obroty w KR

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

^Butcher^
MKII POWER : )
MKII POWER : )
Posty: 213
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
Lokalizacja: Trzebinia
Auto: 2xMk2GTI

obroty w KR

Post autor: ^Butcher^ » pn sie 02, 2010 23:55

Witam!
Napisałem w tym dziale bo zagladaja tu osoby ktore znaja na wylot 16v wiec mysle ze szybciej znajde pomoc niz na ogolnym technicznym.Prosze o nie kasowanie tematu .:)
Przeszukałem forum w celu rozwiazania mojego problemu lecz nie znalazłem nic konretnego ...
Otoz ,od niedawna posiadam golfa z silnikiem KR .Auto ma problem z trzymaniem wolnych obrotow ,sprawa wyglada tak ze przy odpalaniu na zimnym auto pali ładnie ,trzyma obroty ,wszystko w porzadku lecz po paru minutach gdy sie lekko zagrzeje obroty zaczynaja falowac ,trzeba trzymac noge na gazie zeby nie zgasło ...W aucie jest zalozona instalacja lpg ,po przelaczeniu na gaz auto chodzi lepiej tzn trzyma obroty ,dobrze sie wkreca itp.Dzis posprawdzalem pare rzeczy przy silniczku,dowiedziałem sie jakie elementy steruja wolnymi obortami i okazało sie ze sa chyba "odlaczone". Sprawa wyglada tak odpaliłem samochod ,obroty trzymał w okolicach 900 obr/min , odlaczylem wtyczke od regulatora biegu jalowego ,auto wogule nie zareagowalo i chodzilo dalej nastepnie wypialem kolejne wtyczki i nic auto nei reagowało na to .Wyszlo na to ze moglem odlaczyc wszystkie wtyczki po kolei a auto nie zgasło .
Na to wychodzi ze ktos po prostu odpiał caly system sterowania biegiem jałowym i rozwiazal to w inny sposob co dziwne aparat zaplonowy jest przestawiony maksymalnie w prawo (chyba po to zeby trzymał obroty)...

I teraz pytanie moze mi ktos powiedziec w jaki sposob posprawdzac te elementy czy sa sprawne i jakis schemacik jak ma byc to podlaczone ,bo jak widac ktos niezly bajzel zrobil w elektryce ;/
Z gory dzieki !



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

obroty w KR

Post autor: RasPL » wt sie 03, 2010 08:01

Jak trzymasz gaz to nie ma się co dziwić że nic się nie zmienia bo to ty mu ustalasz wolne obroty, to jest wtrysk mechaniczny i aby silnik pracował musi być sprawny aparat zapłonowy, wzmacniacz i cewka no i mechaniczny wtrysk


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

^Butcher^
MKII POWER : )
MKII POWER : )
Posty: 213
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
Lokalizacja: Trzebinia
Auto: 2xMk2GTI

obroty w KR

Post autor: ^Butcher^ » wt sie 03, 2010 09:59

RasPL, zle zrozumiałes :) odpalam samochod ,nie dotykam wogule gazu ,obroty wskakuja na ok 900 czyli jest dobrze , i w tym momencie moge powypinac wtyczki od regulatora biegu jałowego , i od innych czujnikow ktore powinny odpowiadac za sterowanie wolnymi obrotami , a auto wogule nie reaguje na to ,dalej trzyma obroty ... wyglada na to ze ten cały układ sterowania obrotami jest wypiety i silnik wogule nie reaguje na niego
Chce sie dowiedziec co steruje tym regulatorem biegu jałowego ,i jak sprawdzic jego poszczegolne elementy



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

obroty w KR

Post autor: evolution » wt sie 03, 2010 11:16

kr tak ma ze nie reguluje biegiem jalowym na cieplo, wiec nie szukaj dziury w calym bo koszta beda tylko wieksze
problem twojego auta wywodzi sie od gazu, niestety sam tego nie naprawisz i nawet geniusze od 16v na odleglosc tobie tego nie naprawia


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

obroty w KR

Post autor: bugalon » wt sie 03, 2010 18:22

A jaką kolega ma instalację gazową? Na blosie czy standardową z mikserem na przepustnicy? Jeśli ta druga opcja to zgadzam się z evo, jeśli ta pierwsza to balagan w elektryce jest na bank.

Jesli kolega odpala auto na zimnym i trzyma obroty i nie zmieniają się one bez względu na odpinanie wtyczek to na bank wszystko po kolei jest do sprawdzenia. Auto pewnie nie dość, że nagrzebane przy rozdzielaczu paliwa to i pewnie przy zderzaku przepustnicy.

Odpowiedź ogólna na zadane pytanie to układ sterowania biegiem jałowym (przekaźnik 244). Do niego podłączony jest czujnik temperatury cieczy, silniczek krokowy i krańcówka zamknięcia przepustnicy (w wielkim skrócie, bo schemat jest troche bardziej skomplikowany). Jeśli jeden z tych 3 wymienionych elementów jest niesprawny, to auto dobrze chodzić nie będzie na wolnych obrotach. Wytłumaczenie jak to posprawdzać to długa historia a nasze podpowiedzi wiele Ci zapewne nie dadzą. Z tego co napisaleś to w układ wtryskowy ktoś włozył swoje "zdolne" paluszki i popsuł wszystko po kolei co sie dalo. Bez wizyty u specjalisty sie nie obejdzie.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

obroty w KR

Post autor: bugalon » wt sie 03, 2010 18:41

A jaką kolega ma instalację gazową? Na blosie czy standardową z mikserem na przepustnicy? Jeśli ta druga opcja to zgadzam się z evo, jeśli ta pierwsza to balagan w elektryce jest na bank.

Jesli kolega odpala auto na zimnym i trzyma obroty i nie zmieniają się one bez względu na odpinanie wtyczek to na bank wszystko po kolei jest do sprawdzenia. Auto pewnie nie dość, że nagrzebane przy rozdzielaczu paliwa to i pewnie przy zderzaku przepustnicy.

Odpowiedź ogólna na zadane pytanie to układ sterowania biegiem jałowym (przekaźnik 244). Do niego podłączony jest czujnik temperatury cieczy, silniczek krokowy i krańcówka zamknięcia przepustnicy (w wielkim skrócie, bo schemat jest troche bardziej skomplikowany). Jeśli jeden z tych 3 wymienionych elementów jest niesprawny, to auto dobrze chodzić nie będzie na wolnych obrotach. Wytłumaczenie jak to posprawdzać to długa historia a nasze podpowiedzi wiele Ci zapewne nie dadzą. Z tego co napisaleś to w układ wtryskowy ktoś włozył swoje "zdolne" paluszki i popsuł wszystko po kolei co sie dalo. Bez wizyty u specjalisty sie nie obejdzie.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

^Butcher^
MKII POWER : )
MKII POWER : )
Posty: 213
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
Lokalizacja: Trzebinia
Auto: 2xMk2GTI

obroty w KR

Post autor: ^Butcher^ » wt sie 03, 2010 23:17

bugalon, evolution, dzieki za zainteresowanie tematem :) ,instalacja gazowa to 1 gen mikser na przepustnicy , chciałbym to wszystko doprowadzic do porzadku .Po dzisiejszych zmaganiach ,i sprawdzeniu wszystkich elementow zgodnei z ksiazka "Sam naprawiam .." ,stwierdzilem ze elementy ktore sa odpowiedzialne za sterowanie biegiem jalowym sa sprawne tylko ze na wtyczkach nie pojawia sie zadne napiecie wiec na moj rozum bedzie gdzies odpiety jakis kabel od sterownika. Tak jak napisałes bugalon, najprawdopodobniej silnik tak zalatwili "gazownicy" .Waz idący od silnika krokowego nie idzie do rury dolotu tylko prosto do miksera ;/

Co dziwne silnik ma ustawiony zapłon w taki sposob ze aparat jest dociagniety na maxa w prawa strone ,i nie ma juz zadnej regulacji ...Wydaje mi sie ze zrobione jest to w tym celu aby silnik trzymał wolne obroty ,pozatym auto bardzo szybko sie grzeje czy moze to byc za sprawa takiej regulacji zaplonu ??



JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: obroty w KR

Post autor: JJacek » pn wrz 06, 2010 22:50

bugalon pisze:Odpowiedź ogólna na zadane pytanie to układ sterowania biegiem jałowym (przekaźnik 244). Do niego podłączony jest czujnik temperatury cieczy, silniczek krokowy i krańcówka zamknięcia przepustnicy (w wielkim skrócie, bo schemat jest troche bardziej skomplikowany). Jeśli jeden z tych 3 wymienionych elementów jest niesprawny, to auto dobrze chodzić nie będzie na wolnych obrotach. Wytłumaczenie jak to posprawdzać to długa historia a nasze podpowiedzi wiele Ci zapewne nie dadzą. Z tego co napisaleś to w układ wtryskowy ktoś włozył swoje "zdolne" paluszki i popsuł wszystko po kolei co sie dalo. Bez wizyty u specjalisty sie nie obejdzie.
Silniczek krokowy? Rozumiem, że chodzi o zawór biegu jałowego(ETKA)/zawór dodatkowego powietrza? (wg. http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i#service-23428) Czy może chodzi o 'overrun cut off valve', (tak to jest nazwane w Haynesie) chociaż to chyba za coś innego odpowiada (przekręcenie silnika?)
Jeśli chodzi o zawór dodatkowego powietrza to czy on nie jest wyłączony na gorącym silniku? Mam jeszcze pytanie, wolne obroty są też kontrolowane przez cewkę, (wpinany kabelek czerwono-czarny), jeśli tak to w jaki sposób jest to robione? Czy przyśpiesza zapłon (przy informacji o zamknięciu przepustnicy)? Czy jakiś konkretny element odpowiada, za to że obroty za nisko nie spadają, czy może całość odpowiada, za to żeby silnik pracował z odpowiednimi obrotami?
evolution pisze:kr tak ma ze nie reguluje biegiem jalowym na cieplo, wiec nie szukaj dziury w calym bo koszta beda tylko wieksze
problem twojego auta wywodzi sie od gazu, niestety sam tego nie naprawisz i nawet geniusze od 16v na odleglosc tobie tego nie naprawia
Czyli jeśli udało się poprawnie ustawić bieg jałowy (przy zaciśniętym wężu od zaworu VDO i odłączonym kablu do cewki), to silnik na ciepłym będzie się poprawnie zachowywał?
ps. z góry przepraszam, jeśli napisałem jakieś herezje, ale dopiero poznaje k-jetronica w moim kr.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

obroty w KR

Post autor: bugalon » wt wrz 07, 2010 17:31

Silniczek krokowy steruje obiegiem powietrza poza przepustnica (dodatkowy obieg). Nazywa sie wlasnie stabilizatorem biegu jalowego. Cut off valve to zawor odcinający paliwo przy puszczeniu nogi z gazu (mało ważny dla poprawnej pracy silnika). Obroty nie sa kontrolowane przez cewkę. Zapłon ustalany jest a podstawie sygnału o obrotach (hall) i podcisnienia w dolocie. Nie ma przyspieszenia zaplonu po zamknietej przepustnicy, liczy się tylko prędkość obrotowa, temperatura i podcisnienie. Za spadanie obrotów z nisko odpowiada krokowiec. On ma dodać powietrza lub je ograniczyc w zalezności od sytuacji. Za stabilizacje biegu jalowego odpowiada układ sterowania biegiem jalowym (przekaznik 244 wraz z osprzetem z nim połączonym) oraz regulator termiczny przykręcony do głowicy po stronie kierowcy.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości