Strona 1 z 1
1.8T 180KM CZY WARTO KUPIĆ??
: sob lut 13, 2010 21:04
autor: lukas87
Czesc koledzy,
zastanawiam sie nad kupnem Seacika Leona 1,8T 180KM. Mozecie cos podpowiedziec na co zwrocic uwage przy zakupie?? Interesuja mnie przede wszytskim WADY i awaryjnosc owego modelu. pozdrawiam! Łuki
: sob lut 13, 2010 21:51
autor: Yuri
Silnik jak silnik. Grunt to znaleźć zdrowy i zadbany egzemplarz. Jak Ci się ta trudna sztuka uda to na pewno będziesz zadowolony. Dużym plusem wg mnie będzie skrzynia 6-biegowa.
: sob lut 13, 2010 22:03
autor: wolfzan
lukas87 pisze:Interesuja mnie przede wszytskim WADY
Spalanie na pewno nie będzie małe.
: sob lut 13, 2010 22:24
autor: lukas87
wolfzan pisze:lukas87 pisze:Interesuja mnie przede wszytskim WADY
Spalanie na pewno nie będzie małe.
Licze sie z tym... poza tym mam juz dosc awaryjnego TDI z ktorego kosztow napraw spokojnie zakupil bym wysokiej jakosci instalke LPG
[ Dodano: 14 Lut 2010 12:59 ]
No koledzy...nie wierzę że nikt nie ma nic do powiedzenia na TYM forum. Proszę doradźcie coś
: ndz lut 14, 2010 16:51
autor: Rafalek114
Silnik jak silnik.
nie do konca ...bo ciezko porownywac np APP z -AUQ ... te silniki dzieli przepasc
Yuri pisze:Dużym plusem wg mnie będzie skrzynia 6-biegowa.
w silniku 179km nie bylo innych jak 6biegowe na duzym kole dwumasowym tzn 240mm
wolfzan pisze:Spalanie na pewno nie będzie małe.
pewnie porownywalne z twoim golfem... w moim mk3 1,8t 20v AUQ spalanie w cyklu mieszanym wychodzilo 9-10litrow ,a ja tym autem nigdy nie jezdzilem spokojnie
ps zapytales i ci odpisalem takze moje zdanie znasz ... nie wiem czy ci to pomoglo ,ale wydaje mi sie ze troche rozjasnilo sprawe
: ndz lut 14, 2010 19:24
autor: lukas87
Rafalek114 pisze:ps zapytales i ci odpisalem takze moje zdanie znasz ... nie wiem czy ci to pomoglo ,ale wydaje mi sie ze troche rozjasnilo sprawe
Jasne ze rozjasnilo sprawe i dziekuje Ci za odpowiedz
, ale wiesz interesuje mnie takze zdanie pozostalych uzytkownikow...jak to sie mowi "co dwie glowy to nie jedna"
: ndz lut 14, 2010 22:20
autor: Szwajcar
Rafalek114 pisze:nie do konca ...bo ciezko porownywac np APP z -AUQ ... te silniki dzieli przepasc
a czym się różnią?
: ndz lut 14, 2010 23:43
autor: Rafalek114
Szwajcar pisze:a czym się różnią?
tak na szybko ECU , AUQ dwie sondy szeroko i waskopasomowa, APP dwie sondy ,ale niestety obie waskopasmowe, AUQ w serii k03-052 ,APP k03-026 ... AUQ idzie ogarnac bez MAF,tak jak u kolegi 25jahre zrobil to GTO w APP jest to na orgilanym ecu i waskopasmowej sondzie malo realne .... APP jest starszym motorem niz AUQ . Po zmianie wydechu ,dolotu ,fmic idzie zrobic zacny wynik w AUQ ...w silniku app bedzie zdecydowanie slabszy ...slabsza sprezarka
: pn lut 15, 2010 00:05
autor: macpat1
koledze Yuri raczej nie chodzilo o to jak one sa zbudowane i co mozna z nich wyciagnac tylko raczej o awaryjnosc..a z twojej wypowiedzi nie wywnioskowalem ktory z nich jest bardziej awaryjny....
: pn lut 15, 2010 00:22
autor: Rafalek114
macpat1 pisze:a z twojej wypowiedzi nie wywnioskowalem ktory z nich jest bardziej awaryjny....
bo awaryjnosc to slowo zwiazane rowniez z latwoscia diagnozowania poszczegolnych silnikow 1,8t ....
ps jezeli nie wywnioskowales to skorzystaj z etki ,pewnie wtedy wywnioskujesz
: pn lut 15, 2010 00:31
autor: macpat1
to trzeba bylo tak odrazu napisac ze : taki a taki silnik jest bardziej awaryjny jesli chodzi o 1.8t
: sob lut 20, 2010 19:45
autor: interno
Ja mam 1.8T i 180KM, ale ja mam Audi A3 i tu silnik ma oznaczenie AJQ (jeszcze w TT takie były) silnik awaryjny raczej nie jest, bo tak jak ktoś powiedział "silnik jak silnik" może popsuć sie wszystko albo nic - zależy od egzemplarza. Szukaj oczywiscie z jak najmniejszym przebiegiem (ale tym realnym) i oczywiście zwróć uwagę czy nie był katowany bo to moze oznaczać ze o turbo też nikt nie dbał a turbo ma swoje wymagania. Wielkich awarii się nie spodziewaj w tym silniku (oczywiscie jesli olej był wymieniany na w miare przyzwoity i regularnie).
Pozdrawiam i życze udanego zakupu
: wt mar 23, 2010 09:16
autor: waciak
Posiadam 1.8T 180 KM silnik ARY i naprawdę jestem zadowolony.Tak jak interno napisał regularna wymiana oleju, dbanie o Turbo i od 3 lat odkąd mam auto zero problemów.Jedyna grubsza usterka to pęknięty kolektor wydechowy ale to bolączka podobno częsta w silnikach benzynowych VAG. Spalanie średnio około 10L benzyny 95.
Osobiście polecam