Remont ABFa....... jak najwięcej informacji??
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Remont ABFa....... jak najwięcej informacji??
Cześć, chciałbym wyremontować swojego ABFa, potrzebuje wszelkie info na ten temat, linki, instrukcje, mam kilka pytań:
1)jeśli śruby w głowicy nie były ruszane od nowości trzeba je wymienić na nówki???
2)jak się wyciaga tłoki??? nigdy tego nie robiłem a chciałbym wymienić odrazu pierścienie
3)na co trzeba uważać podczas rozbierania silnika???
4)które lementy muszą być dokręcone pod właściwym momentem i gdzie znaleść takie info,
5)jakie klucze będa mi potrzebne??? właśnie składam dobry zestaw, więc odrazu bym zamówił
Dziękuje za wskazówki PozdaVWiam
1)jeśli śruby w głowicy nie były ruszane od nowości trzeba je wymienić na nówki???
2)jak się wyciaga tłoki??? nigdy tego nie robiłem a chciałbym wymienić odrazu pierścienie
3)na co trzeba uważać podczas rozbierania silnika???
4)które lementy muszą być dokręcone pod właściwym momentem i gdzie znaleść takie info,
5)jakie klucze będa mi potrzebne??? właśnie składam dobry zestaw, więc odrazu bym zamówił
Dziękuje za wskazówki PozdaVWiam
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
1. Nie trzeba ale powinienes wymienić
2. Zdejmujesz miske, odkrecasz korbowody i wypychasz tloki do góry
3. Na to zeby wszystko ukladac w porzadku i kolejnosci w jakiej to rozbierasz. Jesli odkrecasz alternator to srubki do niego powinny byc w reklamówce przywiązanej do niego (ewentualnie w kartoniku podpisanym ALTERNATOR). To samo dotyczy innych elementów. Jesli nie robiles tego wczesniej cykaj fotki zanim cos rozbierzesz zebys potem zmontowal tak jak powinienes
4. Wszystkie elementy powinny byc dokręcone z właściwym momentem. Każda śrubka/nakrętka ma zdefiniowany moment z jakim musi być dokręcona. Momenty dokręcania śrub podają niektóre cwane programy jak Elsa np
5. Komplet profesjonalnych kluczy nasadowych, komplet dobrych imbusów, komplet dobrych kluczy plaskooczkowych, klucz dynamometryczny. Do tego kombinerki, młotek i kilka innych przydatnych rzeczy o których teraz nie pamiętam ))
Linków i instrukcji nie mam, jesli Ci na tym zalezy kup ksiązkę "Golf 3 Sam naprawiam" do silników 16V. Opis tam mają całkiem niezły. Czasem rzucą jakąś nazwą klucza serwisowego ale przy odrobinie kombinacji i pomyslunku obejdzie sie bez tego.
2. Zdejmujesz miske, odkrecasz korbowody i wypychasz tloki do góry
3. Na to zeby wszystko ukladac w porzadku i kolejnosci w jakiej to rozbierasz. Jesli odkrecasz alternator to srubki do niego powinny byc w reklamówce przywiązanej do niego (ewentualnie w kartoniku podpisanym ALTERNATOR). To samo dotyczy innych elementów. Jesli nie robiles tego wczesniej cykaj fotki zanim cos rozbierzesz zebys potem zmontowal tak jak powinienes
4. Wszystkie elementy powinny byc dokręcone z właściwym momentem. Każda śrubka/nakrętka ma zdefiniowany moment z jakim musi być dokręcona. Momenty dokręcania śrub podają niektóre cwane programy jak Elsa np
5. Komplet profesjonalnych kluczy nasadowych, komplet dobrych imbusów, komplet dobrych kluczy plaskooczkowych, klucz dynamometryczny. Do tego kombinerki, młotek i kilka innych przydatnych rzeczy o których teraz nie pamiętam ))
Linków i instrukcji nie mam, jesli Ci na tym zalezy kup ksiązkę "Golf 3 Sam naprawiam" do silników 16V. Opis tam mają całkiem niezły. Czasem rzucą jakąś nazwą klucza serwisowego ale przy odrobinie kombinacji i pomyslunku obejdzie sie bez tego.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
trohe sie nie zgodze...
trzeba wymieniac wszystkie w tym wszystkie przy wale korbowymbugalon pisze:1. Nie trzeba ale powinienes wymienić
tu sie totalnie nie zgodze... wszystkie sruby do jednego wiekszego kartonu... vw ma tak ze po samym wygladzie wiadomo gdzie idzie dana sruba... a kilka mniejszych reklamowek.. zawsze jakas sruba wyparuje...2. Zdejmujesz miske, odkrecasz korbowody i wypychasz tloki do góry
3. Na to zeby wszystko ukladac w porzadku i kolejnosci w jakiej to rozbierasz. Jesli odkrecasz alternator to srubki do niego powinny byc w reklamówce przywiązanej do niego (ewentualnie w kartoniku podpisanym ALTERNATOR). To samo dotyczy innych elementów. Jesli nie robiles tego wczesniej cykaj fotki zanim cos rozbierzesz zebys potem zmontowal tak jak powinienes
gumowy4. Wszystkie elementy powinny byc dokręcone z właściwym momentem. Każda śrubka/nakrętka ma zdefiniowany moment z jakim musi być dokręcona. Momenty dokręcania śrub podają niektóre cwane programy jak Elsa np
5. Komplet profesjonalnych kluczy nasadowych, komplet dobrych imbusów, komplet dobrych kluczy plaskooczkowych, klucz dynamometryczny. Do tego kombinerki, młotek
do tego tuleja do wkladania tlokowi kilka innych przydatnych rzeczy o których teraz nie pamiętam ))
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Każdy ma jakiś swój sposób, mi si ten najbardziej sprawdza chociazby dlatego ze nie musze przewalac calego wielkiego kartonu w poszukiwaniu jednej nakrętki np No i jeszcze mi zadna sruba nie wyparowalatu sie totalnie nie zgodze... wszystkie sruby do jednego wiekszego kartonu... vw ma tak ze po samym wygladzie wiadomo gdzie idzie dana sruba... a kilka mniejszych reklamowek.. zawsze jakas sruba wyparuje...
Co do śrub w glowicy, osobiscie zawsze wymieniam (tak zaleca VW a ja z zaleceniami inżynierów z wolfsburga nie dyskutuję) nie zawsze jest jednak taka potrzeba, podobnie jak z nakrętkami do kolektora wydechowego prawda ?
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
autodata nie rozroznia uszczelek tylko silniki..toffic pisze:Wg AutoDaty do metalowej uszczelki trzeba wymieniać do zwykłej niekoniecznie
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Dzięki wszystkim za odp
Który zestaw kluczy będzie ok??
http://moto.allegro.pl/item307909765_ze ... x_fv_.html
http://moto.allegro.pl/item302135656_re ... m_fv_.html
Do tłoków:
http://moto.allegro.pl/item307853229_sz ... 100mm.html
Który zestaw kluczy będzie ok??
http://moto.allegro.pl/item307909765_ze ... x_fv_.html
http://moto.allegro.pl/item302135656_re ... m_fv_.html
Do tłoków:
http://moto.allegro.pl/item307853229_sz ... 100mm.html
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 22:21 przez g-zone, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczypce do pierscieni to sobie zrob z blachy 1mm w kształcie takim zeby "opasło" cylinder i dało sie to sciscnac kombinerkami +młotek gumowy i ewentulanie młotek aluminiowy i pewnie jakies derwienko sie przyda zeby wał zablokowac przy dokrecaniu koła zamachowego i koła na wale.
Nie polecam klucza dynamometrycznego np z Castoramy za 70zł - ewentualnie moza go sobie urzyc jako dzwigni do odkrecaia/dokrecania jakis opornych śrub.
Strzykawka +rurka na nią zeby podlac olejem to co trzeba.
Nie polecam klucza dynamometrycznego np z Castoramy za 70zł - ewentualnie moza go sobie urzyc jako dzwigni do odkrecaia/dokrecania jakis opornych śrub.
Strzykawka +rurka na nią zeby podlac olejem to co trzeba.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
podeprzyj faktem przy abf(stalowa) czy 9a ( tradycyjna) czy wiekszosc vw autodata nakazuje wymiane srubtoffic pisze:Niezgodze sięevolution pisze:autodata nie rozroznia uszczelek tylko silniki..
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości