W takim razie nie zrozumialiśmy się co mam na myśli - pisałem że nie działa mając na myśli działanie jako całokształt w 1.8T , a nie samo syczenie w sobie, no ale tak jak piszesz wielu zalezy zeby ryczało , syczało a potem dostaja baty od 1.9Tdi 130ps.bov gwizdać będzie ale poza tym same problemy.
W 1.8T tak został napisany program aby sprawdzał się idealnie z zaworem recyrkulacyjnym DV , a nie atmosfertycznym zaworem upustowym. Przez co założenie bov powoduje cała mase negatywnych skutków.
Pełno znajomych nie wierzyło jak im radziłem, w końcu kupili , properfekty , forge i inne badziwie , nawet jeden zakupił hybryde bov/recyrkulacja froga. Wszyscy sprzedali w przeciągu miesiąca - pół roku (ci bardziej oporni na wiedze) i jeźdzą znów na dvce.
Kolega który miał hybryde twierdził zawzięcie że jest jak na dv, dopóki nie włożyłem mu seryjnej dvki i zlogowałem auto + pomiary 0-100 100-200. Wtedy otworzył oczy dopiero i sprzedał
gibon.vw pisze:Zagorzała dyskusja przeczytałem i odnośnie zewnętrznego bov zgadzam się i jestem na nie, ale zastanawiam się odnośnie ori bov który upuszcza powietrze do dolotu i teraz lepiej go zdemontować i zaślepić? czy zostawić tak jak jest.
ori zawór to zawór recyrkulacyjny DV a nie bov, nie można go zaślepić, chyba że chcesz wywalić uszczelnienia z turbiny.
Najlepiej go zostawić bądz wymienić na nowy z końcówką 710N. Pozatym zrobic logi i sprawdzić czy wszystko gra z motorownią i osprzetem.
Tak całkowicie nawiasem - zanim wiekszość zacznie montować wszelkie rodzaju niepotrzebne śmieci typu bov , stożek i tym podobne , niech pierwsze zacznie od diagnostyki auta i doprowadzenia 1.8T do SERII. Gdyż 90% 1.8T poruszajacych się po naszych drogach jest niesprawne i zazwyczaj nie trzyma mocy.
Po doprowadzeniu do serii właściciel zazwyczaj jest zszokowany jak to zaczyna jechać na serii.
Niedomagaja stare zanizajace przeplywki , niewymieniane swiecie, rozwalony rozrzad, popuszczajace glowice na zaworach, popekane kolektory wydechowe , czesci gorące turbo, nieszczenosci w dolocie i tak dalej. Zdrowe 1.8T generuje w 100% przypadków zdecydowanie więcej niż fabryka podaje zazwyczaj 150km @210 zdrowe mają pod 160 @ 230Nm, 180@235 - 185/187ps @250Nm
Sory za elaborat.