Strona 1 z 2

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: wt sie 02, 2011 11:18
autor: Michuuu83
Witam,
Mam golfa z 1998r, fabryczne 150KM z LPG BRC + dolot CAI . Wszystko z sobą współgra prawidłowo, na takim zestawie przejechane ok 20tyś km. Chciałbym osiągnąć większą moc. Sam program nie specjalnie mnie interesuje, bo z tego co na forum wyczytałem, bezpieczne 180 KM osiągnę, ale chciałbym więcej.
Po zagłębieniu się w lekturze, wg mnie najlepiej byłoby zmienić turbo na K03s + wtryski + program. Jeśli dobrze rozumuje, to takich przeróbkach, również będę musiał odwiedzić gazownika, gdzie pewnie zajdzie konieczność wymiany również wtrysków do gazu, albo i nawet parownika na mocniejszy.
Podpowiedzcie mi, czy mój tok myślenia jest dobry, czy coś pominąłem, a może jakieś inne macie sugestie?

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: wt sie 02, 2011 12:47
autor: Yuri
Michuuu83 pisze:turbo na K03s + wtryski + program
Do tego dolicz FMIC, bo seryjny cooler ledwie daje radę na fabrycznych wartościach. No i wydech przydałoby się udrożnić.

Co do LPG to nie mam pojęcia, ale wydaje mi się, że najpierw trzeba ogarnąć wszelką mechanikę, a dopiero na sam koniec jechać do gazownika.

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: wt sie 02, 2011 13:01
autor: Michuuu83
FMIC jaki mniej więcej koszt, czy są jakieś gotowe zestawy, czy lepiej dłubać samemu?
Mam wątpliwości jedynie co do turbiny - nie bardzo wiem jaką wybrać, a może regenerować tą co mam + jakoś podnieść jej moc?
Jeśli chodzi o wtryski to brać 320cc, czy może od razu 440cc ?

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: wt sie 02, 2011 13:54
autor: hunterek
Michuuu83,


-turbo k03s lub hybryda i ~220 osiagalne o ile ponizsze rzeczy sa spelnione
----------------------------------------------------------------------------------------
-wtryski 440cc
-wydech 2,5 - 3" + downpipe (~800-1000zl)
-CAI (~400zl)
-FMIC (~600-700zl) sa gotowe zestawy nawet chinskie ktore te 220KM pociagna, tematow bylo juz wiele i testy wydajnosciowe byly przeprowadzane
-wtryski od gazu zmienic trzeba bedzie + parownik (chyba ze ktos juz o tym pomyslal i dal wiekszy)
-program indywidualny (~1100 - 1500zl)

Na takim zestawie ~200-220KM osiagalne.

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: wt sie 02, 2011 17:09
autor: Michuuu83
Radku, a Ty się orientujesz, czy u nas w Elblągu jest magik który zrobiłby z mojej turbiny hybrydę? I w ogóle co mam rozumieć pod pojęciem hybryda, co tam jest zmieniane?

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: śr sie 03, 2011 10:56
autor: hunterek
Michuuu83, u nas w e-gu nie ma specow od turbin. turbo hybryda k03 nazywa sie SP51 na niej jestes w stanie dobic 200KM

Re: GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: czw sie 04, 2011 12:37
autor: wojti2001
Ja taki zestaw bede robic. Calosc bedzie na KME G-4 Nevo, przewody faro 8mm, reduktor gold i wtryski hana zielone. Powinno bez problemu obsluzyc do 250KM

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: sob sie 06, 2011 17:52
autor: evolution
wojti2001, w wolnossaku i by obsluzylo 250 moze.. w turbo afr przy 200 tak poleci do gory ze szybko zmienisz zdanie. pomijajac fakt ze ciagle beda problemy z adaptacjami.
zapamietajcie raz na zawsze najmocniejsze wtryski przy cisnieniu 1 bar na szynie w lpg obsluguja 45 ps /szt ( podniesienie cisnienia na reduktorze dzialajace znakomicie w wolnossaku przy turbo nie dziala. w butli normalnie jest 2,5...3 bar cisnienia. reduktor by pracowac poprawnie musi wywolac pewna roznice cisnien na doplywie i wylocie gazu. ajk turbo nadmucha 1,5 bar to on sam pracuje na cisnieniu 2.5 bara co daje juz zblizenie sie do warosci cisnienia panujacego w butli...
wracajac do wtryskiwaczy 45 ps z wtrysku lpg to rownowartosc 225cc z wtryskiwacza benzynowego...
jedyne rozwiazanie to wtrysk fazy cieklej i wqrwiajace buczenie popmy boscha w zbiorniku lpg

Re: GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: pn sie 08, 2011 08:38
autor: wojti2001
evolution pisze:wojti2001, w wolnossaku i by obsluzylo 250 moze.. w turbo afr przy 200 tak poleci do gory ze szybko zmienisz zdanie. pomijajac fakt ze ciagle beda problemy z adaptacjami.
zapamietajcie raz na zawsze najmocniejsze wtryski przy cisnieniu 1 bar na szynie w lpg obsluguja 45 ps /szt ( podniesienie cisnienia na reduktorze dzialajace znakomicie w wolnossaku przy turbo nie dziala. w butli normalnie jest 2,5...3 bar cisnienia. reduktor by pracowac poprawnie musi wywolac pewna roznice cisnien na doplywie i wylocie gazu. ajk turbo nadmucha 1,5 bar to on sam pracuje na cisnieniu 2.5 bara co daje juz zblizenie sie do warosci cisnienia panujacego w butli...
wracajac do wtryskiwaczy 45 ps z wtrysku lpg to rownowartosc 225cc z wtryskiwacza benzynowego...
jedyne rozwiazanie to wtrysk fazy cieklej i wqrwiajace buczenie popmy boscha w zbiorniku lpg
Gadasz glupoty. Nie ma zadnych problemow z afr, adaptacjami itp.
Dziwne, ze przy 2 barach, wtryskach magic jet, reduktorze silver, calosc na miedzi 6mm silnik turbo smiga normalnie, nie ma skokow afr i egt.

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: pn sie 08, 2011 21:13
autor: evolution
ciekawe ziomus ciekawe... mierzyles to na jakiejs hamowni czy tak ci sie wydaje??:> to ze sie silnik kreci nie znaczy ze zasilany jest prawidlowo...
podaj jaki masz afr mierzony na szerokopasmowce na lpg i jaki jest na benzynie w tym samym aucie

Re: GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: wt sie 09, 2011 11:36
autor: wojti2001
evolution pisze:ciekawe ziomus ciekawe... mierzyles to na jakiejs hamowni czy tak ci sie wydaje??:> to ze sie silnik kreci nie znaczy ze zasilany jest prawidlowo...
podaj jaki masz afr mierzony na szerokopasmowce na lpg i jaki jest na benzynie w tym samym aucie
Mieszanka na lpg mierzona na waskopasmowce przy pelnym bucie wskazywala nadal bogata mieszanke. EGT ok 800 stopni. Na benzynie nie wiem, bo jest seryjna mapa

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: wt sie 09, 2011 20:59
autor: evolution
no to fest ziomus bo waskopasmowka pokazuje bogato ponizej 14,7 a optymalna mieszanka jest lata swietlne dalej... zmierz na przyszlosc parametry zanim zaczniesz sie klocic... ok??

Re: GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: śr sie 10, 2011 09:44
autor: wojti2001
evolution pisze:no to fest ziomus bo waskopasmowka pokazuje bogato ponizej 14,7 a optymalna mieszanka jest lata swietlne dalej... zmierz na przyszlosc parametry zanim zaczniesz sie klocic... ok??
Nie musze. Bo LPG bylo regulowane dokladnie na szerokopasmowce i przez caly zakres mieszanka byla wlasciwa. Waskopasmowka jest w aucie na stale i sluzy do podgladu.Jesli chcesz sie czegos dowiedziec o porzadnym LPG + T polecam Auto-Dakar w Warszawie i kolege Czykit. Ogarnia i stroi duzo wieksze silnik z T na LPG i problemow nie ma.

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

: śr sie 10, 2011 18:32
autor: evolution
spoko ziomus.. niech wystroi silnik 450 ps z 6 cyl na lpg to pogadamy. pomijajac fakt iz 9 latek temu jezdzilem na turbo w lpg i to duzo mocniejszym niz 200 ps z 4 cyl. wiec w teorii moglbym uczyc jak to zrobic.. :helm: