MK III GTI 2.0 8v 115KM czy 20. 16v 150KM

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » wt lis 24, 2009 23:44

mi w trasie mniej palił golf niż ibi przy takiej samej jeździe,ale za to w mieście jest na odwrót ibi jest oszczędniejsza,ale chyba w tych autach o to nie chodzi...:P


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » śr lis 25, 2009 16:37

imperfectCell pisze:LCQ, w takim razie 3/4 abfow jest zarznieta... ogolnie da sie nim zrobic o wiele mniej bo na trasie zszedlem do 7,5 ale mysle ze te 11 w miescie to jest standard dla tych silnikow skoro 1.6 pali kolo 10 w miescie to jakim cudem 2.0 ma palic tyle samo. a tak dla jasnosci np jadac w trasie robiac ciagle sprinty od 90 do 200/210 wiecej spali niz jakby sie non stop pociaskalo 200 wiec spalanie 11 l na trasie przy ciaglych sprintach mysle ze nie jest niczym dziwnym
zarżnięta lub zaniedbana, wiele osób nie umie nawet zrobić podstawowych rzeczy w tych silnikach, wola tylko cisnąć cisnąć :goof: utrzymanie ABFa na naprawdę świetnym poziomie, łącznie z małym remontem wymaganym co jakiś tam większy przebieg kosztuje więcej niż golf 3 z abfem :bajer: (cały remont ABFa coś ok 10 tys, zdecydowanie polecane przy np uturbianiu jego, ale nie tylko) Nie jest to nowością że jednostki słabsze palą czasami tyle samo co mocniejsze, dlatego że wykorzystujemy mniej mocy do przyspieszania niż takim 1,6, dlatego jeśli ktoś kupuje 1,6 by jeździć dynamicznie i oszczędnie, mija się to z celem, a przeliczając koszta utrzymania słabszego i mocniejszego silnika (opierając się liczmy na takim 1,6 a 2,0) są nie aż tak duże, jednakże samochód przynosi wiele więcej frajdy
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 16:39 przez LCQ, łącznie zmieniany 1 raz.


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » śr lis 25, 2009 16:46

LCQ pisze:
imperfectCell pisze:LCQ, w takim razie 3/4 abfow jest zarznieta... ogolnie da sie nim zrobic o wiele mniej bo na trasie zszedlem do 7,5 ale mysle ze te 11 w miescie to jest standard dla tych silnikow skoro 1.6 pali kolo 10 w miescie to jakim cudem 2.0 ma palic tyle samo. a tak dla jasnosci np jadac w trasie robiac ciagle sprinty od 90 do 200/210 wiecej spali niz jakby sie non stop pociaskalo 200 wiec spalanie 11 l na trasie przy ciaglych sprintach mysle ze nie jest niczym dziwnym
zarżnięta lub zaniedbana, wiele osób nie umie nawet zrobić podstawowych rzeczy w tych silnikach, wola tylko cisnąć cisnąć :goof: utrzymanie ABFa na naprawdę świetnym poziomie, łącznie z małym remontem wymaganym co jakiś tam większy przebieg kosztuje więcej niż golf 3 z abfem :bajer: (cały remont ABFa coś ok 10 tys, zdecydowanie polecane przy np uturbianiu jego, ale nie tylko) Nie jest to nowością że jednostki słabsze palą czasami tyle samo co mocniejsze, dlatego że wykorzystujemy mniej mocy do przyspieszania niż takim 1,6, dlatego jeśli ktoś kupuje 1,6 by jeździć dynamicznie i oszczędnie, mija się to z celem, a przeliczając koszta utrzymania słabszego i mocniejszego silnika (opierając się liczmy na takim 1,6 a 2,0) są nie aż tak duże, jednakże samochód przynosi wiele więcej frajdy

dokładnie zgadzam sie z tym co LCQ napisał, a co do spalania to nie tylko stan silnika o tym decyduje, przecież ważne są waga auta, szerokość kapci i najważniejsze jakie paliwo lejemy, bo to też sporo zmienia...



Awatar użytkownika
emilson
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 928
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
Lokalizacja: lubliniec
Kontakt:

Post autor: emilson » śr lis 25, 2009 17:27

krotka skrzynia robi tez swoje :)


never ending story

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » czw lis 26, 2009 01:30

każdego ABFa, obojetne czy w ibizie czy golfie, powinni wypuszczać z krótką skrzynką :bigok:


P.S. yahoo & emilson grzebcie swoje silnika ile Wam się uda, jestem bardzo ciekawy efektów, powodzenia!


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » czw lis 26, 2009 14:17

LCQ, tak zgadza sie ABF ktorego kupilem nie byl jakos super zadnbany (widac ze dlugo stal) ale z pewnoscia nie jest zarzniety co potwierdzil mechnik ktory rozbieral niedawno silnik podczas wymiany calego rozrzadu i wszelakich uszczelek. Sam obecnie pracuje nad tym aby przywrocic motor do przyzwoitego stanu. Jesli chodzi o koszta utrzymania takiego 1.6 a 2.0 to nie zgodze sie Toba tutaj bo przy ABFie sa one wieksze parokrotnie widac to przy cenach czesci do samego rozrzadu juz nie wspominajac o swiecach czy kablach WN mowa oczywiscie o czesciach z wyzszej polki a nie jakims szmelcu. wiem bo posiadam rowniez 1.6 na stanie. a co do samego remontu to niewiele ABFow jest na forum ktore przechodzilo jakikolwiek remont mimo swojego przebiegu pozdrawiam



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » czw lis 26, 2009 15:25

za tą parokrotnie wyższą kwote, masz przyjemność o wiele większą niż tym zamulaczem 1,6, a i tak nie są ceny które zabijają, trzeba wiedzieć w co się człowiek pakuje, ale jak to mówią doświadczenie przychodzi z wiekiem :helm:


P.S. 250 zł za kable( jak masz dobry dostęp tyle Beru kosztują) to nie jest jakiś wielki szok, nowsze jednostki 16v też mają takie ceny, do mnie 1 cewka zapłonowa kosztuje tyle a mam ich 6


P.S.2 widac doskonale to w Polsce że sporo osób chce ciagnać ze silnika ile się da, nie robiąc nawet delikatnych remontów, niemcy już dawno się tego nauczyli że trzeba włożyć(kasy) dobrze, żeby wyłozyć lepiej(mocy/momentu jak i samej wytrzymałości)


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » czw lis 26, 2009 15:35

Dedykowane BERU do ABF-a kosztują ok 470zł :grin: Kupiłem w intercarsie.



Awatar użytkownika
emilson
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 928
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
Lokalizacja: lubliniec
Kontakt:

Post autor: emilson » czw lis 26, 2009 15:52

hyhy to masz slabe dojscia nie bede sie chwalil ale od LCQ mialem taniej magnecory 85kv:D nowki oczywiscie
LCQ jeszcze cie zaskoczymy :D hyhy


never ending story

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » czw lis 26, 2009 17:00

Taa też chciałem kupić kable magnecor od niego to wypalił cenę że głowa boli.



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » czw lis 26, 2009 17:10

a ja swoje Beru kiedys kupiłem za 250 zł w sklepie po zniżkach, na allegro były po 290 zł (kiedyś dałem linka to część osób z tego forum kupiła), 470zł to przepłaciłeś konkretnie :bajer:, w IC kupuje się tylko po zniżkach, Magnecory miałem w dobrej cenie, ci co kupili sami wiedzą, nikt nie przepłacił a tylko zyskał, nie pamiętam jaką cene ci pisałem, bo albo jak były w promocji, albo jak normalnie, różnica coś ok 350-400 zł! miałem tylko pare kompletów(w takich zajebis... cenach), kto był mądrzejszy kupił szybciej :bigok: a nie emilson :bigok:
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 17:11 przez LCQ, łącznie zmieniany 2 razy.


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » czw lis 26, 2009 17:54

750 zł.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw lis 26, 2009 18:05

LCQ pisze:w IC kupuje się tylko po zniżkach
tylko gdy masz numer klienta, lub nie robisz sprzedajacemu dziwnych uwag sprzeda ci je taniej, inaczej wali sie zawsze po detaluco nie zmienia faktu ze ktos na Mateusz74, przycial co najmniej 100 :D no chyba ze sciemnia nas tu obecnych


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » czw lis 26, 2009 18:21

Ja właśnie kupuję na "numerek" klienta :grin: W detalu to 529,10 zł.Owszem były BERU za ok 300 zł ale te które kupiłem są naprawdę dobre i nie żałuję zakupu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości