Srednice zaworow w 1.8 a 2.0

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » pn gru 03, 2007 12:51

bugalon pisze:
voj2s pisze:
evolution pisze:wydechy sa wieksze i to duzo w 2.0.. dlatego bardziej lubie te glowice... mocn wydzieram ssace i jest ok
co nie zmienia faktu ze lepsza jest dobrze zrobiona 1.8 niz dobrze zrobiona 2.0.....
Oj cos z tym faktem nie bardzo. Lepsza jest dobrze zrobiona glowica od 2.0. Widzialem kiedys watek na VWVortex (teraz szukalem go znow ale znalezc nie moglem) i tam mierzyli przeplywy glowic po obrobkach (1.8 i 2.0) i ta dwulitrowka wypadla lepiej (moze to kwestia braku powtarzalnosci obrobki ale jednak lepiej było). Ja u siebie dawalem glowice z 2.0 (po powiekszeniu kanalow ssacych i wydechowych) i bylem bardzo zadowolony. Aluminium (opilki) zostaly zrzucone potem do woreczka zeby zobaczyc ile objetosciowo zajmuja miejsca. Woreczek mial wielkosc podobna do zielonej pilki tenisowej.
prosze poszukaj tego tematu i podaj przeplywy przez kanaly w 2.0 po portingu do tej pory wszelkie inforamcje jakie znalazlem mowia ze 1.8 jest lepsza...ale trezba byc otwartym na wiedze :grin: jesli jest tak jak mowisz znaczy ze glowca 2.0 ma jeden z wiekszych przyrostow po portingu ze wszystkich glowic



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn gru 03, 2007 13:24

wojtek.. mi tez z obserwacji wynika ze glowica 2.0 z mocno rozwierconymi kanałami ssacymi daje lepsze efekty niz glowica z 1.8. do tego ksztalt komory spalania jest bardziej przyjazny wiekszym cisnieniom i wczesniejszym zaplonom... sam u siebie mam teraz glowe z 2.0


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » pn gru 03, 2007 13:29

wlasnie znalazlem wykresy z flow bencha glowicy 2.0 16V seryjnej i po portingu tylko jeszcze musze przeliczyc wartosci bo pomiar byl pod innym cisnieniem niz glowicy 1.8 16V ale juz widac ze ssace po portingu caly czas lepsze ma 1.8 16V masz moze przeplywy seryjnej 2.0 16V pod cienienie 10" ??



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn gru 03, 2007 13:31

wiesz pytanie ile rozwiercilo sie kanaly.. bo to jest wazne.. jak sam pewnie wiesz porting portingowi nie rowny.. ja kanaly rozwiercilem niesymetrycznie przyblizajac kanaly do siebie... a wybralem duzo miesa..


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » pn gru 03, 2007 13:39

wyniki z roznych firm ale obie pracuja na flowbenchach wiec domyslam sie ze cos wiedza w jednej 210cfm na ssacych 2.0 16V w drugiej 215cfm na ssacych w 1.8 wydechy podobna roznica na kozysc 2.0 162cfm - 1.8 156cfm ale jesli ktos ma inne porownani chetnie poczytam



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn gru 03, 2007 13:49

wojtek byc moze jest tak jak piszesz ze przeplywy na ssacych w 1.8 sa lepsze... ale druga strona medalu jest taka ze 2.0 lepiej oproznia cylindry, wiec mysle ze cisnienie spalin pozostajacych w cylindrach( takie napewno jest i to chwilowo spore) jest mniejsze a co za tym idzie do cylindra moze dostac sie wiecej swiezego ladunku...
sam osobiscie chetnie oddalbym swoja glowe do takich pomiarow ciekaw jestem jakby wyszło:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: qbejs » pn gru 03, 2007 13:57

evolution pisze: sam osobiscie chetnie oddalbym swoja glowe do takich pomiarow ciekaw jestem jakby wyszło:)
Z tego co wiem to na Krasnobrodzkiej w Wawie mogą zrobić takie pomiary.


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » pn gru 03, 2007 14:13

teraz doczytalem warosci dla glowicy 2.0 16V podalem dla niestandartowych zaworow wydechowych.....



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn gru 03, 2007 16:59

qbejs pisze:
evolution pisze: sam osobiscie chetnie oddalbym swoja glowe do takich pomiarow ciekaw jestem jakby wyszło:)
Z tego co wiem to na Krasnobrodzkiej w Wawie mogą zrobić takie pomiary.
masz jakies namiary??
zrobie jedna glowe do testow.. jeden cylinder obrobie reszty nie do porownania..


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » pn gru 03, 2007 17:25

evolution pisze:masz jakies namiary??

http://www.nos.motoogloszenia.pl/

:-)


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt gru 04, 2007 11:02

voj2s pisze:wyniki z roznych firm ale obie pracuja na flowbenchach wiec domyslam sie ze cos wiedza w jednej 210cfm na ssacych 2.0 16V w drugiej 215cfm na ssacych w 1.8 wydechy podobna roznica na kozysc 2.0 162cfm - 1.8 156cfm ale jesli ktos ma inne porownani chetnie poczytam
Problem polega na tym, ze amerykance z vortexa robili badania glowic w latach 2000-2002. Jest kupa ciekawych postow na ten temat, ale nie mozna wyciagnac zadnych wnioskow dlatego ze linki do zdjec z charakterystykami przelywu sa juz dawno nieaktywne. Ostatni post z aktywnymi linkami do wykresow pochodzi z roku 2006 i mozna znalezc wszystkie informacje tutaj:

Wykresy przeplywu

Problem polega tylko na tym, ze glowice zostaly obrobione przez dwa rozne zaklady i ciezko jest zestawic te dane (nie jest to watek o ktorym pisalem wczesniej). Obie glowice miały powiększone zawory wydechowe o 0,5mm. Dodatkowo glowica z 1.8 miala powiekszone zawory ssace o 0,5mm (czego glowica 2.0 nie miala) Widac ze wartosci przeplywu na koncu charakterystyki są prawie takie same dla glowicy 2.0 i 1.8 (po obrobce oczywiscie). Przebieg charakterystyki przeplywu dla 1.8 jest nieco lepszy niz 2.0 pytanie tylko czy to dlatego, ze uzyto tego wiekszego zaworu ssacego czy nie - to juz pozostawiam Wam :)
Ostatnio zmieniony wt gru 04, 2007 11:06 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob gru 29, 2007 00:09

Pytanie: jeśli mówicie o głowicy 2.0 to 9A czy ABF???
evolution pisze:do tego ksztalt komory spalania jest bardziej przyjazny wiekszym cisnieniom i wczesniejszym zaplonom... sam u siebie mam teraz glowe z 2.0
A dokładniej Jacku z jakiego 2.0???



Awatar użytkownika
Klikux
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Klikux » ndz gru 30, 2007 12:47

toffic pisze:Pytanie: jeśli mówicie o głowicy 2.0 to 9A czy ABF???
evolution pisze:do tego ksztalt komory spalania jest bardziej przyjazny wiekszym cisnieniom i wczesniejszym zaplonom... sam u siebie mam teraz glowe z 2.0
A dokładniej Jacku z jakiego 2.0???
na mój gust mowa jest o głowicy z 9a.
To ja sie dołącze do pytanka porting w 9a i do tego dołozyc 3 kąty co myslicie?? :okej:
Ostatnio zmieniony ndz gru 30, 2007 12:57 przez Klikux, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lip 14, 2009 20:48

Małe info, może komuś się przyda, różnica w masie
Zawory z sodem
Obrazek
I bez sodu
Obrazek
:bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości