Strona 1 z 3
Bolączki 1.8T
: czw maja 16, 2013 22:19
autor: Jar3kGTI
Bolączki 1.8T
: czw maja 16, 2013 23:54
autor: Yuri
JareCzek69 pisze:słyszałem tylko, że lubi dużo oliwy wypijać
Że co?
Bolączki 1.8T
: pt maja 17, 2013 08:50
autor: Jar3kGTI
Olej lubi pić.. Tak kiedyś kolega mówił.
Bolączki 1.8T
: pt maja 17, 2013 09:26
autor: szpieg
bajdurzenie .... silnik w dobrym stanie nie bedzie brał oleju ...
1.8t nie ma wad ! najlepsza jednostka napędowa we wszechświecie
Bolączki 1.8T
: pt maja 17, 2013 20:42
autor: piotrekvr6
Znam przypadek AGU przebieg 420000km w aso cały czas jeżdzony na mobilu 5w40. Na 10 tyś km ubywa 0,4 l oleju.
Bolączki 1.8T
: sob maja 18, 2013 19:09
autor: mroziu22
Bolączką na pierwszy rzut są cewki ale to jest pryszcz. Każda cewka zapłonowa jest osobna. Umieszczone są na wierzchu. Nawet jak padnie to koszt od 40pln(używka) do 150pln(nowa). Wymiana cewki trwa 15 min, wystarczy klucz imbus. Ogólnie silnik jeśli zadbany to bardzo przyjazny. Można zagazować i śmigać ekonomiczniej niż dieselem. Przyjemność z jazdy bezcenna. Bardzo polecam. 5 lat temu miałem GTI 1.8T przebieg był olbyrzmi a stan ogólny samochodu zły, jednak silnik nie do zajechania. Obecnie posiadam leona z tym silnikiem. Następnego też bym kupił z tym motorem. Polecam
Bolączki 1.8T
: sob maja 18, 2013 19:31
autor: Mr Coffee
Co prawda to prawda 1.8T nie ma wad
A całkiem poważnie 1.8T to bardzo fajny silniczek, który ma niezły potencjał. Minusem jest to, że ma dużo tego osprzętu, tych czujników itp. Warto się więc zaopatrzyć w jakiś kabel vag by nie tracić za bzdury u mechaników
Osobiście zrobiłem ponad 50tys km i jestem bardzo zadowolony. Następne auto jakbym kiedykolwiek zmieniał to też pewnie 1.8T tylko w jakiejś większej budzie i z napędem na 4 koła bo w górach się przyda
Re: Bolączki 1.8T
: ndz maja 19, 2013 12:51
autor: szpieg
mroziu22 pisze:Bolączką na pierwszy rzut są cewki ale to jest pryszcz. Każda cewka zapłonowa jest osobna. Umieszczone są na wierzchu. Nawet jak padnie to koszt od 40pln(używka) do 150pln(nowa). Wymiana cewki trwa 15 min, wystarczy klucz imbus. Ogólnie silnik jeśli zadbany to bardzo przyjazny. Można zagazować i śmigać ekonomiczniej niż dieselem. Przyjemność z jazdy bezcenna. Bardzo polecam. 5 lat temu miałem GTI 1.8T przebieg był olbyrzmi a stan ogólny samochodu zły, jednak silnik nie do zajechania. Obecnie posiadam leona z tym silnikiem. Następnego też bym kupił z tym motorem. Polecam
w sprawie cewek warto zadzwonic do ASO i sprawdzic po numerze seryjnym czy nie kwalifikuja sie do akcji serwisowej (sa wymieniane za darmo)
Bolączki 1.8T
: śr maja 22, 2013 11:42
autor: GregorzG60
Najwiekszą bolączką 1.8T jest poprzedni właściciel.
Pozatym nieszczelnosci w dolocie, pekajace pompy wody, napinacz lancuszka walkow, popekane kolektory i strony gorąca turbo (od palowania na niesprawnym silniku z nieszczelnoscimi , niesprawna cewka , przeplywką), padaja cewki , przeplywki (srednio wystrzymuja 200-250tys km), wycieki oleju z pod pokrywy, ale to są drobnostki.
Ogolnie nie ma się co martwić. Polecam 1.8TDobry wytrzymaly sprzet z potencjalem, smiało można gazować. Sprawny nie bierze oleju przy normalnej jezdzie.
Bolączki 1.8T
: czw maja 23, 2013 23:14
autor: Jar3kGTI
W Skodzie SuperB siedzi ten sam silnik 1.8T co w passacie?
Bolączki 1.8T
: pt maja 24, 2013 00:44
autor: GregorzG60
Tak jest ten sam 1.8T z 20zaworami i turbiną k03
Bolączki 1.8T
: pt maja 24, 2013 11:01
autor: Jar3kGTI
Dobra, dzięki wszystkim za pomoc
. Do kupna auta mam troszkę czasu, więc zastanowię się jeszcze czy 1.8T czy jednak 1.9TDI
. Można temat zamknąć lub zrobić z niego takie FAQ silnika 1.8T
Bolączki 1.8T
: pt maja 24, 2013 22:57
autor: ADi997
3 lata jeździłem 1.8T a teraz 2 lata już 1.9TDI i podsumowując:
-spalanie przy takim samym stylu jazdy prawie o połowę mniejsze w dieslu (1.8T 11-13l ; 1.9TDI 6.5-7l)
-awaryjność też z plusem dla tdi, nieskomplikowana stara sprawdzona konstrukcja, raczej nie ma obaw o PD
-osiągi w tabelce na korzyść 1.8T aczkolwiek w codziennej jeździe elastyczność i spory moment obrotowy w dieslu jak dla mnie jest bardziej przyjemny w użytkowaniu
-tuning, w jednym jak i w drugim jest spore pole do popisu jednak z przewagą dla 1.8T, w 1.9TDI osmiozaworowa głowica ogranicza osiągi nawet z dużym turbo pokroju gtb22.
Wszystko zależy jak kto użytkuje samochód i czego od niego oczekuje. Moje porównanie 1.8T 150KM & 1.9TDI PD 130KM.
Wybieraj
Bolączki 1.8T
: sob maja 25, 2013 14:40
autor: GregorzG60
Dołożenie gazu do 1.8T powoduje że 1.9Tdi już się nie opłaca jesli chodzi o koszt przejechanych 100km.