrzanym silniku nie ma sprzęgła

Post autor: Marszall » pn lip 04, 2011 21:09

no i znalazł sie winowajca!!!
winowajca okazał sie producent sprzęgła firma sachs! jeb*any

po rozebraniu wyszło że jedna z blaszek trzymających docisk pękła, o dziwo sprzegło praktycznie nadal działało dobrze oprócz wspomnianego rozgrzania, ale przy okazji zlikwidowałem drgania i to mnie najbardziej cieszy:D
cześc która dociska tarczę w docisku przesuneła sie troche i to powodowało wibrejszon. Teraz inny samochód

a tu foto owego mankamentu:
Dodam że Valeo robi docisk dużo porządniej praktycznie jak orginał bo tam poza blaszkami trzymają jeszcze bolce i nie tylko blaszki cały moment przenoszą,
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości