gaźniki do jednostki ABF????

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

gaźniki do jednostki ABF????

Post autor: g-zone » wt gru 23, 2008 18:17

Szanowni koledzy zastanawiam sie nad założeniem gaźników, szukałem na forum, ale informacje są na tyle rozrzucone że ciezko wszytsko poskładac w kupe, chciałbym wymiescić sie w kwocie ok 1500-2000 zł czy jest to mozliwe? mysle nad gaznikami od motocykli, tylko jak to dobrac??skad wytrzasnac kolektor dolotowy(nowy na ebay ok 200 euro) i co ogolnie jeszcze jest mi potrzebne, jesli szanowne grono specjalistow mogloby pomoc bede Wam wdzieczny, myśle że każdemu moze sie to przydać, tym bardziej ze ciągle sie slyszy o turbinach/kompresorach a powoli zapomina sie o odlschoolowych sposobach podnoszenia mocy :food:


Wesołych Świąt :choinke:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 23, 2008 19:50

Kolektory można samemu zrobić i poprosić spawacza, który spawa alu o sklejenie tego do kupy. Wystarczy kupić z takiego samego stopu trochę rury alu o fi powiedzmy 45mm, do tego dwa kawałki blachy alu o grubości 15mm i wymiarach 420mm/100mm i to powinno starczyć. Potem trochę myślenia, kilka rysunków i zaczynamy rzeźbić flansze pod gaźniki i do przykręcenia do głowicy. :bajer: Z drugiej strony chyba szybciej będzie ITB zapodać.



g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » wt gru 23, 2008 20:08

Taz takie wypowiedzi to rozumiem, szacun :bigok:

a jakie gaźniki z motorów dobrać? jak to sie robi, żeby to trzymało sie kupy?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt gru 23, 2008 20:24

moim daniem nie mniej jak 500 pojemnosci na cylinder.od takiego motoru.



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt gru 23, 2008 22:17

g-zone pisze:założeniem gaźników
po cholere sie cofać? Idź w strone ITB... jak pomyślisz to w 1500zł sie zmieścisz.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 23, 2008 22:32

Kolektor z BMW taniej jak 1000zł nie chodzi w sieci, a znaleźć za pół darmo jest ciężko. Ja znalazłem ale musze dać ośkę do macherów, żeby mi naprostowali i ucięli dwie przepustnice.



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt gru 23, 2008 23:14

TAZ pisze:Kolektor z BMW
nikt nie zmusza nikogo żeby użyć z BMW... Jak i tak musi modzić przedłużki żeby zainstalowac gaźniki to równie dobrze z jakiejś ścigawki może w ten sposób zainstalować to co trzeba.

[ Dodano: Wto 23 Gru, 2008 ]
http://img374.imageshack.us/my.php?imag ... 003kd9.jpg takie coś można


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » wt gru 23, 2008 23:44

CSR_GTI, to chyba jakiś projekt w budowie bo dwie listwy wtryskowe?? chyba że źle widze.. wogóle to chyba by to pasowało stroić na standalone a nie na eku digi I..


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » śr gru 24, 2008 00:13

CSR_GTI pisze:nikt nie zmusza nikogo żeby użyć z BMW... Jak i tak musi modzić przedłużki żeby zainstalowac gaźniki to równie dobrze z jakiejś ścigawki może w ten sposób zainstalować to co trzeba.


z czego jeszcze można znaleść??

no dobra, udało mi sie ITB znaleść z M3 (ok 1000zł), co dalej mi potrzebne?? :helm:
Ostatnio zmieniony śr gru 24, 2008 00:15 przez g-zone, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr gru 24, 2008 00:35

Teraz to napisz do jakiego silnika chcesz to wstawić.



g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » śr gru 24, 2008 00:44

w temacie jest napisane ABF 2.0 16v



Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » śr gru 24, 2008 00:49

jak masz przepustncie to teraz:
- suwmiarka ( pomierz ostwory do ich zamocowania )
- odpowidni kawalek alu zeby zrobic czesc od strony przepustnic
- pomierzyc rozstaw kanalow w glowicy z tego co pamietam 88mm miedzy srodkami przepustnice mieszcza sie na styk
- zrobic nowa oske ta ktora otwiera wszystkie przepustnice stara nie pasuje ze wzgledu rozstawu kanalow
- na frezarke z alu i zrobic dziurki
- kupic kawalek kolektora z 16V i odciac POD ODPWIEDNIM KATEM ok 3 cm od glowicy
- przyspawac czesc pod przepustnice
- wyszlifowac w srodku po spawaniu

a pozniej to juz z gorki 4 filtry lub zrobic puszke zbiorcza i 1 filtr, elektronika do przerobienia lub przejscie na SA

a na samamym poczatku trzeba sobie odpowiedziec na pytanie czy nasz silnik juz ma chec generowac >220KM w przeciwnym razie mzoe warto zaczac modyfikacje od czegos innego
pozdro



g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » śr gru 24, 2008 00:55

silnik posiada 165 KM, będe dawał jeszcze wałki, zapewne Schricka, i tyle....... ma to ogólnie sens? bo licze na jakieś 20 KM z ITB , później obróbka głowicy, wiem ze na odwrót ale tak będzie dla mnie lepiej



Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » śr gru 24, 2008 01:00

"madrzejsi " tego forum napisza ze 200KM to max na seryjnej przepsutnicy .... a VW pokazal ze nie ale jesli planujesz DOBRZE zrobic glowice i zalozyc walki ok 280 to plan jak najbardziej dobry tylko jak setup bedzie pelny bedzie moc

PS polecam wczesniej policzyc sobie dlugosc od zaworu do konca indywidualnego dolotu pod walki ktore chcesz zalozyc finalnie zeby sie nie okazalo ze chesz silnik krecic 8000rpm a rezonans w dolocie masz 6000-6500rpm lub 10000 rpm



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości