[Mk1] 9a zamiast 2H

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Han3s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 20:58
Lokalizacja: Radomsko

[Mk1] 9a zamiast 2H

Post autor: Han3s » ndz sty 11, 2009 12:49

Hmm w sumie trzy sprawy do sprostowania.

Pierwsza. Jak wiadomo 2H jest na DIGI II. Stad moje pytanie. Cała wiazka, ecu itd moze pozostac tylko wystarczy dorobic listwe wtryskowa, pozapinac czujniki i to poskladac prawda :)?
Nie wiem, dlatego pytam :D

Druga sprawa, polega na kolektorze wydechowym. Macie jakieś pomysły ?
Czy ten od 9a połączy się z dalsza częścią układu jeśli miałem w 2h dwururke ?

Trzecia sprawa. Pytanie brzmi :D Czy ktoś sie orientuje jakiej wielkosci jest tarcza w skrzyni AUG od 2H ? I jaki tam wałek siedzi ?

Jakieś sugestie i pomysły mile widziane :)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 15:49 przez Han3s, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=202293][size=167]
[color=blue]Moje MK1 Cabby[/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » ndz sty 11, 2009 22:10

nie warto pchać digi II w 16v,przerabiałem to inne mapy inny zapłon,chyba ze nastawiasz sie na jazde na lpg np z blosem,to co innego benzyna bedzie słuzyć do zapalania w zimne dni :D ,na gazie bedzie to chodziło całkiem przyjemnie jezdziłem,najlepiej szukać digi 1 mam obecnie,poczytaj na forum jest troche o tym,a co do sprzęgła tarcze to tarcz z 2h podejdzie pod skrzynie aug :D pozdrowienia



Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » ndz sty 11, 2009 23:10

Han3s, czy digi I czy II to i tak trzeba stroić pod 16v jak masz graty to zakładaj II... co do dwórurki to podejdzie pod ten kolektor.. a tarcza sprzegłowa jest na cienki wałek ze skrzyni AUG...


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Han3s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 20:58
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Han3s » pn sty 12, 2009 00:45

Dorobie tylko listwe wtryskowa u GTO i mysle ze to wszystko podejdzie, skrzynia od 2h łaczy sie bez problemu, a pozniej tylko na strojenie co najwyzej :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=202293][size=167]
[color=blue]Moje MK1 Cabby[/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » pn sty 12, 2009 09:36

ciekawe kto ci wystroi ster digiII z tamtego silnika :chytry:,kolektor moze zostać portki nie podejdą na pewno,ale jak masz migomat i troche pojecia to przerzezbisz pod mk1 :D,listwe to kupujesz z audi 1.8 20v dorabiasz mocowania i przedłuzki i gotowe.
Ostatnio zmieniony pn sty 12, 2009 09:41 przez gumiś, łącznie zmieniany 3 razy.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: [Mk1] 9a zamiast 2H

Post autor: bugalon » pn sty 12, 2009 09:50

Han3s pisze:Hmm w sumie trzy sprawy do sprostowania.

Pierwsza. Jak wiadomo 2H jest na DIGI II. Stad moje pytanie. Cała wiazka, ecu itd moze pozostac tylko wystarczy dorobic listwe wtryskowa, pozapinac czujniki i to poskladac prawda :)?
Prawda, tylko kilka detali trzeba będzie dokupic. Krociec do glowicy od ABFa z klimą zeby mieć gdzie wsadzić czujnik niebieski temperatury, trochę przewodów (wiązkę trzeba będzie przedłużyć do listwy wtryskowej) i pare innych drobnych detali
Han3s pisze: Druga sprawa, polega na kolektorze wydechowym. Macie jakieś pomysły ?
Czy ten od 9a połączy się z dalsza częścią układu jeśli miałem w 2h dwururke ?
silnik 2H ma dwururke ale ona z tego co kojarze zakończona jest gruszką od zwykłego kolektora (takiego jak mają silniki na monopunkcie w mk2). Potrzebujesz portek od mk1 GTI. Na nie zapniesz kolektor z 9A i będą pasować.
Han3s pisze: Trzecia sprawa. Pytanie brzmi :D Czy ktoś sie orientuje jakiej wielkosci jest tarcza w skrzyni AUG od 2H ? I jaki tam wałek siedzi ?
Tarcza 210 mm, wałek cienki.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Han3s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 20:58
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Han3s » pn sty 12, 2009 10:49

Najbardziej to interesują mnie te drobne detale ? bo one najwięcej potrafią namieszać :D
Ogólnie rzecz biorąc to raczej da rade to samemu wrzucić jak ktoś nie ma dwóch lewych :)?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=202293][size=167]
[color=blue]Moje MK1 Cabby[/color][/size][/url]

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn sty 12, 2009 14:38

Han3s pisze:Najbardziej to interesują mnie te drobne detale ? bo one najwięcej potrafią namieszać :D
Ogólnie rzecz biorąc to raczej da rade to samemu wrzucić jak ktoś nie ma dwóch lewych :)?
Bez najmniejszego problemu. Jeśli sonda jest sprawna to nawet ECU skoryguje sobie samo sklad mieszanki w uzytecznym zakresie obrotow. Zerknij w wątek o digifancie. Tam będziesz miał napisane czego trzeba uzyc zeby to dobrze dzialalo. Ja robie zawsze tak:

1. Kupuje oryginalny czujnik temperatury cieczy z ABFa i wkrecam go w glowice KR/PL/9A
2. Kupuje krociec glowicy ten prowadzący do nagrzewnicy z ABFa z klimą. On ma wejscie na czujnik temperatury taki jak w 2H. Przerzucam czujnik temperatury (ten do zegarow) w ten krociec i sprawe mam załatwioną
3. Przedłużam wiązkę do wtrysków (seryjna jest za krótka, trzeba troche przewodow dorobic) tak aby sięgnęła do dorobionej listwy do 16V
4. W kolektorze od 16V musisz zmienic gniazda wtryskiwaczy. Kup w ASO (okolo 20 zetow za sztukę) lub wykręć z głowicy 2H jeśli Ci się uda.
5. Z krańcówkami przepustnicy trzeba będzie porzezbic (16V mają 3-pinowe krancowki a silnik 2H ma 2-pinowe). Najlepiej dać przpeustnicę z silników "PF/PB" jeśli jest inna niż w 2H (a raczej nie powinna byc). I zmienic tylko sposob mocowania linki gazu.
6. Przewod od czujnika cisnienia oleju w glowicy trzeba będzie przedluzyc (bo w silniku 16V jest on w podstawce filtra)
7. Odmę z 16v trzeba będzie wpiąć w dolot od silnika 8V ale pare rurek i sobie poradzisz :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn sty 12, 2009 15:00

bugalon pisze:4. W kolektorze od 16V musisz zmienic gniazda wtryskiwaczy. Kup w ASO (okolo 20 zetow za sztukę) lub wykręć z głowicy 2H jeśli Ci się uda.
nie trzeba
bugalon pisze:Bez najmniejszego problemu. Jeśli sonda jest sprawna to nawet ECU skoryguje sobie samo sklad mieszanki w uzytecznym zakresie obrotow.
czy aby na pewno??



Han3s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 20:58
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Han3s » pn sty 12, 2009 15:10

bugalon pisze:Bez najmniejszego problemu. Jeśli sonda jest sprawna to nawet ECU skoryguje sobie samo sklad mieszanki w uzytecznym zakresie obrotow.
czy aby na pewno??[/quote]

Wedlug mnie nie bardzo :P MOze bedzie działał i jakoś jezdzil no ale to nie bedzie mialo sensu :) To bedzie tylko rozwiazanie aby dojechac na zestrojenie :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=202293][size=167]
[color=blue]Moje MK1 Cabby[/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn sty 12, 2009 15:34

Han3s pisze:To bedzie tylko rozwiazanie aby dojechac na zestrojenie
tylko kto jest taki madry i ci digi 2 postroi?



Han3s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 20:58
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Han3s » pn sty 12, 2009 16:21

NIe da rady tego zestroic ? GTO pisał ze jak dorwe innego kompa gdzie bedzie mozna dotknac zapłon to cos bedzie dało się zrobic no ale coz moze zle go zrozumialem :)
Poki co najwazniejsza sprawa bez ktorej nic sie nie ruszy to dorobienie listwy :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=202293][size=167]
[color=blue]Moje MK1 Cabby[/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn sty 12, 2009 16:38

wiec zestroi digi 2 w wersji na 1 płycie, dwupłytowych z motorolą s3 nie robię bo nie mam programatora do tego - jedynie co można w nim ruszyć to dawki paliwa , zapłon siedzi na tej drugiej płycie , wiec tylko digi na 1 płycie, ciężko to znaleźć ale są takie . t


Obrazek
Obrazek


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Han3s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 20:58
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Han3s » pn sty 12, 2009 19:32

GTO a jakieś konkretne numery sterowników ? :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=202293][size=167]
[color=blue]Moje MK1 Cabby[/color][/size][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości