AUM jakie wtryski wybrać?

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Mertruve
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 00:12

AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: Mertruve » ndz lut 03, 2013 16:40

Witam,

Interesuje mnie podniesienie mocy w swoim autku, jest to jednostka 1.8T AUM. Planowałem montaż downpipe oraz zrobienie programu, słyszałem, że można tym zabiegiem uzyskać z tej jednostki ok 200km. I tutaj jest pewien problem, słyszałem, że z taką mocą seryjne wtryski nie dają sobie rady, dlatego chciałbym zapytać jakie będą odpowiednie do auta o mocy ok. 200km i czy ich wymiana będzie jedyny potrzebnym zabiegiem? Czy może wiąże się to z jeszcze jakimiś modyfikacjami?



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: szpieg » ndz lut 03, 2013 21:39

wtryski masz 320 cc (0 280 156 061 , EV6) które wystarczaja do 220 KM, podobnie jak turbina k03s , 200 KM zrobisz bez jakichkolwiek zmian mechanicznych
Jedz do dobrego tuner (tani nie rowna sie dobry) i spokojnie bedziesz mial 200 kucy.


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Mertruve
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 00:12

Re: AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: Mertruve » ndz lut 03, 2013 22:38

U mnie w Łodzi, generalnie slyszalem o 2 lepszych tunerach z Compsportu i Zasteca. Ale samym programem nie wykrzesam 50 kucy, dlatego chcialbym w miare prostym sposobem jeszcze kilka wyciagnac. Stad pomysl na downpipe



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: szpieg » ndz lut 03, 2013 23:06

na takim osprzecie silniki (AUQ, ARY) seryjnie maja 180 KM, jedynie co moze Ci trzymać moc to TIP i oczywiscie bedzie lżej z wolnym wydechem

jesli bardzo chcesz to moge Ci sprzedac wieksze wtryski z BAM (380 CC, EV6) ktore pasuje p&p pod Twoj kolektor i wystarczaja do 280 KM


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Mertruve
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 00:12

Re: AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: Mertruve » pn lut 04, 2013 01:07

Wydawalo mi sie, ze u mnie jest k03 a nie k03s turbo



Awatar użytkownika
Venon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr lip 11, 2012 13:44
Lokalizacja: Opolskie/Dolnośląskie

AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: Venon » czw lut 07, 2013 00:11

OK a czy te wtryski 380cc podejdą pod oryginalną listwę z 320cc AUM?



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: szpieg » czw lut 07, 2013 10:44

dodejda, w AUM masz mocowanie EV6, tak samo jak w 380 cc z BAM


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: Sev » czw lut 07, 2013 17:43

Mechanicznie i elektrycznie pasują P&P.
Da się pojeździć trochę bez korekty w programie ;)


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Re: AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: szpieg » czw lut 07, 2013 17:54

Sev pisze:Mechanicznie i elektrycznie pasują P&P.
Da się pojeździć trochę bez korekty w programie ;)
nie wariował na zmienionych wtryskach ? jak spalanie ?


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: czaja86 » pt lut 08, 2013 01:52

Będzie bardziej podlany. Jak ma pompę SAI to będzie się często włączała. Z moich odczuć to i auto trochę osłabło po zmianie samych wtrysków a co do spalania się nie wypowiem bo przejechałem na nich może tylko z 50Km. 320cc to u mnie skończyły się przy 202KM więc nie ma reguły chyba że ktoś lubi latać jak wtryski pętla co według mnie nie jest zdrowe dla silnika.



Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: Sev » pt lut 08, 2013 09:41

Nie wariował. Co prawda mam wywalone SAI i N249 więc nie miały nic do gadania. Komp wskazywał spalanie na jałowym w porywach 0,5l/h więc jak w dieslu prawie :D. ECU samo zrobiło adaptację, korekty były -19%, silnik pracował ciszej do czasu jak... zrobiłem korektę i wtrysków i programu :hehe:
Później wywaliłem 380 i wsadziłem 440tki i było niemalże identycznie jak przy przejściu z 320 na 380. Z tym że korektę zrobiłem szybciej niż w poprzednim przypadku.

Na 380tkach spalanie było praktycznie takie samo jak na 320tkach, chociaż miałem wrażenie że przy dystrybutorze, po przeliczeniu km i zatankowanych litrów wychodziło ciut mniej. Tak czy siak +/-1l/100km przy mojej jeździe to nie różnica a błąd pomiaru. Średnie zużycie głownie w mieście i co miesiąc zawody wychodzi od 9 do 15 więc rozstrzał spory.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Robertoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: sob lip 03, 2010 02:36
Lokalizacja: Kobyłka/Wawa

AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: Robertoo » pt lut 08, 2013 22:17

sorry, że tutaj, ale mam pytanie odnośnie tego SAI, EVAP, N249, co to jest i dlaczego to usuwacie ? Co daje usuniecie tego ? I czy nie będzie jakiś błędów ?



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: czaja86 » sob lut 09, 2013 01:07

Jak wyłączysz programowo to nie będzie. SAI razem z tymi zaworkami jak usuniesz to masz mniej elementów które się spierdzielą a później diagnoza jest trudniejsza bo to są wężyki z podciśnieniem. Po za tym zbędny bałagan pod maską. Dodatkowo jak wywalisz kata to i sonda druga będzie zbędna.



Awatar użytkownika
Robertoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: sob lip 03, 2010 02:36
Lokalizacja: Kobyłka/Wawa

AUM jakie wtryski wybrać?

Post autor: Robertoo » sob lut 09, 2013 20:23

no właśnie nie długo wywalam kata. I właśnie myślę nad wywaleniem tych kabli podciśnieniowych, oczywiście nie wszystkich . :jaja:



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości