Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » sob lut 07, 2009 20:00

Marszall pisze:Moze juz tak dobrze nie trzymają albo pompa siada, chyba szklanki niewiele tu mają bo są na samym końcu magistrali olejowej.
dokładnie szklanki to jest ostatnie ogniwo... lukaj na pompe jak sie robi porządny remont to sie ją wymienia.. i olej też jest ważny jaki jest
im cieplejszy olej tym żadszy i cisnienie spada to jest normalne


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob lut 07, 2009 20:14

jawor87 pisze:w mojej 16-stce coś się chrzani z ciśnieniem oleju! byłem dziś mierzyć ciśnienie i tak. na temp oleju 50*C było na wolnych 3,6bara potem czym cieplejszy to spadało i tak przy temp 85*C ciśnienie było na wolnych obrotach w granicach 1,3bara-według mnie zdecydowanie za mało, a przy 2000obr/min trochę ponad 2bary i czym większe obroty tym większe ciśnienie,to normalne. Zastanawiam co może być przyczyną ,małego ciśnienia??? Panewki...ale ich wogóle nie słychać. Może pompa chrzani temat z ciśnieniem. Albo szklanki puszczają ciśnienie, bo czym bardziej rozgrzany olej tym bardziej je słychać!!!??? Dodam że jakiś czas temu,może 2-3miechy temu miałem robioną uszczelkę pod głowicą,zaraz po odebraniu auta przez 2tygodnie pracował silniczek tak cichutko,że aż miło było słuchać jego pracy :) Po tym czasie zaczeło być jak dawniej, czyli słychać szklanki i zaraz zaczeła odzywać się kontrolka od ciśnienia,co nigdy do tond nie miało miejsca! Zmieniane były prowadnice zaworów,same zawory docierane. Pytanko do was...gdzie szukać przyczyny,co mogło paść,lub co schrzanił mechanik????Silnik zalany Castrolem Magnatec 10W40. Pomocy!
Pozdro
jesli masz cisnienie oleju takie jak piszesz to masz wszystko ok, ma miec min 2 bary przy temperaturze oleju min 80 stopni( zalecane 90..95) i obrotach rowno 2000 rpm, jesli kontrolka oleju sie odzywa a masz takie cisnienie to znaczy ze pada czujnik, sam halas szklanek jesli jest uciazliwy moze wskazywac na koniecznosc wymiany hydro


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » sob lut 07, 2009 21:28

evolution pisze:jesli masz cisnienie oleju takie jak piszesz to masz wszystko ok, ma miec min 2 bary przy temperaturze oleju min 80 stopni( zalecane 90..95) i obrotach rowno 2000 rpm, jesli kontrolka oleju sie odzywa a masz takie cisnienie to znaczy ze pada czujnik, sam halas szklanek jesli jest uciazliwy moze wskazywac na koniecznosc wymiany hydro
szklanki wymienię w najbliższym czasie :bajer: sam czujnik dziś zmieniłem na nowy :chytry: ! Zaraz przede mną jest trasa 2x110 km i Okaże się czy jest już Ok. :)
Ostatnio zmieniony sob lut 07, 2009 21:32 przez jawor87, łącznie zmieniany 1 raz.


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » ndz lut 08, 2009 00:03

Panowie jak to w końcu jest z tymi pompami PL i 9A?

Żeby uzyskac lepsze ciśnienie trzeba zostawić w 9A orginalną pompę i wymienić wałek oraz to kółko w które wchodzi wałek pompy? Czy się mylę.

W takim rozwiązaniu nawet jak silnik ma już swój przebieg to zawsze będzie zapas ciśnienia :bigok:


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » ndz lut 08, 2009 00:54

Pytanie z mojej strony. Mam silniczek PL. Kupuje do niego zestawik DIGI I z wiązka. Czy jeszcze jakieś kable sa mnie potrzebne, żeby to odpalić i wszystko działało??


Obrazek

jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » ndz lut 08, 2009 14:26

trasa zrobiona,wydaje się być wszystko okey,żadna kontrolka się nie zapalała. Tylko takie moje małe spostrzeżenie: przy wstawkach do 7000obr/min od 1 biegu mam wrażenie jakby auto miało mniej mocy w przedziale 6200-7000obr/min tak jakby za mało benzynki dostawał w tym przedziale,czy to możliwe? Co mam z tym zrobić żeby takiego efektu nie było...jakiś wirusik??? Bo do tych 6200obr/min ciągnie jak szalony!


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » ndz lut 08, 2009 14:46

jawor87 pisze:trasa zrobiona,wydaje się być wszystko okey,żadna kontrolka się nie zapalała. Tylko takie moje małe spostrzeżenie: przy wstawkach do 7000obr/min od 1 biegu mam wrażenie jakby auto miało mniej mocy w przedziale 6200-7000obr/min tak jakby za mało benzynki dostawał w tym przedziale,czy to możliwe? Co mam z tym zrobić żeby takiego efektu nie było...jakiś wirusik??? Bo do tych 6200obr/min ciągnie jak szalony!
Też tak miałem wyłupałem dziurę w obudowie filtra według porady i dałem sportową wkładkę i teraz kręci się ładnie pod sam koniec po prostu brakował mu powietrza na wysokich


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » ndz lut 08, 2009 15:12

ja mam zrobiony przeze mnie cały dolot ze stożkiem K&N i rura zimnego powietrza,więc wątpię żeby to było co piszesz..choć nigdy nic nie wiadomo :chytry:
Patrzyłem na LPG i ciągnie równo do samego końca :helm:

[ Dodano: 09 Lut 2009 23:07 ]
zaraz mnie ktoś tu zjedzie że pisze po-pierdółki :goof: ale jak ostatnio miałem golfa na podnośniku postanowiłem usunąć mu katalizator,który jak się później okazało na przebieg grubo ponad 270tys/km nie był pozapychany! Zamiast niego wstawiłem rurę o średnicy fi 50mm,kiedyś myślałem o strumienicy ale tyle tego o nich naczytałem że odpuściłem sobie. :green_fuck: Teraz wydech u mnie wygląda tak: kolektor seria,potem rura fi 50mm tak aż do przedostatniego tłumika-jak kupiłem był już zamontowany Scorpion od którego wychodzą rury fi 55mm i ostatni seria GTI dwururka! Po tym jak wywaliłem katalizator mam wrażenie jakby silniczek deko lepiej się wkręcał na obroty i nie jest wcale głośniej :green_fuck: Czy według was dobrze zrobiłem z tym katem* wstawiając zamiast niego rurę fi50,czy może lepiej dać średnice fi55 ???
Pozdro all
Ostatnio zmieniony ndz lut 08, 2009 19:01 przez jawor87, łącznie zmieniany 1 raz.


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » pt lut 20, 2009 20:28

To moze ja opisze co zrobiłem w moim ABF-ie, a to dzięki Wam:

- kolektor wydechowy Supersprint, wucięty kat a za niego tłumik wstępny, potem tłumik środkowo-przelotowy z kwasówki i na końcu przelotowy INOX RACING. Średnica rury fi55 mm
- usunałem zwężenia w przepustnic i kolektorze ssącym i troszeczke w głowicy ale minimalnie
- wyciąłem dużą dziure w obudowie filtra powietrza i kupuiłem wkład K&N, teraz ładnie buczy jak sie wkręca, tylko przy 1300obr/min trzeba kilka sekund poczekać kiedy spadna,musze sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza. Przylgni w przepustnicy nie naruszyłem.
Przed tymi modami byłem na hamowni, środkowy i końcowy tłumik juz był a reszta seria z katem i jestem pod wrażeniem. Jak porobie wszystko i powymieniam co trzeba to pojade hamować, jestem ciekaw ile koników przybędzie. Oto fotki:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony pt lut 20, 2009 21:07 przez marol_10, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt lut 20, 2009 21:49

a hamowales auto przed modami?to wykres przed czy po tych pracach bo niekapuje?



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » pt lut 20, 2009 22:04

Przed tymi modami byłem na hamowni, środkowy i końcowy tłumik juz był


wystarczy dokladnie czytac... pozdro :jezor:



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » pt lut 20, 2009 22:48

Ten wykres jest przed moimi modami, a środkowy i końcowy tłumik już w nim były jak go kupiłem. To może one coś dały albo hamownia ma rozbierzność. Teraz golfik ciągnie ładnie, do końca. Przedtem powyżej 60000br/min coś mu brakowało-powietrza.

[ Dodano: 20 Lut 2009 23:29 ]
marol_10 pisze:To moze ja opisze co zrobiłem w moim ABF-ie, a to dzięki Wam:

- kolektor wydechowy Supersprint, wucięty kat a za niego tłumik wstępny, potem tłumik środkowo-przelotowy z kwasówki i na końcu przelotowy INOX RACING. Średnica rury fi55 mm
- usunałem zwężenia w przepustnic i kolektorze ssącym i troszeczke w głowicy ale minimalnie
- wyciąłem dużą dziure w obudowie filtra powietrza i kupuiłem wkład K&N, teraz ładnie buczy jak sie wkręca, tylko jak obroty spadają to przy 1300obr/min trzeba poczekać kiedy spadna,musze sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza. Przylgni w przepustnicy nie naruszyłem.
Przed tymi modami byłem na hamowni, środkowy i końcowy tłumik juz był a reszta seria z katem i jestem pod wrażeniem. Jak porobie wszystko i powymieniam co trzeba to pojade hamować, jestem ciekaw ile koników przybędzie. Oto fotki:

[url=http://images39.fotosik.pl/64/e1499664e8462d61m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images35.fotosik.pl/64/18bf0d46281ce05am.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images41.fotosik.pl/64/c79a7fe4a467dfedm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images40.fotosik.pl/63/15d26339103bb4a3m.jpg]Obrazek[/URL]



Awatar użytkownika
Artur Gaska
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: wt lis 28, 2006 18:03
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: Artur Gaska » sob lut 21, 2009 11:39

No marol_10 ciekawy jestem jaki wynik bedzie po tych wszysztkich modach??? Ja tez jestem na etapie małych modów, narazie kolektor i ostatni tłumik Supersprinta zakupiony w przyszłym tygodniu bedze montował wszyskto oczywiscie bez kata i na przelotowym tłumiku srodkowym. Dojdzie jeszcze dolot i mod przepustnicy, a potem hamownia. Zobaczymy czy wyniki beda podobne?



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » sob lut 21, 2009 13:31

A będziesz hamował przed modami?? Powiem Ci tak na samym przelocir bedzie głosno. ja najpierw tak zrobiłem wyrzucając ten mój środkowy z kwasówki ale od razu wstawiłem z powrotem, na przelocie nie dało by sie jeżdzić, zdecydowanie za głośno. To takie moje doświadczenie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości