Witam,
poczytalem troche nt problemow ze swapem do mk1, sciro mk2, ale nei znalazlem odp na nurtujace mnie pytania. Silnik siedzi w srodku, generalnie juz odpala, ale trzeba doprowadzic to wszystko do ladu.
1. Dolot. Mozna zrobic wlasny dolot ze stozkiem, mozna wyrzezbic puszke. Pytanie brzmi, co mozna pominac poza odma (ktore podcisnienia i inne wezyki??)??
2. Silnik byl w wersji z klima, zminilem lapy altka i sam alternator na ten od 2E, oczywiscie pasek wielorowkowy koliduje mi ze zwyklym klinowym poprzez kolo pompy wody. Wlozylem kolo na pomnpe wody od 2E (na wielorowek) i okazuje sie ze nei jest w osi. Wystarczy zmienic pompe na ta od 2E czy jeszcze jakies niespodzianki mnie czekaja np z mocowaniem??
3. Chce zrobic wydech na kolektorze od ABF, wiem ze dwuruka musi zostac od 16V mk1. Urwaly sie 2 szpilki w kolektorze, rozwiercilem je i chcialem "ruskim" sposobem (przecinak i mlotek) odkrecic...oczywiscie sa tak zapieczone ze nei drgna...jedna ledwo co wystaje z kolektora, druga prawie w ogole...jakies sprawdozne sposoby??
4. Czy macie jakies ciekawe sposoby na mocowanie zbiorniczkow wyrownawczych do budy w sciro (mam te od Toledo).
Narazie tyle...licze na fachowe odp. bo mam juz dosyc blednych info...
abf do sciro
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
1. Z podciśnień pomijasz wszystko co dotyczy filterka z węglem aktywnym. Tak naprawdę musisz zadbać tylko o to aby mieć podłączenie podcisnienia do regulatora paliwa oraz do sterownika. Cała reszta jest praktycznie nieistotna.
2. Niespodzianki na pewno Cię czekają. Poza tym alternatory 8V i 16V są montowane troche inaczej. Z kółkami jest długa historia. Najlepiej wyrwać cały komplet od auta bez klimy i przezbroić się w nie. Jeśli chcesz troche pokombinować to albo zamień kółko na altku albo przesuń miejsce jego mocowania.
3. Sposoby są dwa. Możesz użyć wykrętaków (wkręcasz w otwór wywiercony w przeciwna stronę do dokręcania i szpilka wychodzi). Jest to sposób ryzykowny bo jak wykrętak peknie to tragedia będzie (cholernie twardy jest). Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest odwiercenie szpilek na największą mozliwą średnicę (tak aby gwintów nie naderwać) i przejechanie gwintownikiem otworów w ten sposób powstałych. Możesz spróbować wydłubać z gwintu reszte szpilki zabijając ją do środka (w kierunku otworu). Ja tą metodykę stosuję od zawsze i zawsze sie sprawdzala.
Co do samego robienia wydechu na kolektorze z ABFa sprawdz najpierw czy wyrobisz się z portkami. Pamiętaj, że kolektor z ABFa jest dłuższy niż taki od zwyklego 16V i kolektor od sciroo 16V moze nie podejsc (skolidować gdzieś może).
4. Ja bym zostawil oryginalne zbiorniczki, patentów nie znam.
2. Niespodzianki na pewno Cię czekają. Poza tym alternatory 8V i 16V są montowane troche inaczej. Z kółkami jest długa historia. Najlepiej wyrwać cały komplet od auta bez klimy i przezbroić się w nie. Jeśli chcesz troche pokombinować to albo zamień kółko na altku albo przesuń miejsce jego mocowania.
3. Sposoby są dwa. Możesz użyć wykrętaków (wkręcasz w otwór wywiercony w przeciwna stronę do dokręcania i szpilka wychodzi). Jest to sposób ryzykowny bo jak wykrętak peknie to tragedia będzie (cholernie twardy jest). Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest odwiercenie szpilek na największą mozliwą średnicę (tak aby gwintów nie naderwać) i przejechanie gwintownikiem otworów w ten sposób powstałych. Możesz spróbować wydłubać z gwintu reszte szpilki zabijając ją do środka (w kierunku otworu). Ja tą metodykę stosuję od zawsze i zawsze sie sprawdzala.
Co do samego robienia wydechu na kolektorze z ABFa sprawdz najpierw czy wyrobisz się z portkami. Pamiętaj, że kolektor z ABFa jest dłuższy niż taki od zwyklego 16V i kolektor od sciroo 16V moze nie podejsc (skolidować gdzieś może).
4. Ja bym zostawil oryginalne zbiorniczki, patentów nie znam.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Dzieki za konkreten odpowiedzi
Jezeli chodzi o szpilki w kolektorze to probuje je wydlubac zabijajac do srodka (rozwiercilem juz na max) ale pekaja zaraz przy kolektorze a sam gwint zostaje w srodku;/ nie wiem czy moze jakby je podgrzac poszloby latwiej?? Chyba zainwestuje w palnik...
Jezeli chodzi o dolot to zastanawia mnie jeszcze to podcisnienie ktore steruje klapka przepuszczajaca cieple powietrze z obudowy kolektora wydechowego albo zimne z dolotu (znajduje sie ono pod filtrem powietrza). Do czego sluzy i jak to dziala?? Jezlei otwierasz przepustnice powstaje podcisnienie to zamyka dolot cieplego powietrza i daje tylko zimne a na wolnych jest cieple caly czas?? Napenwo ma to jakies znaczenie a robiac wlasny dolot pomijasz ten "mechanizm".
Chcialem wsyztsko zachowac w oryginale zeby silnik chodzil bezproblemowo, ale widze ze nie obejdzie sie bez likwidacji tych podcisnien i inncyh wezykow...
Jezeli chodzi o szpilki w kolektorze to probuje je wydlubac zabijajac do srodka (rozwiercilem juz na max) ale pekaja zaraz przy kolektorze a sam gwint zostaje w srodku;/ nie wiem czy moze jakby je podgrzac poszloby latwiej?? Chyba zainwestuje w palnik...
Jezeli chodzi o dolot to zastanawia mnie jeszcze to podcisnienie ktore steruje klapka przepuszczajaca cieple powietrze z obudowy kolektora wydechowego albo zimne z dolotu (znajduje sie ono pod filtrem powietrza). Do czego sluzy i jak to dziala?? Jezlei otwierasz przepustnice powstaje podcisnienie to zamyka dolot cieplego powietrza i daje tylko zimne a na wolnych jest cieple caly czas?? Napenwo ma to jakies znaczenie a robiac wlasny dolot pomijasz ten "mechanizm".
Chcialem wsyztsko zachowac w oryginale zeby silnik chodzil bezproblemowo, ale widze ze nie obejdzie sie bez likwidacji tych podcisnien i inncyh wezykow...
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
ten mechanizm z klapką jest z termostatem. Jak sie silnik zgrzeje to z zewnątrz zasysa. Ta klapka otwiera się tylko wtedy kiedy silnik jest zimny i trzeba go szybgo dogrzać. Tak naprawdę to jest zwykly banal. Niby pozwoli Ci to oszczedzić trochę paliwa ale to naprawdę nieistotny szczegol. Motor bez tego będzie ładnie i równo chodził (o ile jest sprawny)
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości