Ile można wycisnąć koni z ABFa??

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » czw sie 30, 2007 23:37

TOMEKKK pisze:Pomiar będzie w przyszłym tygodniu, ale stawiam na 240 PS.
Masz spieka tam ??będziesz uturbiał go jeszcze czy już nic??myślałem o kompresorze ale turbo mnie jakoś bardziej przekonuje
Ryba266 pisze:ABF-em bez turba mozna dojsc do 200ps
Doszedłeś może do tylu??


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: TOMEKKK » pt sie 31, 2007 07:04

Sprzęgło wciąż seria. Z racji tego, że moc rośnie liniowo jak w serii i nie ma nagłego przyrostu dużej ilości momentu, jakoś się jeszcze trzyma. Wkrótce jednak sprzęgło wymienię...

A uturbiać? Po co? Kiedy jest mi mało odpalam nitro.
Jestem bardzo zadowolony z obecnej charakterystyki silnika i mocy.
Jeżeli w tym sezonie będe jeszcze gdzies na zawodach, to spróbuję zrobic niską 13stkę...
Ostatnio zmieniony pt sie 31, 2007 07:07 przez TOMEKKK, łącznie zmieniany 1 raz.


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » pt sie 31, 2007 12:05

właśnie po to turbo, że jak nitro się kończy to przestajesz jechać. Jednak NO2 powoduje gwałtowny przyrost temperatury, co jest raczej niezbyt zdrowe dla motoru. Pod mocny kating na nitro trzebaby dół silnika wzmocnić, coby tłoków niepowypalało.


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » pt sie 31, 2007 14:21

Doszedłeś może do tylu??
Niewiem do ilu ja doszedlem bo nie bylo pomiaru ale jakies 180 ps powinno byc. Jak bym lepiej dobral walki i porting zrobil to 200 by bylo ale to za duzy koszt jak na te kilka koni dlatego bede inwestowal w pozadne turbo



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » pt sie 31, 2007 20:49

Ryba266 pisze:ale jakies 180 ps powinno byc
Jak można wiedzieć co zrobiłeś z serią ??


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

ericSSon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr paź 18, 2006 23:06
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: ericSSon » pn wrz 03, 2007 00:45

LCQ pisze:Po wielu przemyśleniach będe kierował sie chyba w stronę ABFa , pierw delikatnie go poprawie : wydech dolot wałek ssący Schricka i program do tego ( może uda sie do 170 KM dobić) ,a pózniej turbo na niskim ciśnieniu,

P.S.

Ile można zrobić kucyków z samego programu na ABFie ?? Hamował ktoś taki silnik po modach ??

Pozdr
juz ci pisalem ile mozna wycisnac z takiego ABFa, tutaj masz wykres kolegi

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... bdd9be234b

(seria to do konca tez chyba nie byla seria, dla mnie sie liczy efekt koncowy czyli samym programem 164 kuce i 194 Nm)



Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » pn wrz 03, 2007 20:49

LCQ pisze:Jak można wiedzieć co zrobiłeś z serią ??
Ostre walki zimny dolot ze stozkiem przelotowy wydech sebringa bez katalizatora chip by GTO
Wszystko jest w moim temacie wysrarczy poczytac adres jest w podpisie



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » czw wrz 06, 2007 23:07

Jeszcze nawiaze do wolnossacego ABFa- w tym temacie jest wykres mojego motoru. Program + stozek



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pt wrz 07, 2007 07:13

najwieksze roznice w mocy silnikow po chipsie widac na hamowniach obciazeniowych, a to dlatego ze przy pelnym obciazeniem ecu inaczej dawkuje paliwo jak na obciazeniach czesciowych, dobrze to widac podczas jazdy na 4 i 5 biegu gdzie silnik powyzej 5000rpm po programie znacznie szybciej sie wkreca do redline.

na hamowni interacyjnej sterownik jedzie na obcizeniu czesciowym i wyniki (roznice) są przewaznie zanizone wzgledem wartosci pod pelnym obcizeniem (wyjatek to słaby chiptuning polegajacy tylko na zmianie parametrów "part load") dlatego strojenie na drodze moim zdaniem jest duzo lepsze jak na hamowni interacyjnej.
Ostatnio zmieniony pt wrz 07, 2007 07:15 przez GTO, łącznie zmieniany 1 raz.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

ericSSon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr paź 18, 2006 23:06
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: ericSSon » pt wrz 07, 2007 23:11

nawiazujac do 4 i 5 biegu to ostatnio sie przekonalem, ze sa zdecydowanie zwawsze. volvo 2.0 T4 nie dawalo rady, chociaz na poczatku bylo mniej wiecej rowno. krzysiek widziales ten wykres, ktory wklejalem wczesniej?
Ostatnio zmieniony pt wrz 07, 2007 23:28 przez ericSSon, łącznie zmieniany 1 raz.



Alan GTi

Post autor: Alan GTi » wt wrz 29, 2009 18:19

Witam,mam pytanie jako Wy specjaliści od uturbiania najlepiej sie mozecie wypowiedziec :)
Chcialbym na wiosne uturbiać mojego abefa tylko planowałbym soft turbo w okolice 200 kucy<oczywiscie nie ja bym to robil tylko firma specjalizujaca sie w takich sprawach>,jak Wy to widzicie?Silnik bardzo ucierpi przy turbinie bez zakucia?
Z góry dzieki :)
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 18:20 przez Alan GTi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » wt wrz 29, 2009 18:21

co to jest 200KM, chyba mega mega soft. Pewnie będziesz pompował z 0.3 bara jak nie mniej.
Nie wiem czy jest sens dla tak małeg przyrostu.
Jeśli masz sprawna motorownie to nic nie ucierpi


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Alan GTi

Post autor: Alan GTi » wt wrz 29, 2009 18:27

Kenaj pisze: Jeśli masz sprawna motorownie to nic nie ucierpi
Hm zastanawiam sie od kilku dni i pytalem juz paru osob,slyszalem rozne opinie.Jedni twierdza ze nic nie ucierpi,inni ze cos sie moze dziać po jakimś czasie wiec sam nie wiem...



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » wt wrz 29, 2009 21:28

ja bym sprawdził dokładnie silnik, a później dmuchał, wtedy możesz mieć większa pewność a zarazem troche więcej koni uzyskać bo dla 200 nawet bym tego nie uturbiał



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości