ABF w Polo 86c?

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

tomekbercik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 15:52
Lokalizacja: Ośno Lubuskie

ABF w Polo 86c?

Post autor: tomekbercik » śr maja 26, 2010 12:03

Witam. Posiadam Golfa mkIII ABF i planuje wstawić mu AAA, bądź jak się uda ABV i zostanie mi silnik. Posiadam jednak drugie auto, a mianowicie Polo 2 z 91r z dychawicznym silniczkiem 1.3 i tak mnie naszła myśl, czy nie dałoby się zamontować w nim dwu litrówki z szesnastoma zaworami. Tzn, wejść napewno wejdzie, tylko jakim nakładem, rzeźbą i jakimi dodatkowymi gratami trzeba to zainstalować z Golfa. VR6 planuje przytargać całą, tzn bitą, ale ze wszystkim, więc z mojego ABF będzie można coś powyciągać. Czy robił ktoś już taki swap? Interesuje mnie to bardzo, bo fajnie byłoby mieć takiego małego niepozornego potworka :hmm: Z góry dziekuję za pomoc :pub:



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr maja 26, 2010 12:12

Wszyscy tu zachwilę napiszą że to polo ma słabe podłużnice i trzeba je wzmocnić, pozatym ze swojego golfa bierzesz wszystko silnik skrzynia, wiązki elektryczne, pompę paliwa, wszystko to z elementami które są niezbędne do poskładania tego w kupę, trzeba będzie dorobić wydech

do swojego golfa wsadzisz wszystko z tej vrki


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

tomekbercik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 15:52
Lokalizacja: Ośno Lubuskie

Post autor: tomekbercik » śr maja 26, 2010 13:18

Czyli że podłużnice nie wytrzymają tego naprężenia??? W jaki sposób je wzmocnić, wspawać jakieś dodatkowe kątowniki, blachy, czy coś takiego? A wydechu nie da się przerobić tego, który był w Golfie? W Polo kolektor idzie od przodu, a w Golfie od tyłu i może być problem, bo w Polo dość wysoko idzie stabilizator... A jak z łapami i innymi gadżetami, typu półośki, sanki, wahacze itd? Trzeba wszystko brać z Golfa, czy da jakieś graty zostawić z Polo? Fajnie jakby ktoś miał kiedyś do czynienia z takim swapem i podzielił się swoimi opiniami, bo szukałem po forum i takiego tematu jeszcze nie było :hmm:
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 13:22 przez tomekbercik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr maja 26, 2010 21:42

witaj 16v do polo wejdzie, tak jak RasPL, pisze przydaloby sie wzmocnic komore silnika, do tego hamulce, poprzerabiac oski itp itd, czyli duzo dlubaniny by auto jezdzilo moge ci wstepnie powiedziec ze ogolne koszta zbliza sie lub przekorocza 6kpln wliczajac w to robote i czescik do lap i dorabianych podzespolow ( zakladajac ze wszystko z hamulcami weszlo by z golfa a tak raczej nei bedzie bo golf bedzie jezdzil dalej)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr maja 26, 2010 21:53

ale pisał że chce ściągnać bite vr6 to z niego zabierze do swojego cały zespół napędowy a koszta oprą się o dorabianie części.

Co do podłużnic to nie można ich obspawać od tak bo przy zderzeniu czołowym wejdą do środka auta, nie wiem co tam jest słabe ale pewnie mocowanie ich z budą


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr maja 26, 2010 22:29

Tylko że silnika typu ABF nie zamontuje sie w polo ot tak po prostu. Tam nie ma wózka jak w mk2 czy mk3. Seryjnie silniki mocowane są do budy. Albo będzie trzeba rzeźbić z łapami i to naprawde mocno, albo trzeba przespawać podłużnice np od mk2 żeby można było zapodać wózek z golfa. Roboty z mocowaniem naprawde jest cała masa.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

tomekbercik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 15:52
Lokalizacja: Ośno Lubuskie

Post autor: tomekbercik » czw maja 27, 2010 10:28

To zapowiada się ciekawa robota :goof: A jakby pospawać jakąś belke między podłużnicami, coś ala sanki i w niej zamontować łape? Troche za dużo roboty na wycinanie i spawanie nowych podłużnic jak na oldschoolowe Polo. No ale fakt, bezpieczeństwo przede wszystkim :bajer: Polo chce zrobić tylko na butowanie na 1/4 żeby poucierać co niektórym noska no i żeby to dojechało tam gdzie chce, także wypadałoby żeby to było solidnie i trwale wykonane. A jak jest z zawieszeniem i napędem? Jak wezme skrzynie z ABF, to musze podpiąć do niej półośki, więc tym samym polo zrobi sie z przodu szersze, tak? W sumie to nie problem poszerzyć błotniki, bądź wymienić je na tworzywo, ale wtedy musze przekładać wszystko, wahacze, stabilizator, maglownice, kolumne, amory... I tu właśnie jest problem. Jak rozejdzie mi się przód, to jak wepchne amory, tzn jak będzie z górnymi mocowaniami? Widze że tu masa pracy przede mną... Nikt nie robił takiej przekładki? Fajnie by było jakby ktoś mi podał liste tego co użył, z każdym małym gównem, a to co poprzerabiać i jakich użyć patentów, to już bym sobie poradził.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw maja 27, 2010 10:34

tomekbercik pisze:To zapowiada się ciekawa robota :goof: A jakby pospawać jakąś belke między podłużnicami, coś ala sanki i w niej zamontować łape? Troche za dużo roboty na wycinanie i spawanie nowych podłużnic jak na oldschoolowe Polo. No ale fakt, bezpieczeństwo przede wszystkim :bajer: Polo chce zrobić tylko na butowanie na 1/4 żeby poucierać co niektórym noska no i żeby to dojechało tam gdzie chce, także wypadałoby żeby to było solidnie i trwale wykonane. A jak jest z zawieszeniem i napędem? Jak wezme skrzynie z ABF, to musze podpiąć do niej półośki, więc tym samym polo zrobi sie z przodu szersze, tak? W sumie to nie problem poszerzyć błotniki, bądź wymienić je na tworzywo, ale wtedy musze przekładać wszystko, wahacze, stabilizator, maglownice, kolumne, amory... I tu właśnie jest problem. Jak rozejdzie mi się przód, to jak wepchne amory, tzn jak będzie z górnymi mocowaniami? Widze że tu masa pracy przede mną... Nikt nie robił takiej przekładki? Fajnie by było jakby ktoś mi podał liste tego co użył, z każdym małym gównem, a to co poprzerabiać i jakich użyć patentów, to już bym sobie poradził.
Widziałem na którejś majówce polo z PFem pod maską. Gosciu przespawywał podłużnice. Kompletnie nie pamietam jak mial na imię. Może siedzi na jakimś forum. Moim zdaniem podłużnice trzeba przespawać, dać całość z golda mk2/mk3 a półosie skrócić, żeby zachować właściwy dla modelu rozstaw kół.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw maja 27, 2010 15:28

dokladnie tak ja pisze bugalon, trzeba rzezbic z lapami i dlatego tez trzeba wzmocnic komore silnika( ja wieszam silnik jak w mk4) nie trzeba wtedy przespawywac podluznic i montowac ramy z mk3 tylko wykonac pomocnicza z rur


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

tomekbercik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 15:52
Lokalizacja: Ośno Lubuskie

Post autor: tomekbercik » czw maja 27, 2010 17:37

Dokładnie o to mi chodzi, żeby nie trzeb było wycinać i spawać innych podłużnic, bo to kupa roboty... Czyli jak przyspawam pomocnicze rury to mogę spokojnie montować do nich łapy? Jakiej grubości muszą być te rury i czy wystarczy przyspawać je wszerz do podłużnic, czy trzeba robić jakoś na skos i kombinować? A jak z półosiami? Bo zapewne trzeba je skrócić, by weszły amory na górne mocowania. Jak je uciąć, na przegubach, czy gdzieś w środkowym ich odcinku? Jak wtedy z ich żywotnością?



Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » czw maja 27, 2010 17:48

co prawda, nie ABF, ale 9A
Obrazek
a obecnie z kompresorem - namiar na Andrzeja masz na vwzone



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » czw maja 27, 2010 21:13

widać ze całe kielichy z podłuznicami wspawane z golfa


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Proton
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn maja 07, 2007 22:07
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: Proton » sob maja 29, 2010 07:58

powiem tak przyspawac lapy to nie jest taki wielki problem zwlaszcza jak bys bral lapy od golfa dwojki jakis 1.8 skrzynie bym proponowal zmienic na 2Y i bys nie musial sie meczyc z przerabianiem pedalow pod sprzeglo hydrauliczne i calego mechanizmu zmiany biegow bo by zostal na ciegnach. Co do obspawania to nie wiem jak tam w polo ale jedyneczka golfik bez obspawania daje rade. Co do hamulcy to pewnie bys musial cos od g40 poszukac pewnie mialy mocniejsze hamulce.
Co do wydechu to jak masz puszczony pod przekladnia kierownica to bys musial przerobic dwu rurke i dalej to juz najlepiej kwasiaka 55 2.25cala albo 60 2.5 cala mm puscic prze cale auto bo z seryjny caly wydech napewno nie podpasuje...
A i napewno bys musial sciagnac imo z kompa chyba ze bys podlaczal cale tak jak bylo w trojce ale nie wiem czy jest sens...
Co do chlodnicy to pewnie bys musial dobrac cos wiekszego co sie zmiesci do polowki bo od abfa to nie wiem czy wejdzie ja mam od 1.8 z jakiegos golfika dwojki bodajze
Skrzynke bezpiecznikow jak masz nowsza to z wiazka by nie bylo zadnego problemu, a jak starsza to bys potrzebowal wlutowac sie we wtyczki do starej skrzynki jak by co to mam schematy bo niedawno to robilem tak ze wal na priv ile bede molg tyle pomoge...
A tak to Ci powiem ze by robil niezly przeciag, ja od wczoraj czuje co to znaczy abf w jedynce i powiem ci ze do tej pory rece mi sie trzesa;)
To zycze powodzenia w swapie bo naprawde warto;)


Proton
--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158539

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » wt cze 01, 2010 16:07

Koles ma w Polo Cupe 1,8 16V KR Sam motaz silnika to nie problem ale uklad napedowu zeby dostroic do jazdy auta to z tym bylo troche roboty Sprzeglo polosie itp jest troche dlubania A tak pozatym auto pocisk w takiej lekkiej budzie



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości