Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

Post autor: melon » ndz lip 15, 2007 14:40

Witam.
Były rózne tematy odnosnie swapow na silniki 16v ,ale sie nie doszukałem odpowiedzi na moje pytanka.

1.Czy kolektor wydechowy z portkami od ABF'a zmiesci sie bez wiekszych przerobek razem z tym silnikiem do budy mk2? czy trzeba jakis inny wydech kombinowac?

2.Czy pompa z PF'a da rade temu silnikowi?

3.Czy skrzynia z pf'a jest dobrym wyjsciem czy lepiej szukac innej?

4.Teraz w pf'ce mam hamulce 239mm ,czy heble od g60 wejda bez problemu ? chodzi i o same zaciski ,czy trzeba wstawic całe zwrotnice od g60?

5.Czy na tył wejda zaciski od golfa IV ?

6.Czy przewody od wspomagania podejda pod pompe ktora jest z abf'a?

7.Czy chłodnica zostaje z pf'a czy dac wieksza?
8.Czy serwa hamulcowe i pompy hamulcowe roznia sie w mk2 i mk3 ,chodzi mi o wydajnosc.Pytam dlatego ze mam w mk1 zamontowane serwo i pompe z mk3gti i hamulce ma takie jak nowka auto z fabryki.Wrazneie ciezkie do opisania:)

9.Czy sonda lambda ktora jest w pf'ie bedzie dobra do ABF'a.
10.Czy instalacja elektryczna z mk2 obsłuzy ten silnik czy musze kołowac skrzynke z mk3 ?
Chodzi mi o sterowanie pompa paliwa miedzy innymi i zasilanie kompa.

Na razie tyle no chyba ze jest cos jeszcze czego nie napisałem.:)



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz lip 15, 2007 18:28

melon pisze:1.Czy kolektor wydechowy z portkami od ABF'a zmiesci sie bez wiekszych przerobek razem z tym silnikiem do budy mk2? czy trzeba jakis inny wydech kombinowac
Zmiesci sie - zakladajac jednakze skrzynke z PF bedziesz musial pokombinowac z wodzikami, bo beda sie o kolektor opierac. Ale to nie problem..
melon pisze:2.Czy pompa z PF'a da rade temu silnikowi?
W PF AFAIR jest 3 bary wiec spokojnie..
melon pisze:3.Czy skrzynia z pf'a jest dobrym wyjsciem czy lepiej szukac innej?
Bardzo dobrym wyjsciem z tym ze patrz punkt 1. Polecam wzmocnic spzreglo..
melon pisze:4.Teraz w pf'ce mam hamulce 239mm ,czy heble od g60 wejda bez problemu ? chodzi i o same zaciski ,czy trzeba wstawic całe zwrotnice od g60?
Zwrotnice potzrebujesz z tego co pamietam.. Ale jakbys chcial "tylko" 256 mm wstawic to imho sam zacisk spasi..
melon pisze:5.Czy na tył wejda zaciski od golfa IV ?
Wejda
melon pisze:6.Czy przewody od wspomagania podejda pod pompe ktora jest z abf'a?
Jest ta sama z tego co pamietam - najwyzej sama pompe podmienisz w razie komplikacji w lape z ABF'a
melon pisze:7.Czy chłodnica zostaje z pf'a czy dac wieksza?
Polecam jednak wieksza - najlepiej z 1.6 TDi SB/RA
melon pisze:10.Czy instalacja elektryczna z mk2 obsłuzy ten silnik czy musze kołowac skrzynke z mk3 ?
Wiazke silnikowa musisz zmienic - reszta moze zostac



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » ndz lip 15, 2007 22:28

dziekuje za odpowiedzi pewnie niebawem zapytam o cos jeszcze no i oczywiscie podziele sie postępami:)



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn lip 16, 2007 00:56

Kurna ja tez bym t ak mojego PFka zamienil na takiego ABFka, ale nie mam na wydanie 5 tys :>


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn lip 16, 2007 02:14

SToRM pisze:Ale jakbys chcial "tylko" 256 mm wstawic to imho sam zacisk spasi..
Też trzeba zwrotnice



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

Post autor: marceliii » czw wrz 30, 2010 20:59

Sorki za taki odkop , ale nie chce zakładać nowego tematu bo mam podobny problem , mam okazje kupić kompletną MKIII z ABF-em chciałbym zamienić w nich silniki na przemian , oczywiście ja mam PF-a w MKII .
Skrzynie zostały by nie ruszane , ale dręczy mnie fakt jak to jest z tym przerabianiem wodzików czy dużo roboty , i czy są duże problemy z przepięciem wiązki od kompa do dechy z bezpiecznikami w obu przypadkach na przemian , czy wystarczy poprzecinać i polutować .
:)
Rozumiem że zwrotnice z III bez problemu podejdą na mojej II i na odwrót ?


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

Post autor: majekMK2 » sob paź 02, 2010 23:24

jak masz kolego golfika z 90r. nowsza wiązkę to nie ma nic trudnego tylko wiązka od sterowania odłączyć od skrzynki i zamontować z mk3 :grin:


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

Post autor: bugalon » ndz paź 03, 2010 11:44

Problemu z przepięciem nie będzie jeśli swapujesz do golfa mk2 po roku 89 (nowa instalacja). Jeśli swapujesz do mk2 przed 89 to bez lutowania sie nie obejdzie. Przy wodzikach trzeba pomyśleć. Podgiąć lub skrócić jeden wodzik i dobrze ustawić chwytak drąga. Wszystko będzie jasne jak zrozumiesz zasade dzialania wodzików.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

Post autor: marceliii » ndz paź 03, 2010 14:18

Przekładkę robił by mi mój znajomy mechanik , bo ja po prostu nie mam czasu , i dlatego pytam bo w elektryce to on nie siedzi , i nie lubi kombinować za dużo z jakimś zaginaniem .
:(
Instalacja chyba po 89 roku , bo to ta z dużą skrzynką bezpiecznikową .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

Post autor: majekMK2 » ndz paź 03, 2010 14:23

jak masz awaryjne na manetkach to po 89 jest nowszego typu a jak na desce to przed 89 :bigok:


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

Post autor: spawacz » ndz paź 03, 2010 20:14

Sonda moze byc z PF.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Fazus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 13:06
Kontakt:

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

Post autor: Fazus » pn paź 04, 2010 18:00

Na manetkach, to znaczy miedzy kierownicą a zegarami(obudowie kolumny)?/



Awatar użytkownika
toudi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1490
Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
Lokalizacja: dabrowa gornicza
Kontakt:

Re: Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

Post autor: toudi » ndz gru 26, 2010 21:20

odkopie troche...mam w golfie skrzynie chyba ATH.a abf na dniach bedzie. chce go wlasnie wstawic pod ten silnik.jakie tam musi byc sprzeglo.kolo zamachowe serie zostawic??chlodnica taka podejdzie http://allegro.pl/golf-ii-1-6td-1-8-1-8 ... 16002.html" onclick="window.open(this.href);return false; .co do instalacji mamgolfa z 90roku.przepinac cala instalacje ze skrzynka bezpiecznikow czy wpiac sie pod ta ori z 1.8.mfa tez bym odrazu podpiol.pompy chyba nie wydala.ale mam w zapasie z kr-a.sanek i belki nie musze zmieniac??


[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

Post autor: majekMK2 » ndz gru 26, 2010 21:30

skrzynia na poczatek moze byc ale lepsza by była na grubym wałku a co do sanek i belki to zostawiasz tą swoja tylko poduszkę od strony pasażera wyrzucasz i dajesz ta z mk3 lub wstawiasz mocowanie z mk2 do silnika ABF i poducha zostaje z mk2 :grin:


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości