golf II RP => 9A

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

golf II RP => 9A

Post autor: zielu » ndz lip 04, 2010 01:50

biorca to golf 2 RP '91
dawca passat b3 9A

jak wygląda włożenie takiego silnika do mk2 :?: sporo jest roboty czy pasuje wszystko p&p :?:
jak sprawa z elektryką żeby to śmigało jak należy, co gdzie i jak trzeba przepiać :?:
ogólnie potrzebuje informacji na temat umieszczenia 9a w budzie mk2 :)
Ostatnio zmieniony pn lip 05, 2010 10:13 przez zielu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » ndz lip 04, 2010 05:24

Wsadza się jak każdy silnik z tamtych lat a skoro masz dawcę to elektrykę też masz i wpinaj tak jak w pasacie a jest to zaledwie kilka przewodów


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » ndz lip 04, 2010 21:39

ja wkładałem 9a do mk2 do siebie,wszysko pasi p&p



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » ndz lip 04, 2010 23:41

a jakieś szczegóły można prosić :?: foty ewentualnie... na czym, polega przepięcie elektryki :?: wystarczy w skrzynce przepiać kostki czy jak :?: :)


Obrazek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn lip 05, 2010 09:20

Masz trzy białe kostki od sterowania silnika, nie da się ich pomylić w żaden sposób, jednego pina żółto czerwonego lub żółtego do sterowania wtryskiwaczy ale ty ich nie masz bo masz mechanikę, pewnie masz jeszcze zasilanie gruby czerwony i czerwony jakiś inny. Zrób sobie to tak: z passata zdejmujesz deskę, wyrywasz kable od świateł, elektryki wnętrza, stacyjki i ble ble ble. Jednym peszlem powinna iść instalacja silnika, po kablach dojdziesz która to jest. W niej od razu idzie pewnie jak w każdym wiązka do wycieraczek i spryskiwaczy i może do grzania spryskiwaczy. Tą wiązkę tylko opisujesz sobie i nic więcej.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » wt lip 06, 2010 00:14

a coś jakoś bardziej szczegółowo :?: bo w miare zielony jestem w tym jestem a chciałbym poznać temat :)


Obrazek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lip 06, 2010 09:49

Ogólnie od silnika idą trzy białe kostki. W skrzynce nie da się ich pomylić bo mają różne wielkości i różne bolce, a pasują tylko tam gdzie producent sobie to wymyślił. W skrzynce są też masy i plusy, ale to już większa jazda. Schemat ten: http://a2resource.com/electrical/CE2.html mówi nam wszystko, w dosłownym słowa znaczeniu. Silnik to kostki F, G1 i G2. Wycieraczki to S, na pewno w wiązce będzie masa główna Z2 i zasilanie 30 lub 30B. Ja też byłem ciemny i ten schemat mnie nauczył pokory do elektryki :helm: Najlepiej jest wypinać i robić zdjęcia jak się chce szybciej zadziałać. Schematy wtedy można olać bo wypinasz, wpinasz i masz.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » śr lip 07, 2010 00:25

w ogóle 9a ma hydrauliczne sprzęgło już w ogóle czy na linkę jak mk2 :?:

to co do tej elektryki wystarczy przepiać białe kostki w skrzynce czy w białych kostkach trzeba jeszcze sie pobawić z pinami :?: :)

[ Dodano: Sro 07 Lip, 2010 01:50 ]
i jeszce jedno pytanie czy da się zamienić obudowę filtra powietrza i te mechaniczne wtryski co tam na niej są przenieść jakoś gdzieś indziej :?: (wszystko w celu zmieszczenia reflektora bixenonowego)


Obrazek

Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » pt lip 09, 2010 22:11

sprzęgło i skrzynie to ty zostaw z rp bo przeciez w passacie jest skrzynia na linki,i nie wiem wogule czy ona podchodzi do mk2.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt lip 09, 2010 22:18

Jak się ma podstawę serwa na wysprzęglik i zrobi się dwie dziury w grodzi, oraz zamontuje pedały z passata b3 to wszystko pasuje :grin:



Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » pt lip 09, 2010 22:24

niech wkłada swoją skrzynie i swoje sprzegło sprzegło rp dużo lżejsze niz z 9a :grin: a sobie da rade,ja mam u siebie i wytrzymuje a wcale nie jezdze jak emeryt :D



roger2002
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt cze 22, 2010 23:04
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: roger2002 » ndz lip 18, 2010 23:10

witam koledzy jestem nowy na tym forum i mam pare pytanek. niedawno zakupiłem golf mkII rok 1989 1,8 gt 90ps ozmaczenie silnika rp. Kupiłem do niego silnik z passat b3 2,0 16 v dohc wraz ze skrzynia całym osprzetem i półosiami. mam pytanko czy skrzynia z mojego mk II pasuje do nowego silnika czy musze wymienic również i czy półosie moge stare zostawic czy tez wymiana czeka?



Awatar użytkownika
zjawa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: wt cze 26, 2007 08:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: zjawa » pn lip 19, 2010 06:32

roger2002, jeśli będziesz montował wszystko na wózku z mkII to skrzynie i półosie zostaw swoje , jedyny problem to ustawienie mechanicznego wtrysku jak już wszystko zmontujesz .


-----------o00o----'(_)'----o00o-----------

roger2002
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt cze 22, 2010 23:04
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: roger2002 » pn lip 19, 2010 15:20

kolego a jaki jest problem z ustawieniem wtrysku możesz cos bliżej. a jezeli chodzi o wiazke elektryczna i komputer to tez do zmiany czy stary moze zostac. bo komputer mam od 2,0 16v tylko gorzej z wiazkami elektrycznymi ten od ktorego bralem silnik poprostu je spalił. I jeszcze jedno0 czy pompa paliwa tez do zmiany czy stara da rade ???



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości