Problem po zamontowaniu turbosprężarki

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Damian123456
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt sty 09, 2009 21:50
Lokalizacja: Rzeszów

Problem po zamontowaniu turbosprężarki

Post autor: Damian123456 » pt sty 09, 2009 21:57

Witam. Mam problem. Zamontowałem turbosprężarkę i samochód na postoju bardzo ładnie reaguje na gaz i wkreca sie do konca.Sprężarka dobrze dmucha powietrze, natomiast podczas jazdy obojętnie na którym biegu po przekroczeniu 3,5tys obr zapala sie żółtka kontrolka silnika i silnik tak jakby odcinał zapłon, po odjęciu gazu normalnie spada na wolne obroty i wszystko jest ok. Czy to jest jakiś problem z czujnikiem czy czego mam szukać?



Awatar użytkownika
smokatsu84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: wt sty 18, 2005 10:08
Lokalizacja: Gdansk/PO
Kontakt:

Post autor: smokatsu84 » pt sty 09, 2009 23:11

Proponuje zamieścić więcej szczegółów odnośnie silnika i modyfikacji żeby mądrzejsi mogli się wypowiedzieć .
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Post autor: wojti » sob sty 10, 2009 00:21

a co ty myślałeś że jak zamontujesz samo turbo do auta to będzie jechać ,
nie nie jesteś w błędzie jeszcze oprócz tego trzeba mnóstwo innych rzeczy
np. wtryski , wystroić auto i itp ...
niebęde się rozpisywać bo niema sensu
radzę użyć szukajki
jest sporo rzeczy w miare opisanych :bajer:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob sty 10, 2009 09:59

Z łopatologicznego myślenia stwierdzam, że MAPsensor daje tyła, choć na postoju się auto wkręca :crazy:



Damian123456
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt sty 09, 2009 21:50
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Damian123456 » sob sty 10, 2009 10:19

Niechciałem bardzo modyfikować silnika niskie doładowanie ok 0,2-0,4 bara wiec czytalem wiele na ten temat i wg. wypowiedzi uzytkownikow niepowinno byc zadnych przeróbek elektroniki?



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob sty 10, 2009 11:55

heheh powiedz mi gdzie jest napisane w ten sposob???
a co do twoich objawow jest to najzwyklejsze zachowanie silnika bez wystrojenia, turbo zaczyna dmuchac potrzeba paliwa a nie ma bo ecu dawno juz otworzyl wtryski na 100 procent zaczyna do tego silnik stukac i check juz sie swieci i odcina ci silnik... trzeba auto dobrze wystroic i doposazyc w dyuzo mocniejszy uklad paliwowy jak i odprezyc silnik wiec troche zabawy bedzie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn sty 12, 2009 09:59

Damian123456 pisze: czytalem wiele na ten temat i wg. wypowiedzi uzytkownikow niepowinno byc zadnych przeróbek elektroniki?
Woow, niezle. Ale chyba nie czytales tego w dziale speed?

Zanim zaczniesz zadawać kolejne pytania radzę poczytać o tym co to jest AFR (ang. Air to Fuel Ratio - stosunek powietrza do paliwa w mieszance). Potem radzę poczytać o tym jaka jest zależność między AFR i temperaturą spalin w silniku wolnossącym i doładowanym. Potem radzę poczytać w jaki sposób ta temperatura spalin wpływa na elementy konstrukcyjne silnika.

Jak już to wszystko przeczytasz to zapewne dojdziesz do 2 mozliwości porządkowania motorowni

1. Położysz kupę kasy i zrobisz to jak należy z wystrojeniem, odprężeniem, lepszym ukladem paliwowym itd.
2. Będziesz jeździł tak jak teraz uzywając wiekszych lub mniejszych cudów techniki forumowej i spalisz silnik.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
challengerPL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sty 13, 2009 01:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: challengerPL » wt sty 13, 2009 01:34

Witam jestem nowy na forum. Chciałbym Cie pocieszyć "Damian123456" i pogratulować odwagi i zapału bo mało kto odważa sie turbawke wciśnąć w swoją furę a jak zauważyłem na tym forum bardziej odradza sie tego niż zachęca! Nie trzeba aż tak wiele zachodu jak by sie wydawało pozwolę sobie zacytować pana Grzegorza Grabowskiego


"W przypadku modyfikacji turbo soft w silnikach z monowtryskiem (SPI) - najlepszym, najprostszym i najtańszym rozwiązaniem jest zastosowanie mojej konstrukcji regulatora ciśnienia paliwa z regulowaną funkcją FMU, czyli funkcją polegającą na zwiększaniu ciśnienia paliwa w zależności od chwilowego ciśnienia doładowania z regulowanym stopniem przełożenia od 1:1 do 14:1. Oczywiście rozwiązanie to można również stosować w silnikach wyposażonych w wielopunktowy wtrysk paliwa (MPI)"

Jaki masz silnik KR??? na wielpunkcie wiec moze podejdzie to rozwiazanie mam nadzieje ze obejdzie sie bez znacznych kosztów

Pozdrawiam i POCHWALAM turbomaniaków!!!

Aha i pytanko czy uszczelka pod glowica odpreze silnik ze stopnia 9:5 na 8:5 jesli tak to jaka???(ma byc gruba?jak tak to na ile mm, czy miedziana? bo juz sie pogubiłem w tym)



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt sty 13, 2009 10:19

challengerPL pisze:Witam jestem nowy na forum. Chciałbym Cie pocieszyć "Damian123456" i pogratulować odwagi i zapału bo mało kto odważa sie turbawke wciśnąć w swoją furę a jak zauważyłem na tym forum bardziej odradza sie tego niż zachęca! Nie trzeba aż tak wiele zachodu jak by sie wydawało pozwolę sobie zacytować pana Grzegorza Grabowskiego
Przeczytaj ten artykuł dokładnie. Grabowski pisze w nim o dokładaniu dodatkowych wtryskiwaczy paliwa wyzwalanych impulsami z oryginalnych wtryskiwaczy. Podaje tam nawet w jaki sposób policzyć wydajność wtrysków, których będziemy potrzebować. Problem polega na tym, że jednostki 16V te starsze (KR/PL/9A) mają mechaniczny wtrysk (wtryskiwacz leje ciągle) i nie ma szansy na takie wysterowanie bez zmiany całej elektroniki.

Samym regulatorem cisnienia paliwa nic nie zalatwisz. Co najwyzej zalejesz auto z dołu przez zwiekszenie cisnienia a na górze jak turbo zapompuje i tak zabraknie paliwa. Bez remapu sterownika wiele nie zrobisz.

I żeby była jasność. Nikt tutaj nikomu nie odradza turbienia auta. Ja wręcz przeciwnie jestem gorącym zwolennikiem tego i kazdego do tego namiawiam. Trzeba zdawac sobie tylko sprawę z tego, że uturbianie silnika to nie tylko wstawienie turbiny ale i szereg innych niezbędnych przeróbek o których młodzi napaleńcy nawet nie chcą słyszeć.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt sty 13, 2009 11:18

bugalon pisze:I żeby była jasność. Nikt tutaj nikomu nie odradza turbienia auta. Ja wręcz przeciwnie jestem gorącym zwolennikiem tego i kazdego do tego namiawiam. Trzeba zdawac sobie tylko sprawę z tego, że uturbianie silnika to nie tylko wstawienie turbiny ale i szereg innych niezbędnych przeróbek o których młodzi napaleńcy nawet nie chcą słyszeć.
święte słowa



Awatar użytkownika
challengerPL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sty 13, 2009 01:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: challengerPL » wt sty 13, 2009 11:31

Czyli w mono jest mniej rzezby w elektyronike??? Czy to tak samo! Zaóważcie ze człowiek uczy sie na błedach i jesli zamontuje turbo w silniku 1.8 mono i nawet mu silnik wybuchnie to napewno sie czegoś nauczy a pisane ze montaz turba to 15tyś jest lekką przesadą i zniechętą dla "młodych napalenców"

Ponawiam pytanie co to odprezenia silnika z 9:5 do 8:5 jaką uszczelka to zrobic jesli to możliwe? a w 9:5 silnik w soft tez bedzie smigał po wspomniany Grabowski rzekł ze do softa nie trzeba odpreżac jesli sie ma te wspomniane 9:5. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt sty 13, 2009 12:09

challengerPL pisze:Ponawiam pytanie co to odprezenia silnika z 9:5 do 8:5 jaką uszczelka to zrobic jesli to możliwe? a w 9:5 silnik w soft tez bedzie smigał po wspomniany Grabowski rzekł ze do softa nie trzeba odpreżac jesli sie ma te wspomniane 9:5. Pozdrawiam
sory ale ABU chcesz uturbiać? :chytry:


18K4F inside... RWD car :)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt sty 13, 2009 14:24

challengerPL pisze:Czyli w mono jest mniej rzezby w elektyronike??? Czy to tak samo! Zaóważcie ze człowiek uczy sie na błedach i jesli zamontuje turbo w silniku 1.8 mono i nawet mu silnik wybuchnie to napewno sie czegoś nauczy a pisane ze montaz turba to 15tyś jest lekką przesadą i zniechętą dla "młodych napalenców"

Ponawiam pytanie co to odprezenia silnika z 9:5 do 8:5 jaką uszczelka to zrobic jesli to możliwe? a w 9:5 silnik w soft tez bedzie smigał po wspomniany Grabowski rzekł ze do softa nie trzeba odpreżac jesli sie ma te wspomniane 9:5. Pozdrawiam
Do soft turbo 9,5 starczy. Seryjny silnik 1.8T ma sprezanie 9,5:1 ale nie w sprężaniu jest tutaj problem. Przeczytales/dowiedziales się o tym wszystkim o czym pisalem wczesniej? wiesz juz co to AFR, wiesz co sie dzieje z temperaturą spalin? Wiesz jak zmienia sie temperatura oleju przy doładowaniu? Wiesz w jaki sposób elektronika silnika ustala optymalny skład mieszanki? Wiesz do czego potrzebne są wskazania sondy lambda? Wiesz jak w ogole wyglada charakterystyka gazów wydechowych w zależności od składu mieszanki? Skorzystaj ze wskazowek, których Ci udzielamy i nie idź "na skróty" bo kuku autu zrobisz. Z patentów Grabowskiego możesz jak najbardziej skorzystać, tylko zrozum najpierw jak to dziala zanim zaczniesz cos grzebać na pałę.
Ostatnio zmieniony wt sty 13, 2009 14:28 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
challengerPL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sty 13, 2009 01:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: challengerPL » wt sty 13, 2009 15:45

Nie wiem czy chce ABU uturbiac w sumie 1000 mysli na minute sie pojawia najbardziej chodzi mi o doświadczenie w turbawkach bo to rozwojowa wiedza:) Wiec mozna i od ABU zaczac chociazby ze stopien sprzezania jest ok (na marginesie wartość czyli 9,5:1 to tak samo jak 9:5 bo mam nieścisłość w danych?) Wiem że kazdy powie swap i sie nie baw bo kuku itp. widziałem fajne 2,0 8v ktore bez problemu podchodzą ALE krecą mnie ostatnio Kjs-y a tam w klasie do 1,6 chetnie utarlbym nosa civika i crx-ą :D
Własnie mapy paliwa mnie martwią reszta jest do ogarnięcia!

A Grabowski to jakiś znany gosciu bo nie wiem o nim zbyt wiele mozna sluchac sie jego rad?



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości