1.8 16v KR falujące obroty

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

sylwo7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 18:34
Lokalizacja: Goleszow

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: sylwo7 » ndz lut 06, 2011 17:52

Jak nic nie kombinowaleś a wcześniej było dobrze, to sprawdź krańcówkę zamknięcia przepustnicy, musisz mieć na pinach zwarcie po zamknięciu przepustnicy. Do tego sprawdź zasilanie dochodzące do regulatora termicznego przykręconego do głowicy (czy w ogole jest). To na początek. Daj znać co ustaliles to sie pomysli dalej. jak zwarcie i gdzie jest ten regurator termiczny z kturej strony



sylwo7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 18:34
Lokalizacja: Goleszow

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: sylwo7 » ndz lut 06, 2011 17:53

czym sprawdzis to zwarcie



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: Gacekk » ndz lut 06, 2011 18:20

Miernikiem - Ohmomierzem.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

sylwo7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 18:34
Lokalizacja: Goleszow

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: sylwo7 » pn lut 07, 2011 20:19

regulatora termicznego przykręconego do głowicy - zasilanie dochodzi ,krańcówkę zamknięcia przepustnicy jak mam sprawdzic jak tam sa 3 piny :crazy:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: bugalon » wt lut 08, 2011 19:17

Jeden pin to masa, wspólna dla obu krańcówek, nigdy nie pamietam który to pin we wtyczce zawsze szukam miernikiem. Jeden pin to krancowka pełnego obciążenia (przy zamknietej przpeustnicy bedzie rozwarcie miedzy tym pinem a masą) a jeden pin to krancowka zamkniecia przepustnicy o której dyskutujemy (zwarcie miedzy tym pinem a pinem masy przy zamkniętej przepustnicy).


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

sylwo7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 18:34
Lokalizacja: Goleszow

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: sylwo7 » wt lut 08, 2011 19:51

dzieki jutro sprawdze



sylwo7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 18:34
Lokalizacja: Goleszow

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: sylwo7 » śr lut 09, 2011 19:10

lem wtyczke i sprawdzilem nie ma masy tylto srodkowy pin to + czyli napiecie ,gdy wlozylem wtyczke spowrotem do czujnika polozenia przepustnicy to wyszlo tak od dolu patrzac 2pin to + czyli pradowy kabel ,1pin nie swieci gdy jest przepustnica zamknieta ale jak dodam gazu to pierwszy pin swieci ,z 3 pinem jest tak ze przy zamknietej przepustnicy swieci a jak dodam gazu to gasnie sprawdzalem miernikiem ,wazne jeszcze leko faluje ale gdy wyciagne wtyczke to obroty sa rowniejsze i co dalej :crazy:



Volfgang31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt sty 28, 2011 13:38

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: Volfgang31 » czw lut 10, 2011 16:27

ja mam klopot bo brak mocy i jak od razu zapalam to nie ma wolnych obrotow.silnik AFT.sorki ze bez pozwolenia sie wkleilem w temat ale jestem zdesperowany :(


Vento 1,6 101 KM AFT

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: bugalon » czw lut 10, 2011 21:47

sylwo, z tego co napisaleś wynika że krańcówka zamkniecia przeustnicy dziala. Sprawdź teraz szczelność całego układu dolotowego. Między przepływomierzem a przepustnicą nie może być zadnej nieszczelności. Nie może być też nieszczelności między kolektorem ssącym a serwem od hamulców (najepiej odłącz serwo na próbę i zaślep czymś kolektor). Podcisnienia które masz doprowadzone do przepustnicy muszą być również szczelne. Sprawdź dodatkowo cały obwód silniczka krokowego. Zobacz czy na przewodach nie ma gdzieś nieszczelności. Skup się również na wyjściu z kolektora ssącego między 1 a 2 cylindrem (jest od spodu kolo alternatora). Tam też musi być szczelnie. Jak sprawdzisz szczelność i będzie ok, daj znać. Będziemy poinstruuję Cię co dalej zrobić.

Szczelność dolotu to bardzo ważna sprawa. Fałszywe powietrze mocno zmienia skład mieszanki i powoduje falowanie obrotów.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Volfgang31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt sty 28, 2011 13:38

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: Volfgang31 » pt lut 11, 2011 06:43

Mam jeszcze trzy bledy

520
523
537

Pomozecie co to takiego?

520 to przeplywka?
523 to czujnik temperatury powietrza dolotowego?
537 to sonda lambda?


Vento 1,6 101 KM AFT

Volfgang31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt sty 28, 2011 13:38

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: Volfgang31 » ndz lut 13, 2011 08:26

a co to jest ten regulator termiczny glowicy?


Vento 1,6 101 KM AFT

sylwo7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 18:34
Lokalizacja: Goleszow

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: sylwo7 » ndz lut 13, 2011 11:44

sprawdzilem dodatkowo cały obwód silniczka krokowego jest szczelny i silniczek krokowy, dobry reszte sprawdze gdy naprawie awarie [dostawalo mi sie paliwo do oleju doszlem ze 3 i 4 wtrysk nie trzymia cisnienia paliwa i puszczaja musze kupic wtryski ,czy z silnika pl moga byc troche sie rurznia ]jak to zrobie i odpale silnik zrobie reszte ,czy obudowa filtra tez morze miec wplyw na obroty z przodu dziura duz :crazy: a z boku tez i z tylu terz mam wklad filtra sportowy powietrza i on tak dziwnie trzeszczy gdy zasysa powietrze



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: bugalon » ndz lut 13, 2011 13:23

Wtryski z PL pracują na innych ciśnieniach niż te z KR. Nie będą dobrze dzialac. Obudowa filtra powietrza może mieć wpływ tylko wtedy jeśli w jakiś sposób blokuje klapę spiętrzającą przeplywomierza, ale sam mówiłeś na początku że auto tylko stało i po postoju przestalo dzialac dobrze wiec uszkodzenia mechaniczne przeplywomierza (klapy spiętrzającej) wykluczyliśmy na miejscu

Volfgang31, w całkowicie mechanicznych wtryskach wzbogacanie mieszanki na zimnym silniku jest realizowane przez ten regulator termiczny. Przykręcony jest do głowicy bo głowica najlepiej oddaje temperature i najszybciej sie nagrzewa.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Volfgang31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt sty 28, 2011 13:38

1.8 16v KR falujące obroty

Post autor: Volfgang31 » ndz lut 13, 2011 16:36

bugalon, a jak go zlokalizowac.gdzie mniej wiecej jest i jak wyglada.ja mam silnik aft


Vento 1,6 101 KM AFT

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości