Strumiennice w ABF

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Pan Tempień
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob kwie 18, 2009 09:12
Lokalizacja: ze wsi

Strumiennice w ABF

Post autor: Pan Tempień » sob kwie 18, 2009 09:44

Witam zamontowałem kolektor wydechowy w swoim abfie kolektor 4-2-1
i czy jak wywale kata i tłumik środkowy i w te miejsca wstawie strumiennice to nie popsuje wydechu
prosze o porade jak dokończyć wydech zeby sie najlepiej sprawował bo zainwestowałem w kolektor i chciałem isc dalej tylko niewiem jak to skończyć
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob kwie 18, 2009 09:44 przez Pan Tempień, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob kwie 18, 2009 10:47

Środkowy wstaw zamiast patelni przelotowy i jakiś dobry końcowy, na przykład dwukomorowy supersprint. Dźwięku nie pogorszysz, a polepszyć możesz.



Pan Tempień
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob kwie 18, 2009 09:12
Lokalizacja: ze wsi

Post autor: Pan Tempień » sob kwie 18, 2009 14:37

TAZ pisze:Środkowy wstaw zamiast patelni przelotowy i jakiś dobry końcowy, na przykład dwukomorowy supersprint.
ok czyli zamiast " patelni" tego tłumika przedostatniego dać jakiś przelotowy obojętnie byle by nie rdzewiał a co z katem można tam dać strumiennice nie pogorszy sie nic ktoś mi powiedział ze jakieś podciśnienia sie zmienią i nie bedzie dobrze chodzic
końcowy tłumik już mam :helm:



Awatar użytkownika
Artur Gaska
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: wt lis 28, 2006 18:03
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: Artur Gaska » sob kwie 18, 2009 19:44

Pan Tempień pisze:
TAZ pisze:Środkowy wstaw zamiast patelni przelotowy i jakiś dobry końcowy, na przykład dwukomorowy supersprint.
ok czyli zamiast " patelni" tego tłumika przedostatniego dać jakiś przelotowy obojętnie byle by nie rdzewiał a co z katem można tam dać strumiennice nie pogorszy sie nic ktoś mi powiedział ze jakieś podciśnienia sie zmienią i nie bedzie dobrze chodzic
końcowy tłumik już mam :helm:
Jesli nie chcesz, zeby wydech był za głosny to kup jakis markowy tłumik koncowy np. SS i wywal kata i seryjny tłumik srodkowy i wstaw w te miejsca dwa tłumiki przelotowe dosyc spore musza byc, zeby głowy nie urywało:) Całkiem niedawno przerabiałem ten temat, mam kolktorek SS i koncowy SS, kata wywaliłem i poszła nierdzewka 2,5 cala i dwa tłumiki przelotowe wszystko zrobione w el-tecu i dla mnie jest minimalnie za głosno, przy przyspieszaniu, natomiast jak lecisz stała predkoscia jest ok.



Pan Tempień
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob kwie 18, 2009 09:12
Lokalizacja: ze wsi

Post autor: Pan Tempień » sob kwie 18, 2009 21:58

Ok tłumik końcowy mam markowy nie jakiś badziew no tylko chodziło mi o ten katalizator bo podobno przy zastapieniu katalizatora strumiennicą to nieporozumienie bo moze wydmuchać uszczelke pod głowicą lub moga wystapić inne niepożądane skutki takiego montażu dlatego chciałem zaczerpnąc wiedzy jak jest w praktyce.
czyli wnioskując
1. wywalić kata dać TŁUMIK PRZELOTOWY nie STRUMIENICE.
2. wywalić tłumik środkowy i dać TŁUMIK PRZELOTOWY lub strumiennice.
Dodam, ze nie wiem jaka jest różnica między TŁUMIKIEM P. a STRUMIENICĄ czym się rożnią ?



Awatar użytkownika
Artur Gaska
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: wt lis 28, 2006 18:03
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: Artur Gaska » pn kwie 20, 2009 19:47

Pan Tempień pisze:Ok tłumik końcowy mam markowy nie jakiś badziew no tylko chodziło mi o ten katalizator bo podobno przy zastapieniu katalizatora strumiennicą to nieporozumienie bo moze wydmuchać uszczelke pod głowicą lub moga wystapić inne niepożądane skutki takiego montażu dlatego chciałem zaczerpnąc wiedzy jak jest w praktyce.
czyli wnioskując
1. wywalić kata dać TŁUMIK PRZELOTOWY nie STRUMIENICE.
2. wywalić tłumik środkowy i dać TŁUMIK PRZELOTOWY lub strumiennice.
Dodam, ze nie wiem jaka jest różnica między TŁUMIKIEM P. a STRUMIENICĄ czym się rożnią ?
Strumiennice sobie odposc! daj dwa tłumiki przelotowe ( to jest tłumik który ma zadanie wyciszyc wydech, zbudowany jest tak, ze nie zmiejsza sie srednica wydechu, a w srodku jest rorka z dosyc grubej blachy, ktora ma duzo otworów, nastepnie jest otoczona wygłyszeniem no i obudowa! Strumiennica nic nie daje i nie wygłusza wydechu tak jak tłumi przetowy.



Pan Tempień
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob kwie 18, 2009 09:12
Lokalizacja: ze wsi

Post autor: Pan Tempień » wt kwie 21, 2009 14:08

OK czyli 2 tłumiki perzelotowe a jakieś firmy polecacie czy brać którykolwiek z allegro tylko zeby sie srednica zgadzała?



Awatar użytkownika
Artur Gaska
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: wt lis 28, 2006 18:03
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: Artur Gaska » wt kwie 21, 2009 14:53

Pan Tempień pisze:OK czyli 2 tłumiki perzelotowe a jakieś firmy polecacie czy brać którykolwiek z allegro tylko zeby sie srednica zgadzała?
Polecam el-tec, zworc uwage na kształt tych tłumików, zeby ci pasowały w tunenl! jeden wez w kształcie walca, srednicy nie pamietam dokładenie, ale długosc około 55cm. a drugi mozesz dac juz berdziej płaski i zawiesic w miejscu seryjnego tłumika srodkowego. Czym wieksze beda te tłumiki tym miejsza głośność wydechu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości