upgrade hamulców
: ndz wrz 12, 2010 01:01
witam,
chcialbym poruszyc ten watek chodzi oczywiscie o upgrade hamulcow w GTi 150KM; jako ze jestem tutaj nowy oto kilka slow o mnie i modyfikacjach ktore zamierzam zrobic
otoz jestem posidaczem GTi IV 150 KM AGU od 2 lat ale dopiero teraz zdecydowalem sie poprawe parametrow mojego samochodu; stosunkowo przez dlugi czas bylem przeciwnikiem tuningu bo kojarzylo mi sie to z wielka tandeta jak czytalem na forach co niektorzy robia ze swoimi samochodami albo po prostu widzac te karykatury na parkingach dlatego tez wiedzialem ze jesli kiedykolwiek zdecyduje sie na tuning to beda to podzespoly najwyższej jakości
tak jak sugeruje tytul chcialbym zasiegnal kilku istotnych dla mnie informacji na temat upgradu hamulcow; zdecydowalem ze tuning powiniem zaczac wlasnie od hamulcow; nastepnie wymienial bede dolot zimnego powietrza bedzie to w kolejności K&N Apollo CIS + DV Forge + Cat-back Milltek + FMIC + Felgi 18" + Chip + zawieszenie Eibach lub Koni + turbo-back Milltek raczej w tej kolejności bedzie sie to odbywac nie wiem czy bedzie jakis swap turbo
ale wracajac do upgrade hamulcow... wiem ze wszyscy zaniedbuja tylna os.. bo korektor sily hamowania i bla bla i tyl nie hamuje jednak ja zamierzam zmienic zwylke tarcze 232mm na wentylowane 256mm beda to EBC Turbo Groove + ceramiczne klocki Red Stuff pytanie mam pewnie dla niektorych banalne otoz czy potrzebuje wymieniac zaciski w tym przypadku czy wystarcza tylko tarcze klocki + jarzma + oslony 256mm? jakie jarzma polecanie z zamiennikow to chyba tylko TRW, oslony sa tylko oryginalne zeby je wymienic trzeba odkrecis piaste kola i teraz kolejne pytanie; z jami momentem obrotowym dokrecic piaste?
mam informacje ze powinno to byc:
tył 180Nm + 180st
przód 200Nm + 180st
czy ktos z was potwierdza te dane? inna ksiązka podaje:
najpierw dokręcić momentem 300Nm, potem odkręcić o 360 stopni i ponownie dokręcić ale już momentem 50Nm + 45 stopni
i kolejna sprawa czy to prawda ze trzeba zawsze wymienic nakretke piasty na nowa?
chcialbym poruszyc ten watek chodzi oczywiscie o upgrade hamulcow w GTi 150KM; jako ze jestem tutaj nowy oto kilka slow o mnie i modyfikacjach ktore zamierzam zrobic
otoz jestem posidaczem GTi IV 150 KM AGU od 2 lat ale dopiero teraz zdecydowalem sie poprawe parametrow mojego samochodu; stosunkowo przez dlugi czas bylem przeciwnikiem tuningu bo kojarzylo mi sie to z wielka tandeta jak czytalem na forach co niektorzy robia ze swoimi samochodami albo po prostu widzac te karykatury na parkingach dlatego tez wiedzialem ze jesli kiedykolwiek zdecyduje sie na tuning to beda to podzespoly najwyższej jakości
tak jak sugeruje tytul chcialbym zasiegnal kilku istotnych dla mnie informacji na temat upgradu hamulcow; zdecydowalem ze tuning powiniem zaczac wlasnie od hamulcow; nastepnie wymienial bede dolot zimnego powietrza bedzie to w kolejności K&N Apollo CIS + DV Forge + Cat-back Milltek + FMIC + Felgi 18" + Chip + zawieszenie Eibach lub Koni + turbo-back Milltek raczej w tej kolejności bedzie sie to odbywac nie wiem czy bedzie jakis swap turbo
ale wracajac do upgrade hamulcow... wiem ze wszyscy zaniedbuja tylna os.. bo korektor sily hamowania i bla bla i tyl nie hamuje jednak ja zamierzam zmienic zwylke tarcze 232mm na wentylowane 256mm beda to EBC Turbo Groove + ceramiczne klocki Red Stuff pytanie mam pewnie dla niektorych banalne otoz czy potrzebuje wymieniac zaciski w tym przypadku czy wystarcza tylko tarcze klocki + jarzma + oslony 256mm? jakie jarzma polecanie z zamiennikow to chyba tylko TRW, oslony sa tylko oryginalne zeby je wymienic trzeba odkrecis piaste kola i teraz kolejne pytanie; z jami momentem obrotowym dokrecic piaste?
mam informacje ze powinno to byc:
tył 180Nm + 180st
przód 200Nm + 180st
czy ktos z was potwierdza te dane? inna ksiązka podaje:
najpierw dokręcić momentem 300Nm, potem odkręcić o 360 stopni i ponownie dokręcić ale już momentem 50Nm + 45 stopni
i kolejna sprawa czy to prawda ze trzeba zawsze wymienic nakretke piasty na nowa?