Problem przy swapie gx-pl

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Bedzio Mk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr lip 18, 2007 21:31
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Problem przy swapie gx-pl

Post autor: Bedzio Mk3 » czw lut 05, 2009 12:39

Witam
Otoz pomagam dla kolegi przy swapie silnika. Mamy problem z podlaczeniem kilku wezykow/kabli. Silnik kreci, ma iskre, dostaje paliwo lecz nie zapala :kac: . Prosze o pomoc :food: .
I tak :
1. Obrazek
jak zdazylem sie dowiedziec jest to czujnik polozenia walu? Jak rozumiem musi to byc podlaczone, tylko gdzie ?

2.Obrazek
Od czego to jest ? Czy to sie podlacza do tego wezyka co jest na foto 3 ?.

3.Obrazek
Co to i do czego to. Ta gorna rurka podlaczona jest do filtra...

4.Obrazek
Pod co podlaczyc to kolanko? Czy poprostu je zaslepic ? :okej:

5.Obrazek
Ta kostka podlaczona jest do przepustnicy na gorze. Gdzie ja wpiac ?


To narazie tyle. Z gory dziekuje.
Pozdravwiam
Ostatnio zmieniony czw lut 05, 2009 12:56 przez Bedzio Mk3, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9078d538102397aa.html[/img]

Awatar użytkownika
Benson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr sty 02, 2008 10:30
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: Benson » czw lut 05, 2009 13:33

ad 2
z tego co pamietam to gdzies pod odme sie podlacza

ad 4
to kolanko jest od instalcji gazowej

a jezeli masz orginalna wiazke silnika od PLa to jak sobie ja rozlozysz to beziesz wiedzial mniej wiecej co gdzie podlaczyc
Ostatnio zmieniony czw lut 05, 2009 13:39 przez Benson, łącznie zmieniany 1 raz.



malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » czw lut 05, 2009 13:41

1. Czujnik spalania stukowego - przydalo by sie podlaczyc, ale odpali bez tego
2. tutaj idzie powietrze - z gory (od strony komory silnika) idzie zawor dodatkowego powietrza
a od spodu idzie wezyk od odpowietrzenia silnika dla wytrysku dodatkowego... jak nie masz tych wezy (sa w tam jeszcze zaworki jednostronne) to mozesz do odpalenia je zatkac
3. a ten element to chyba z gx-a jest i nie pamietam czy wystepuje w pl-ce, ale popoludniu sprawdze w etce i moze cos wkleje
4. mikser - lpg.... wywalic do odpalenia, srubka z gory, i z dolu i sciagaj, bo bardzo przeszkadza :)
5. swicze przepustnicy musza byc podlaczone i na org instalacji silnikowej jest ta wtyczka... trza podlaczyc ;D nie ma sily bo nie bedzie wolnych obrotow.

napisz dokladniej co macie z tej pl-ki a co zostaje z gx-a to moze troszke latwiej bedzie polaczyc te rzeczy :D

wykreccie swiece i na kuchence gazowej zagrzejcie elektrody
przy kreceniu wyciagnij jeden wtrysk i zobacz czy leci z niego wacha

zobacz czy wtrysk rozruchowy psika paliwem. jak nie to zobacz czy dochodzi do niego napiecei. jak nie to mozesz mu podczas krecenia podlaczac 12v :D

i kombinujcie :okej:



Awatar użytkownika
Bedzio Mk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr lip 18, 2007 21:31
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: Bedzio Mk3 » czw lut 05, 2009 14:11

Wszystko zostalo z Gx'a :crazy: . Z Pl mamy silnik. Na forum czytalem ze wszystko podejdzie z gx. Tymczasem lece do garazu i jak beda problemy to sie odezwe ;))


[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9078d538102397aa.html[/img]

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » czw lut 05, 2009 17:43

z takim dolotem to możecie sobie odpalać do woli :helm:

wywalić mixer... poskładać dolot tak żeby nie brał lewego wiatru... Ogólnie jest to chyba 4ty temat w ciągu ostatnich 3 miesięcy z cyklu: "zrobiłem swap i nie moge odpalić" :goof:

Wskazówka: 4 foto. Mixer bierze lewe powietrze.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » pt lut 06, 2009 23:27

kolego jak masz tylko silnik z PL-ki to nie licz że ci to odpali...
potrzebujesz instalke i dla kompy z PL-ki, GX out tylko skrzynie zostaw..
widze tam brak podciśnień i jak sie nie myle to wtryskarka tez jest z GX-a..
daj dwie foty z dalsza to wiecej podpowiem jak lukne


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » ndz lut 15, 2009 15:02

przemoGTI pisze:kolego jak masz tylko silnik z PL-ki to nie licz że ci to odpali...
potrzebujesz instalke i dla kompy z PL-ki, GX out tylko skrzynie zostaw..
widze tam brak podciśnień i jak sie nie myle to wtryskarka tez jest z GX-a..
daj dwie foty z dalsza to wiecej podpowiem jak lukne
Na instalacji od gx odpali , tylko trzba by bylo dolozyc dodatkowa wiazke do drugiego sterownika bo pl-ce sa dwa i do niego jest podlaczony czujnik spalania stukowego ,porobic podcisnienia i powinien zagadac.Ma taka wiazke ze sterwonikiem od pl-ki jak bys potrzebowal to pisz.
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 15:05 przez gtx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Bedzio Mk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr lip 18, 2007 21:31
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: Bedzio Mk3 » pn lut 16, 2009 16:48

silnik juz zagadal. Tak jak koledzy pisali, lewe powietrze bylo powodem. Odpalil na samej wiazce od gx. Narazie dlugo nie pochodzil,kilkadziesiat sekund, poniewaz jest zalany olejem niewiadomego pochodzenia ;], trzeba wymienic filtry, pasek z rolka, popodlaczac pare podcisnien itp. Ten czujnik musi byc koniecznie podpiety skoro odpalil bez niego ? .

Pozdravwiam


[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9078d538102397aa.html[/img]

Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » pn lut 16, 2009 17:31

Bedzio Mk3 pisze:silnik juz zagadal. Tak jak koledzy pisali, lewe powietrze bylo powodem. Odpalil na samej wiazce od gx. Narazie dlugo nie pochodzil,kilkadziesiat sekund, poniewaz jest zalany olejem niewiadomego pochodzenia ;], trzeba wymienic filtry, pasek z rolka, popodlaczac pare podcisnien itp. Ten czujnik musi byc koniecznie podpiety skoro odpalil bez niego ? .

Pozdravwiam
Juz sama nazwa czujnika cos mowi , pewnie pojawi sie spalanie stukowe.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości