Strona 1 z 2

Lekkie kolo zamachowe.

: pt maja 07, 2010 23:57
autor: adam1985
Mam taki dylemat; odelzyc kolo zamachowe czy nie?
Moge odelzyc kolo zamachowe jednomasowe wlozone zamiast dwumasu do 1.8T i tak sie zastanawiam czy to zrobic i jesli tak to w jakim stopniu(wiadomo ze juz sam jednomas jest lzejszy od dwumasu).
Mozecie mi napisac dokladnie czym to skutkuje pozytywnie i negatywnie w praktyce?
Pozdrawiam.
:pub:

: sob maja 08, 2010 01:38
autor: Gała
Poprzez odciążanie jednomasu tracisz moment obrotowy więc sam zastanów się co chcesz uzyskać w swoim aucie, jakich przeróbek dokonujesz. Osobiście mi odradzono odchudzanie koła, wiem że często, gęsto użytkownicy szlifierek czyli hond z silnikami v-tec odciążają koło zamachowe i mogło by się zdawać po co, przecież i tak nie mają dużo momentu a jeszcze zabierają... tylko że w tamtych autach to zdaje egzamin bo mają 2 wałek rozrządu który się załącza później i chodzi o to żeby auto jak najszybciej wkręcało się w górne partie obrotów jak wiadomo v-teci zaczynają jechać od 6 tys. w górę.
Tak więc przemyśl co planujesz w swoim sprzęcie.

: pn maja 10, 2010 11:37
autor: adam1985
Naprawde nikt nic nie wie odnosnie turbo benzyny jak to sie ma?
Odnoszac to szybsze wkrecanie sie do turbo benzyny wnioskuje ze dzial to tez na plus poniewaz szybciej lapiemy pulap od ktorego turbina zaczyna pompowac?

: pn maja 10, 2010 12:17
autor: Gała
adam1985 pisze:Naprawde nikt nic nie wie odnosnie turbo benzyny jak to sie ma?
Odnoszac to szybsze wkrecanie sie do turbo benzyny wnioskuje ze dzial to tez na plus poniewaz szybciej lapiemy pulap od ktorego turbina zaczyna pompowac?
Samochód będzie rozwijał mniejszą prędkość maksymalną i będzie miał mniejszy moment obrotowy więc sam sobie odpowiedz na to czy jest to plus czy minus. Moim zdaniem nie ma sensu tego odciążać ale co kto woli.

: pn maja 10, 2010 13:38
autor: Borys
Gała pisze:mniejszą prędkość maksymalną
prędkosc maxymalna zalezna od mocy a nie od momentu, im wyzej masz moc tym szybciej pojedizesz

: pn maja 10, 2010 14:29
autor: toffic
adam1985 pisze:Naprawde nikt nic nie wie odnosnie turbo benzyny jak to sie ma?
Robić

: pn maja 10, 2010 22:36
autor: TAZ
No właśnie bo nawet ja nie wiem czy robić czy nie. Mam już komplet F1RACING do VR6 i teraz tylko problem koła mi został, a toczenie i ważenie mam we własnym zakresie.

Lekkie kolo zamachowe.

: pt gru 17, 2010 16:04
autor: GrzesWY
odkopię temat, jak to jest w końcu z tym jednomasem, posiadam zamach od ABF i za dobre pieniądze mogę kupic kompletne sprzeglo od VR-a czy będzie to wszystko razem grać czy będzie mi coś jeszcze potrzebne, koło napewno będzie odchudzane, i czy może bardziej opłaca się jakieś inne sprzegło kupic obecna moc w golfie 215 ps..... docelowo 300+ PS

Lekkie kolo zamachowe.

: śr gru 22, 2010 01:30
autor: toffic
Nie dziwne, dodaj do momentu efektywnego silnika.... coś :chytry: :helm:

Re:

: wt lut 22, 2011 11:20
autor: wojti2001
adam1985 pisze:Naprawde nikt nic nie wie odnosnie turbo benzyny jak to sie ma?
Odnoszac to szybsze wkrecanie sie do turbo benzyny wnioskuje ze dzial to tez na plus poniewaz szybciej lapiemy pulap od ktorego turbina zaczyna pompowac?
ja do swojego AGU kupilem zamach z 1Z. Stoczylem z seryjnych 15kg na 7,1kg. Jeszcze nie zalozylem bo szukam gdzie mi ktos w okolicy wywazy ten zamach

Lekkie kolo zamachowe.

: sob lut 26, 2011 22:04
autor: dcsp52
fabryczne kolo nie wazy 15 kg

jak ktos ci zbieral z niego wage to niemogl od razu wyważyć ?

Lekkie kolo zamachowe.

: ndz lut 27, 2011 00:44
autor: adam1985
Pan Otoczak, osobiscie polecam.

Re: Lekkie kolo zamachowe.

: ndz lut 27, 2011 11:11
autor: wojti2001
dcsp52 pisze:fabryczne kolo nie wazy 15 kg

jak ktos ci zbieral z niego wage to niemogl od razu wyważyć ?
ale cos kolo 15kg patrzalem na wage jak Pani na poczcie mi wazy. Niestety kolo wazyl tokarz u mnie na kopalni. Niestety nie mamy mozliwosc aby je wywazyc, dlatego szukam kto mi wywazy