Jakie przyrosty i niedomagania wynikają z ciśnienia paliwa?

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Jakie przyrosty i niedomagania wynikają z ciśnienia paliwa?

Post autor: Marszall » pn sty 31, 2011 22:53

Witam, napisałem ten temat jakoże zdziwiło mnie pewne zjawisko w moim samochodzie. Otóż jak swapowałem Digi I do mojego 9A to podczas wszystkich regulacji cisnienie paliwa ustawiłem na 3 bary. Regulator ciśnienia paliwa mam uniwersalny z regulacją i manometrem (ogólnie dostępny na allegro)

Auto jakoś jeździło. Po pewnym czasie zdupcył sie manometr na tymże właśnie regulatorze , no nie ukrywajmy najlepszej jakości to on nie był. Zaczął pokazywać dziwne wartości np 4 bary itp.
Niespokojny tymi wskazaniamy postanowiłem zmierzyć ciśnienie paliwa sprawdzonym glicerynowym manometrem i odziwo wyszło 2.5 bara. Zmieniłem oczywiście nastawy na 3 bary tak jak bycv powinno

Zakładam że ten mały maonometr podczas ustawiania mnie oszukał, ale rodzi sie pytanie czy taki spadek ciśnienia o 0,5 bara moze mocno powodować spadek mocy?
i w druga stronę idąc czy podkręcenie ciśnienie może coś dać>? Zakłądając ze soft jest pisany można powiedziec pod silnik i ciśnienie 3 bary??

Z góry dzięki za odpowiedzi


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Jakie przyrosty i niedomagania wynikają z ciśnienia paliwa?

Post autor: bugalon » wt lut 01, 2011 13:15

Wszystko zalezy od tego w jakim zakresie obrotow jeździles. Jeśli miales sprawną sondę lambda i nie cisnąłeś z pedałem w podłodze to sterownik sam sobie zrobil korekte. Jeśli jeździłeś z pedałem w podłodze to auto powinno być słabsze przy mniejszym cisnieniu paliwa. Powinno też być słabsze przy zbyt wsokim cisnieniu.

Reasumując jeśli jeździłeś z pełnym butem na 2,5 bara to bylo za ubogo i auto bylo za slabe, jeśli jeździłeś z 3,5 bara z pełnym butem to auto było zalane i też za slabe. Takie założenia można przyjąć gdy masz pewność że tuner napisał program pod Twoje auto.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Jakie przyrosty i niedomagania wynikają z ciśnienia paliwa?

Post autor: Marszall » wt lut 01, 2011 13:57

Na codzień to wiadomo sterownik przez sonde sobie korygował natomiast zastanawia mnie jak to było przy max obciążeniu. Bo podczas pomiarów na hamowni sonda aż do odcięcia pokazywała na bogato.
Tylko czy te wskazanie na sondzie jest wiarygodne?
Sonda pokazuje że jest bogato ale ile to nie wiadomo.

Jak by nie było powinno być lepiej na 3 barowym ciśnieniu podczas buta


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Jakie przyrosty i niedomagania wynikają z ciśnienia paliwa?

Post autor: bugalon » wt lut 01, 2011 16:00

Przy pełnym bucie sonda nie powinna w ogole dzialac, pętla jest otwarta. Zobacz czy krancowki zamkniecia przepustnicy nie masz uszkodzonej.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Jakie przyrosty i niedomagania wynikają z ciśnienia paliwa?

Post autor: Marszall » wt lut 01, 2011 17:13

Nie o to chodzi ja podłączyłem miernik pod sonde i pokazywało 0.8 do odcięcia


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości