Przyszły chiptuning oraz pytania.
: czw mar 18, 2021 00:31
Witam.
Zastanawiam się nad oddaniem samochodu na chiptuning do przeprogramowania go z fabrycznych 150KM do 180KM w niedalekiej przyszłości Myślę, że tyle by było w sam raz, tak, żeby silnik nie był wyżyłowany no i chcę pozostać przy fabrycznych podzespołach. Silnik o oznaczeniu AUM czyli mam fabryczną turbinę K03s. Zanim taki chip bym zrobił muszę jeszcze trochę poznać samochód, poczekać czy nie wyjdą jakieś możliwe naprawy oraz chcę zadać od siebie zestaw pytań do was (m.in do tych, którzy przeprowadzili taki chip na swoich samochodach z tym silnikiem):
- czy wzrost mocy o 30KM spowoduje, że dwumasa i sprzęgło będą bardziej narażone na szybsze zużycie czy jednak nie będzie to jeszcze dla tych podzespołów aż tak bolesne?
- ile zapasu na niutony ma takie fabryczne koło dwumasowe oraz ile zapasu mocy ma taka turbina K03s? Jaka jest maksymalna granica tych podzespołów?
- czy ilość niutonometrów przy chipowaniu można wybrać ile się chce czy dobierają się one automatycznie do ilości przyrostu koni mechanicznych? np. chcę 235nm przy 180KM
- czy po podniesieniu do 180KM będzie odczuwalne mniejsze spalanie? Jeżeli tak, to o ile mniej litrów czy ml wam spala po takim tuningu?
- czy będę musiał zmienić olej na coś innego niż 5W40?
- czy w ogóle muszę coś zmieniać z podzespołów?
To na razie tyle z moich pytań.
Zastanawiam się nad oddaniem samochodu na chiptuning do przeprogramowania go z fabrycznych 150KM do 180KM w niedalekiej przyszłości Myślę, że tyle by było w sam raz, tak, żeby silnik nie był wyżyłowany no i chcę pozostać przy fabrycznych podzespołach. Silnik o oznaczeniu AUM czyli mam fabryczną turbinę K03s. Zanim taki chip bym zrobił muszę jeszcze trochę poznać samochód, poczekać czy nie wyjdą jakieś możliwe naprawy oraz chcę zadać od siebie zestaw pytań do was (m.in do tych, którzy przeprowadzili taki chip na swoich samochodach z tym silnikiem):
- czy wzrost mocy o 30KM spowoduje, że dwumasa i sprzęgło będą bardziej narażone na szybsze zużycie czy jednak nie będzie to jeszcze dla tych podzespołów aż tak bolesne?
- ile zapasu na niutony ma takie fabryczne koło dwumasowe oraz ile zapasu mocy ma taka turbina K03s? Jaka jest maksymalna granica tych podzespołów?
- czy ilość niutonometrów przy chipowaniu można wybrać ile się chce czy dobierają się one automatycznie do ilości przyrostu koni mechanicznych? np. chcę 235nm przy 180KM
- czy po podniesieniu do 180KM będzie odczuwalne mniejsze spalanie? Jeżeli tak, to o ile mniej litrów czy ml wam spala po takim tuningu?
- czy będę musiał zmienić olej na coś innego niż 5W40?
- czy w ogóle muszę coś zmieniać z podzespołów?
To na razie tyle z moich pytań.