Strona 1 z 4

Ile kosztuje swap na 1.8 T i 20V i co potrzeba ?

: wt cze 15, 2010 22:35
autor: tfanatic
Motor 1.8 75km , w moim golfiku MK3 kombi dożywa swoich dni ... natomiast buda jest jest jeszcze w calkiem niezłym stanie , tak czy owak trzeba bedzie go wymienic
ten który jest obecnie ani nie jest ekonomiczny ani nie daje za to co
potrafi spalic odpowiedniej mocy czytalem tutaj wiele postów ,
interesuje mnie wymiana tego motoru jako ze fabryczny
ktory jest w nim obecnie remont jego jest zupelnie
nieoplacalny natomiast trafienie na taki sam
model egzemplarza który nie jest zarżnięty
i ma przebieg nie wiekszy niz te 13000km
graniczy z cudem . Ja nie mam pojecia czy moj
jest zajezdzony ale stuki i zgrzyty dochodzące
na zimnym silniku i na trasie co jakis czas mogą
na to wskazywać silnik ma przejechane kolo 300.000km ,
moze nawet ciutke ponad to . W zwiazku z tym moje pytanie
czy oplaca sie wsadzic pod maske na swapa 1.8T 20v
z Audi A3 bo mam okazje taki silnik tanio kupic i
ewentualnie czy skrzynia przypasuje , elektronika
i co jeszcze ze starego przypasuje a co bedzie
trzeba dokupic /zmienic . Ile kosztuje robocizna
takiej przekladki .

: śr cze 16, 2010 10:40
autor: maryjan
tfanatic pisze:silnik ma przejechane kolo 300.000km ,
to nie dużo jak na mk3.
tfanatic pisze:czy oplaca sie wsadzic pod maske na swapa 1.8T 20v
z Audi A3 bo mam okazje taki silnik tanio kupic
pewnie, że nie jeżeli chcesz na to przeznaczyć 2 tyś, wyższa kwota około 4-5tys już powinna podpasować
tfanatic pisze:i
ewentualnie czy skrzynia przypasuje , elektronika
i co jeszcze ze starego przypasuje a co bedzie
trzeba dokupic /zmienic
Nic nie będzie pasować, nawet chyba mocowanie silnika trzeba przerabiać. Skrzynia, półosie wiązki komp - to wszystko musi być z tego silnika.
tfanatic pisze:Ile kosztuje robocizna
takiej przekladki .
Tego dowiesz się w warsztacie bo ceny są tak różne że ciężko uśrednić.

Pozostaje jeszcze sprawa układu kierowniczego oraz hamulców. Bo rozpędzić będzie łątwo ale zahamować czy utrzymać na drodze już niestety nie...

: czw cze 17, 2010 00:46
autor: imperfectCell
hamulce od GTI spokojnie sobie poradza

: czw cze 17, 2010 09:19
autor: maryjan
imperfectCell pisze:hamulce od GTI spokojnie sobie poradza
lol... a gdzie zawieszenie? Może zwykłe? Ciekawe jak 150 koni na "kanapowym" zawiasie i kołach "rowerowych" w budzie kombiacza wchodzi w zakręt....?

No ale wracając GTI wpowinny wystarczyć ale koszt przeróbek znów nie mały, potem jakiś zawias, nawet używka w dobrym stanie to wydatek 500-1000pln (zależy od firmy), potem jakieś szersze kółka z dobrym laczem - następny 1000... nie licząc innych "nieoczekiwanych" wydatków.

I tak na wstępie uzbierało się :

- silnik + osprzęt + skrzynia,
- koszt swapu + ewentualne przeróbki,
- komplet hamulców,
- zawieszenie,
- fele + opony.

NIe wiem czy w 5 tyś dasz rade zamknąć budżet...

: czw cze 17, 2010 11:25
autor: Kevin_mkII
bez 12-15tyś złotych nie ma co sie szarpać i lepiej dac sobie spokoj, sprzedać trupa i kupic nowsze mocniejsze auto!

: czw cze 17, 2010 11:33
autor: TAZ
12000zł to mnie kosztuje AGU pod 300KM prawie, a części nowych od groma i stroiciel już ugadany :bajer:

: czw cze 17, 2010 13:05
autor: Kevin_mkII
na seryjnym turbo 300ps?i wszystkimi gratami pod 300 i z wydechem dolotem fmicem, pompa paliwa podpieciem elektroniki i nowymi rozrzadami łancuszkami sprzęgłem 12 tys? cos ciezko mi uwierzyc ze a ta cene wszystko masz nowe, mnie tez wyszło okolo 13-14 ale seria na wszystkich czesciach nowych i z seryjnym programem... jesli ty masz wszystko nowe pod 300ps to widocznie ja przepłaciłem

: czw cze 17, 2010 13:27
autor: TAZ
Sprzęgło 500nm 1050zł, pierścienie, panewki Sputer, wszelkie uszczelniacze nowe, uszczelki nowe, łańcuszki nowe, rozrząd nowy, śruby do całego silnika nowe, kolektor pod t28/T3 nowy, kapitalka głowicy, wałki z wolnossaka, turbo z nissana skylinea używane :helm: na kulkach, dolot z kwasa plus silikony, icek ze sprintera, wydech na dwóch michellach DP3 cale, tłumik drgań, redukcja na 2,25 cala, dwie obejmy V-band, kupa kwasa i innych pierdół, do tego dojdzie immo, którego już w kompie nie ma i nowy program by GTO. Jak się chce to się da, ale nie wolno się spieszyć.

: czw cze 17, 2010 13:33
autor: Kevin_mkII
no to szacuneczek :bigok:

: czw cze 17, 2010 14:10
autor: Cinek
wg mnie jak ma to być 1,8T do jazdy, bez szaleństw to lepiej jakiś niedładowany - ABF np. natomiast jak ma być doładowany w celu późniejszego wykorzystywania turbiny w mieście to nie ma co oszczędzać, i kwoty w okolicach 8-10 tyś są jak najbardziej do osiągnięcia na gotowo. no i pytanie też co kolega może kupić tanio z tej a3. bo jeżeli to cały anglik to pewnie nie bedzie drogo za sam silnik, ale sam porządny wydech i dolot pociągnie ze 2 koła lekko

: czw cze 17, 2010 20:49
autor: Rafalek114
TAZ, napisze ze 12tys zl na 300km i zaraz wszyscy beda chcieli za 12klockow miec 300km ... jezeli sam nie robisz swapa ta cena jest nie realna , nie ma takiej opcji ...taz twoj golf to inna bajka 95Procent projektu wykonujesz sam , dla zwyklego smiertelnika jest to nie realne ... tak jak napisal kevin , nie masz 12-14klockow na swapa nie zabieraj sie za to

: czw cze 17, 2010 21:29
autor: Kevin_mkII
ja tez wiekszosc rzeczy robiłem sam... no oprocz kilku jak elektronika i dolot i wydech... reszta sam na seryjnych gratach, te ktore sie wysypaly byly wymieniane na nowe. uwazalem ze najpierw doprowadzic silnik do serii polatac troche a pozniej moc...

: czw cze 17, 2010 22:44
autor: TAZ
Trzeba tylko znać kilka dobrych osób to wyjdzie sporo taniej, ale faktycznie 95% roboty działam sam, jedynie wydech pasuję i szczepiam sam, DP mi zrobili po znajomości, flansze mi wypalił brat za free, wydech i wszystko w TIGu mi spawają po znajomości. Zlecając to za co nie zapłaciłem trzeba by spokojnie liczyć 2500zł. Ale jak ktoś lubi grzebać i ma gdzie i czym to koszta spadają :helm:

: sob cze 19, 2010 14:16
autor: DaVWidek
Czyli swap do mk3 1.8T w kompletnej serii to koszt min. 10k ?