Strona 1 z 2

1.8 AGN + kompresor

: wt gru 10, 2013 21:31
autor: micha14
Witam !
Mam taki trochę głupi bądź szalony pomysł zamontowania kompresora do Golfa IV w silniku 1.8 AGN. Tylko pojawia się mały problem bo pomysł pomysłem ale czy to się da tam zamontować ? Jedyne rozwiązanie to za klime ale tam trochę mało miejsca jest. Miał już ktoś z tym do czynienia ? Czy ten pomysł jest wog realny ?
Z góry dzięki pozdrawiam :)

1.8 AGN + kompresor

: śr gru 11, 2013 10:24
autor: kfasny
jest realny, ale lepiej, taniej, bezpieczniej i trwalej bedzie wlozyc 1.8t

Re: 1.8 AGN + kompresor

: śr gru 11, 2013 18:16
autor: micha14
No myślałem nad swapem na 1.8 T 180km + skrzynia to ok 5tys a kompresor ze strojeniem i skrzynia to za 3tys wsadzę. A tak poza tym to kompresor w 1.8 to rzadkość :grin:

1.8 AGN + kompresor

: śr gru 11, 2013 23:27
autor: ADi997
Jak już wsadzisz to się pochwal. Twój kalkulator chyba słabo liczy albo mowa tutaj o walucie takiej jak funt lub euro to się zgodzę.

1.8 AGN + kompresor

: czw gru 12, 2013 10:52
autor: kfasny
no i dodaj heble, zawias to rzeczywiscie chyba w funtach moglo by sie zgadzac ;)

Re: 1.8 AGN + kompresor

: czw gru 12, 2013 16:20
autor: micha14
W moim wypadku to potrzebuje kompresor to koszt 1200zł + paski i inne pierdoły to około 500zł strojenie 500zł (po znajomości ) IC już mam z iveco wiec to nie problem blow off tez jest orurowanie to 300zł co tu jeszcze potrzeba chyba wszystko. Skrzynia z angola ze sprzęgłem 400zł. Coś jeszcze ?

1.8 AGN + kompresor

: czw gru 12, 2013 20:16
autor: GregorzG60
tak realnie to przemnóż budżet razy 2-2.5 i wtedy dopiero można mówic o realnym koszcie całości , w realu i tak wyjdzie zapewne jeszcze więcej, wie to każdy kto choc raz spróbował coś zbudować samemu :)

1.8 AGN + kompresor

: czw gru 12, 2013 22:18
autor: ADi997
A jeszcze tak zapytam z ciekawości, w jakie moce celujesz i jakie doladowanie ??

1.8 AGN + kompresor

: pt gru 13, 2013 18:26
autor: micha14
Powiem tak moc docelowa to ok 200km z turbo bądź kompresorem a jakie doładowanie to wyjdzie w praniu. Jest opcja wzięcia 1.8 T 180km za 5000zł w Leonie (angol) tylko osobiście twierdze ze taki seryjny silnik to słabo przyśpiesza więc koło zamachowe trzeba by stoczyć no i myślałem blow off'a oczywiście dla dźwięku bo mocy to zero z tego. Coś polecacie jeszcze na podniesienie mocy tanim kosztem? bo powiem tak że kompressor to fajna rzecz lepiej przyśpiesza tylko problem w tym że po obliczeniach jedyny porządny kompressor (Eaton M62) się zbytnio nie zmieści. Kompresor z klimy jest ciut mniejszy a on tam jest upchany strasznie więc trzeba by ciągnąc jakieś dziwne kombinacje z paskami.. widziałem A3 z kompresorem ale to była jakaś porażka multum pasków...

1.8 AGN + kompresor

: pt gru 13, 2013 20:05
autor: wesol
micha14 pisze:kompresor ze strojeniem i skrzynia to za 3tys wsadzę
a korby to wytrzymaja?? i silnika nie trzeba odprezac jak bedziesz ladowal powietrza tak duzo by osiagnac te 200 koni?? Powodzenia zycze. Przy okazji i sie skoncza poloski i cala reszta.
micha14 pisze:wierdze ze taki seryjny silnik to słabo przyśpiesza więc koło zamachowe trzeba by stoczyć no i myślałem blow off'a oczywiście dla dźwięku bo mocy to zero z tego.
Hmm jak z dzieckiem. Blow to ci moze jedynie mocy zabrać bo przeciez upuszczasz to powietrze ktore tak bardzo chcesz napompowac. CO ma dac kolo zamachowe poza tym ze mocy ci ubedzie na dole a na gorze moze pryzbedzie ze 5 koni. Tka to tylko szybciej uwalisz sprzeglo bo bedziesz strzelal ze sprzegla by ruszyc zrywnie.


Moim zdaniem to wsadzaj tego 1.8T i bedziesz mial na wstepie juz pozadny wynik a jak zrobisz jeszcze remap o przekroczysz te 200 KM.

Re: 1.8 AGN + kompresor

: pt gru 13, 2013 20:56
autor: GregorzG60
wesol pisze:
micha14 pisze:kompresor ze strojeniem i skrzynia to za 3tys wsadzę
a korby to wytrzymaja?? i silnika nie trzeba odprezac jak bedziesz ladowal powietrza tak duzo by osiagnac te 200 koni?? Powodzenia zycze. Przy okazji i sie skoncza poloski i cala reszta.
micha14 pisze:wierdze ze taki seryjny silnik to słabo przyśpiesza więc koło zamachowe trzeba by stoczyć no i myślałem blow off'a oczywiście dla dźwięku bo mocy to zero z tego.
Hmm jak z dzieckiem. Blow to ci moze jedynie mocy zabrać bo przeciez upuszczasz to powietrze ktore tak bardzo chcesz napompowac. CO ma dac kolo zamachowe poza tym ze mocy ci ubedzie na dole a na gorze moze pryzbedzie ze 5 koni. Tka to tylko szybciej uwalisz sprzeglo bo bedziesz strzelal ze sprzegla by ruszyc zrywnie.


Moim zdaniem to wsadzaj tego 1.8T i bedziesz mial na wstepie juz pozadny wynik a jak zrobisz jeszcze remap o przekroczysz te 200 KM.
1+ za ten wpis, 1.8t 180km nie jedzie tak ? a 1.8 z kompresorem tak ?, micha14 - to powiedz ile musi mieć mocy 1.8 kompresor żeby jechało ? i wtedy budżet przemnóż nie przez 2 - 2.5 a przez 4-6 :bigok:

Re: 1.8 AGN + kompresor

: sob gru 14, 2013 12:38
autor: micha14
Wesol Toczyłeś kiedyś zamachowe koło ? chyba nie kolego.. im lżejsze koło tym lepiej przyśpiesza bo łatwiej mu się wkręcić mocy w ubytku nie będzie żadnej tylko v-max się zmniejszy.
A mówiąc o 1.8 T 180km to miałem A3 z tym silnikiem i powiem szczerze jeśli chodzi o elastyczność to jest ok ale to "zaczyna jechać" dopiero jak się przekroczy te ok. 3,5tys a kompresor to jednak od samego dołu idzie. Miałem Civica 1.6 v-tec z kompresorem i wiem jak działa kompresor i osobiście wolę kompresor jest droższy w zakupie (sam kompresor) ale dół lepszy. W wypadku Golfa to trochę za dużo roboty bo mało miejsca jest w nim. A 1.8 T trzeba trochę poprawić żeby trochę lepiej się wkręcało. Nie chcę się już kłócić o te koszta bo akurat w moim przypadku one nie będą wielkie przy robieniu kompresora jeśli chodzi o swapa na 1.8 180km to jest to cena angola.

1.8 AGN + kompresor

: sob gru 14, 2013 13:13
autor: wesol
Kolego a wiesz ze silniki wolnossace to wlasnie takie wysokoobrotówki i tam o ile to ztoczenie masy z zamachu ma jakis wplyw tak w silniku uturbionym ztoczenie raczje ma wplyw wymierny. Czemu tak jest? Ano wlasnie z teog powodu ze silniki turbo raczej sie nie kreci na jakies mega wysokie obroty i przyjemnosc z jazdy i przyspiechy jest wlasnie z niskich obrotów i srednich do wysokich a nie mega wysokich. TO nawet zdrowiej dla suszarki bo ile polata taka suszara na obrotach 6 czy 7 tys??
Zreszta ja jestem przeciwnikiem sciagania masy z zamachu chocby z tego wzgledu ze nie wiele to daje w sumie bo po pierwsze i takmasz duza mase obrotowa na polosiach i samej skrzyni plus do tego jesli masz duze kola. Skoro wszelkich mas masz na 50 kg to co da ze sciagniesz 2 kg?? Poza tym nie wiem jaka uczelnie kolega konczyl ale unas na samochodowej wyzszej uczelni mielismy tak ze zamach to wzmacniacz momentu obrotowego. Nie wiem czy wiesz ale taki ciezki zamach gromadzi wlasnie w sobie moc jak go rozkrecisz do wysokich obrotów.

1.8 AGN + kompresor

: sob gru 14, 2013 14:19
autor: micha14
Wyobraź sobie że też siedzę w temacie. I z tego co mi wiadomo to im lżejsze koło tym łatwiej obrócić i lepsze przyśpieszenie a mniejsza prędkość maksymalna. I mam takie pytanie który VW ma 50kg zamacha ? Drugie to przeczytaj ostanie swoje zdanie
Nie wiem czy wiesz ale taki ciezki zamach gromadzi wlasnie w sobie moc jak go rozkrecisz do wysokich obrotów.
i przemyśl to " jak go rozkręcisz" a żeby go rozkręcić to trzeba trochę poczekać.. Ostatnio montowałem do Preludy zamacha z 10 na 6kg razem ze spiekowym sprzęgłem i uwierz mi różnica na dole jest potężna.