Strona 1 z 1
Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.
: wt gru 04, 2012 01:08
autor: siwysdz
Witam, przymierzam się do odświeżenia mojej głowicy w AGU. Chcę wymienić popychacze, zawory, zrobić porting no i planowanie. Czy robił ktoś u siebie taki zabieg? Może ma ktoś jakieś sugestie, fotki, przykładowe koszta części?
Re: Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.
: wt gru 04, 2012 12:03
autor: siwysdz
No właśnie ten porting to mi kolega podsunął w sumie nie wiem po co... Ogólnie chcę tylko odświeżyć głowicę. Większe zawory czyli jakie np? Póki co nie chcę kuć motoru ze względów takich, że nie mam zamiaru robić więcej jak 350ps na przednią oś. Myślę jeszcze o nowych panewkach bo to w sumie jest najbardziej narażone na uszkodzenie no i pierścienie też wymienić.
Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.
: wt sty 15, 2013 18:35
autor: Dario84
Przede wszystkim trzeba ja dobrze obejrzec czy nie jest zmeczona. Jesli nie jest to polecal bym do ok 350km zawory wydechowe jednoczesciowe, powyzej 370 polecam sprezyny mocniejsze do zaworow.
Re: Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.
: śr sty 16, 2013 11:56
autor: ADi997
Dario84 pisze:Przede wszystkim trzeba ja dobrze obejrzec czy nie jest zmeczona. Jesli nie jest to polecal bym do ok 350km zawory wydechowe jednoczesciowe, powyzej 370 polecam sprezyny mocniejsze do zaworow.
Możesz coś więcej o tych zaworach ??
Jaka cena, gdzie dostać ??
Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.
: śr sty 16, 2013 14:53
autor: Dario84
Supertech, ferrea, ceny duże, dokładnie nie powiem trzeba szukać na stronach producentów, dostęne zza oceanu.
Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.
: śr sty 16, 2013 22:52
autor: TAZ
Prawie 1100zł za zawory wydechowe i 1300zł za ssące, do tego jeszcze ponad tysiak za sprężynki i podkładki pod nie
D wyboru zawory sodowe lub inconel.
Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.
: śr sty 16, 2013 23:37
autor: Dario84
Sprezyny i talerzyki w re5pect to koszt ok 2000zł, wlasnie bedziemy zamawiac. Sodowe wydechy to tak jak bys serie zostawil
Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.
: śr sty 16, 2013 23:50
autor: toffic
Jakby ktoś chciał taniej to Paradowscy też robią do 1.8T ale bez sodu
Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.
: czw sty 17, 2013 14:16
autor: ADi997
Droga impreza. Seria wystarczy na 350km, zawory, sprężynki, talerzyki ?? Bo bez kucia nie ma co więcej robić.
To prawda, że bez zmiany zaworów lepiej nie podnosić limitera rpm bo wydechowe lubią się zrywać ??
Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.
: pt sty 18, 2013 10:49
autor: Dario84
Na 350 wystarczy seria ze wskazaniem na wydechowe jednoczęściowe. Bez zmiany limiter na 7k max
Przygotowanie głowicy AGU pod większe moce.
: sob sty 19, 2013 13:16
autor: ADi997
Skoro już mamy temat odnośnie przygotowania głowicy do 1.8T na większe moce biorąc pod uwagę AGU/AEB na szerokim kanale, gdzie nie ma sensu robić portingu to może kilka słów o rozrządzie ??
Większość z Nas jednak chce przenieść moment obrotowy w górną partie obrotów co wiąże się z instalacją sporej sprężarki, która np utrzyma 1.0b do odcięcia w granicach jej mapy pracy. Wraz ze wzrostem obrotów liniowo skraca się czas napełniania cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną i tutaj ważną rolę odgrywają wałki rozrządu i ich ustawienie.
Może ktoś coś napisze więcej w tym temacie bo nie zawsze pakowanie dużej turbosprężarki jest dobrym rozwiązaniem.
- regulowane koło rozrządu ( regulacja +/- co możemy osiągnąć)
- współotwarcie zaworów (regulacja między wałkami, system z hydraulicznym napinaczem np. w AUQ)
- inne wałki (np. ssący z 1.8 20V NA)
Tutaj jeszcze mały wykresik (nie jest to 1.8T) :