9A nie chce odpalic :(

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

9A nie chce odpalic :(

Post autor: dj domin1 » ndz lut 20, 2011 12:15

A układ dolotowy szczelny jest?? Wszystko podłączone?


[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

9A nie chce odpalic :(

Post autor: Lucki » ndz lut 20, 2011 12:39

hmmmm raczej tak, opaski założone, wszystko poskręcane. Ide ustawic ten zapłon ...



**********************************************************************************************************
Wszystko się pokrywa tzn wszystkie znaki rozrządu. Jak jest na pierwszym GMP to palec pokrywa się z wycięciem w aparacie. zapłonowym.

Czyli teraz zaczynam kopalnie w kablach z paliwem


p.s
kable oczywiście w takiej kolejności ?
1342
Obrazek


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

9A nie chce odpalic :(

Post autor: Lucki » ndz lut 20, 2011 18:44

No i koledzy odpaliłem silniczek. Wszystko ładnie pięknie tylko wysokie obroty cały czas to raz i strasznie stukowa praca. Jeszcze nie podłączyłem czujników stukowego ale nie wiem czy one sa w tej chwili tak bardzo przydatne. Jak z tym sobie poradzić ?



Aha zeby ładnie palił musiałem max wyprzedzić zapłon. Na taki max ze juz więcej nie mogę ruszyć aparatem. Z tego wynika ze że złożyłem rozrząd ?


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Jetta Gli 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn paź 24, 2005 23:59
Lokalizacja: Poznań

9A nie chce odpalic :(

Post autor: Jetta Gli 16v » ndz lut 20, 2011 23:38

Cześć

Za wysokie obroty mogą być konsekwencją nieprawidłowego podłączenia lub nieszczelnośći przewodów podciśnienia - miałem nieraz takie objawy. Warto też sprawdzić działanie zaworów jednokierunkowych, czasami się blokują - mogą też być podłączone odwrotnie . Generalnie sterownik daje paliwo w ilości zależnej od powietrza mierzonego, poza tym przy przepustnicy jest wkręt do regulacji obrotów jałowych, na rozgrzanym silniku oczywiście. Czujniki spalania stukowego powinny być podłączone i sprawne, zepsuty ma wpływ na pracę silnika. Nie wiem też czy masz wszystko to co powinno być zamontowane - n.p. zbiornik podciśnienia we wnęce błotnika, zbiornik węgla aktywnego a także przewód podciśnienia z zaworem zwrotnym przy serwo pompy. Zostaje jeszcze do sprawdzenia silnik krokowy biegu jałowego, czasami się zawiesza w maksymalnym otwarciu.

Pozdrawiam

Sławek z Poznania


Sławek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

9A nie chce odpalic :(

Post autor: Lucki » ndz lut 20, 2011 23:59

0
Ostatnio zmieniony czw sty 16, 2014 18:47 przez Lucki, łącznie zmieniany 1 raz.


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Jetta Gli 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn paź 24, 2005 23:59
Lokalizacja: Poznań

9A nie chce odpalic :(

Post autor: Jetta Gli 16v » pn lut 21, 2011 00:47

Obroty generalnie tak jak już pisałem zależą od ilości paliwa a ta od ilości powietrza. Mechanicznie to jest linką gazu otwierasz przepustnicę a wkrętem regulujesz bieg jałowy. Silnik krokowy określa ilość powietrza a więc i paliwa dla ZIMNEGO silnika, to osobna historia. Zawory zwrotne powinieneś mieć dwa, jeden przy serwie a drugi między serwem a resztą przewodów. Podciśnienie idzie też do obudowy filtra powietrza oraz do przepustnicy. Ja u siebie miałem dwa trójniki bo miałem centralny pneumatyczny oraz klimę - jeden z przewodów. Idzie też do licznika a właściwie do MFA, odpowiada za określenie spalania l/100 km. Jeśli nie jest wszystko (prawidłowo) podłączone to przepływomierz dostaje lewe powietrze i stąd za wysokie obroty. Oczywiście może też być inny powód, ale ja miałem z 16 lat doświadczeń ze swoim samochodem...

Zbiornik podciśnienia był potrzebny przy klimie, może przy zwykłej nagrzewnicy nie jest potrzebny ? Nie wiem.

Spróbuj pogrzebać w ETKA , Znajdz Jette GLI 16V NA RYNEK AMERYKAŃSKI ale wyprodukowaną w Niemczech - tylko takie mają 9A - z 1990, na europę były z innymi silnikami.

PS

Masz chyba za małą chłodnicę - powinna być szeroka taka jak dla Diesla


Pozdro


Sławek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

9A nie chce odpalic :(

Post autor: Lucki » pn lut 21, 2011 00:59

o
Ostatnio zmieniony czw sty 16, 2014 18:46 przez Lucki, łącznie zmieniany 1 raz.


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Jetta Gli 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn paź 24, 2005 23:59
Lokalizacja: Poznań

9A nie chce odpalic :(

Post autor: Jetta Gli 16v » wt lut 22, 2011 01:43

Na dolnym rysunku jest tak naprawdę pokazane kilka wariantów połączeń - w zależności od tego czy jest np ABS, klima, MFA itp. Podłączenie MFA jet pokazane tak jak napisałeś, " Co to jest" to właśnie dla wersji z ABS albo automatu,

TEGO NIE MAM - to być może drugi zawór zwrotny, ale w Jetcie jest to inaczej pokazane. idzie do klimy a może do puszki podciśnienia

Te dwa zawory na dole odpowiadają za gospodarkę parami benzyny, współpracują ze zbiornikiem węgla aktywnego. U mnie były dwa i odłączenie kabli powodowało że silnik przestawał pracować lub wariował (nieregularne obroty, falowanie, samoistne przyśpieszanie itp) Pooglądałem sobie film z próbnego rozruchu i to popierdywanie mi się nie podoba. Może wchodzi w tryb awaryjny ?
Normalnie ten silnik chodzi cichutko jak pszczółka, tak że słychać jak zasysa powietrze. Mam nadzieję że jak uda Ci się pousuwać przyczyny tych niedomagań to będziesz miał niezłą frajdę z jazdy. Ja swój samochód miałem od prawie nowego, miał przejechane tylko 10t km i między 140 a 200 przyśpieszał jak wariat. Bez porządnych hamulców łatwo się zabić.

Puść mi na priva numer telefonu to przedzwonię, może będę w piątek we Wrocku - chętnie się przyjrzę a może przywiozę na próbę to czego nie masz. Mam jak może pamiętasz wszystko wymontowane z Jetki ...

Na koniec. Oryginalne kable zapłonowe BERU mają jeden z kabli z czujnikiem, taką obrączką na kablu, to też może być istotne.

Pozdro


Sławek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

9A nie chce odpalic :(

Post autor: bugalon » wt lut 22, 2011 11:38

Nie rozumiem tylko jednego z calego tego wątku. Skoro nie bylo paliwa przy kręceniu rozrusznikieim i max otwartej klapce przeplywomierza (co sugeruje całkowity brak paliwa w ukladzie) to jakim cudem auto zapalilo po przyspieszeniu aparatu zaplonowego?

Wysokie obroty są objawem za wczesnego zapłonu lub nieszczelności w dolocie. Ale po tym co kolega opisuje to ja niewiele rozumiem. Wiem na pewno że nie ma stukowców (a one są bardzo ważne i powinny być zamontowane bo wpływają właśnie na zapłon - opóźniają go gdy jest stuk, więc jeśli ich nie ma to ecu pewnie zasuwa sobie na opoźnionym zaplonie bo tak jest bezpieczniej). Jeśli nie ma filtra z węglem aktywnym to wszystkie przewody podcisnieniowe do niego trzeba pozaślepiać (bo fałszywe powietrze wpuszczamy do dolotu). Bóg wie co tam jeszcze jest namieszane. Silnik nie klepie jak by mial zepsutą hydraulikę przypadkiem?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

9A nie chce odpalic :(

Post autor: evolution » ndz lut 27, 2011 15:12

bugalon, silnik klepal jakby mial zaplon 1432 :D
do tego wywalony w kosmos rozdzielacz, rozrzad fikniety o zabek, aparat zle zamontowany, wkrecona srube regulacji tak ze paliwo lalo sie wydechem( doslownie) zacinajaca sie przepustnice i kilka mniej waznych szczegolow :D typu rozp... w drobny mak czujniki stuku... nie mial prawa chodzic :bajer:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

9A nie chce odpalic :(

Post autor: Marszall » pn lut 28, 2011 21:32

hehe najpierw to sie osprzet silnika doprowadza do stany jak z fabryki a potem reguluje.
Mi po remoncie silnika i rocznym przestoju mechaniczny wtrysk odpalił za pierwszym razem:p


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości