Mały problem w ABF'ie

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Much77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: śr sie 30, 2006 18:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Much77 » pn gru 28, 2009 21:05

duber pisze:to juz extrema,chyba ze niemasz juz wcale szklanek,wyklepane na żyledke
az tak zle nie jest bo tylko na wolnych wystepuje ten problem
poza tym ciagnie jak oszalaly i oleju nie zre zbyt wiele nawet jak dostaje w kosc


Co to za golf tak wsciekle szoł?????

mkII edition one ABF significant addiction
viewtopic.php?f=160&t=181274" onclick="window.open(this.href);return false;

Alan GTi

Post autor: Alan GTi » pn gru 28, 2009 22:58

Panowie,dzisiaj bylem u mechanika i mi powiedzial ze na szklanki to mu nie wyglada raczej a celowalby w lancuch rozrzadu! ja pierwszy raz sie z tym spotkalem bo ponoc jest z jednej strony pasek rozrzadu a z drugiej lancuch. Jest to prawda?? i czy moze tak halasowac...



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn gru 28, 2009 23:00

abf ma dwa wałki i one są połaczone łancuchem



Alan GTi

Post autor: Alan GTi » pn gru 28, 2009 23:03

duber pisze:abf ma dwa wałki i one są połaczone łancuchem
czyli jest taka mozliwosc ze nie szklanki halasuja a wlasnie lancuch? Mam nakrecone juz 243 tys wiec nie wiem jak to sie ma do stanu tego lancucha... :/
Dzisiaj zmienilem olej na nowy + filtr oleju i nic sie nie zmienilo jest chodzi a hałaśliwość,dalej jest tak samo....



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn gru 28, 2009 23:05

jak zdejmiecie kolektor i dekiel ogarnięty mechanik od razu zdiagnozuje gdzie jeest luz


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn gru 28, 2009 23:10

Alan GTi pisze:Dzisiaj zmienilem olej na nowy + filtr oleju i nic sie nie zmienilo jest chodzi a hałaśliwość,dalej jest tak samo....
a co ja pisałem wczesniej.łancuch niby duuuzo wytrzymuje ale bez
djtom pisze:jak zdejmiecie kolektor i dekiel ogarnięty mechanik od razu zdiagnozuje gdzie jeest luz
tego sie nieobejdzie.gdybac mozna na 10 stron



Alan GTi

Post autor: Alan GTi » pn gru 28, 2009 23:22

duber pisze:a co ja pisałem wczesniej
ale wymiana oleju i tak mnie czekala...
No nic po nowym roku odstawiam VWoz kumplowi mechanikowi i jak dojdzie co to jest odezwe sie w tym temacie
Pozdro i dzieki za posty
Ostatnio zmieniony pn gru 28, 2009 23:23 przez Alan GTi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn gru 28, 2009 23:25

Alan GTi pisze:No nic po nowym roku odstawiam VWoz kumplowi mechanikowi i jak dojdzie co to jest odezwe sie w tym temacie
tylko napisz,pamietaj.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn gru 28, 2009 23:36

Łańcuch rozrządu nie powoduje klepania tylko specyficzny metaliczny dzwięk (wycierania aluminium)

Jeśli pojawia się klepanie to przyczyny moga być 4.

1. Popychacze kończą żywot (jak są miekkie to trzeba wymienić)
2. Stopki wałków ulegają wyrobieniu "w jajko" i walek chodzi w łożyskach góra/dół. Na 10 głowic jedna taka mi sie trafia
3. Wycierają się wałki rozrządu (bardzo rzadko)
4. Ciśnienie oleju w aucie jest za małe.

Ja zawsze zaczynam od nr 4 i od pomiaru cisnienia, potem wymieniam popychle i przy okazji wymiany mierzę owal na stopkach i wysokość krzywek wałków.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn gru 28, 2009 23:41

bugalon pisze:Ciśnienie oleju w aucie jest za małe.
ile powinno byc w abf'ie?i jak zmierzyć?czujnik normalnie wykrecic i tam zmierzyc?i ktory czujnik jak tak bo jest tam ich kilka.

[ Dodano: Pon Gru 28, 2009 22:48 ]
i czy niepowinno sie zapalac cisnienie oleju w takich przypadkach jak gorący...ja chyba bym na szklanki stawial no ale...



Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » wt gru 29, 2009 02:16

tez uważam na 99% ze to popychacze, wiele razy sie spotkałem z tym problemem w 16v, przy podobnych przebiegach ja u kolegi. po prostu zwykłe wypracowanie materiału.

[ Dodano: 29 Gru 2009 01:17 ]
np. w moim 9A też tak było



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » wt gru 29, 2009 13:01

duber pisze:i jak zmierzyć?czujnik normalnie wykrecic i tam zmierzyc?i ktory czujnik jak tak bo jest tam ich kilka.
Każdy mechanik ma taki zegar do mierzenia ciśnienia oliwy. czujnik znajduje sie zaraz przy filtrze, w chłodniczce oleju, wykreca sie czujnik i wkreca zegar, palisz motor i wszysko jasne


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219213

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt gru 29, 2009 13:06

marol_10, no ale tam sa dwa chyba.a rozgarnietych mechanikow umnie mało.sam pojade i zmierze ale ktory z tych dwóch i na cieplyn,zimnym na jakich obrotach.w sumie dla ciekawosci zmierze



Awatar użytkownika
Drivwer13
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: czw lut 26, 2009 14:23
Lokalizacja: Głogów
Auto: MK2 , MK7
Kontakt:

Post autor: Drivwer13 » wt gru 29, 2009 18:54

Much77 pisze: objawy mam takie ze jak cieply to kuleje na wolnych i nawet gasnie
- a może jest problem z dawkowaniem paliwa po osiągnięciu temp. gdzie wyłącza się zwiększona dawka paliwa(czyt. ssanie)
Albo krokowy już pada- jest jeszcze stycznik przepustnicy- z tyłu za przepustnicą- może on nie odczytuje że przepustnica jest zamknięta i komp zle steruje krokowcem.
To tylko przypuszczenia- grają napewno szklanki ale od tego napewno nie gaśnie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości